کد خبر: ۲۸۱۷۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳ 21 August 2016
تابناک اصفهان: تجربه اصفهان برای پیاده راه سازی میدان امام و موفقیت نسبی آن طی سال‌های اخیر سبب شد تا مسئولان اصفهانی بعد از پیاده راه رفتن در میدان نقش جهان، حالا هوس پیاده روی در چهارباغ کنند!.

پیاده راه سازی چهارباغ که با پیش زمینه، سه‌شنبه های بدون خودرو در اصفهان کلید خورد اما در دل خود هزارها اما و اگر را برای مردم ایجاد کرده است.

همانطور که پیاده راه سازی میدان نقش جهان با وجود موفقیت نسبی توانست رضایت برخی مردم و البته گردشگران را به خود جلب کند اما طولانی شدن مسیرهای دسترسی به مرکز شهر به ویژه خیابان دروازه دولت، همچنان، نارضایتی برخی از مردم را در پی دارد.

شلوغی خیابان های اطراف میدان نقش جهان به ویژه در ساعات پایانی روز و شب‌ها از جمله نارضایتی هایی است که هنوز برای رفع آن از سوی مسئولان مربوطه چاره اساسی اندیشیده نشده است و ممکن است همین تجربه در خصوص چهارباغ عباسی اصفهان نیز البته با شیبی تندتر تکرار شود.

خیابان های مجاور چهارباغ عباسی در شرایط فعلی تحمل ترافیک بارگذاری شده را ندارد که این مسئله را در سه شنبه های بدون خودرو و زمانی که چهارباغ بسته و خیابان های مجاور به بمبی از ترافیک تبدیل می شود به راحتی می توان دید.

طرح پیاده راه سازی چهارباغ البته به این سادگی‌ها هم نیست و باید استانداری اصفهان نیز موافقت خود را با اجرایی شدن این طرح اعلام کند تا حاشیه هایی که در زمان پیاده راه شدن میدان نقش جهان و انتقاد استانداری از عدم کسب مجوزهای لازم مطرح شد، دوباره تکرار نشود.

هرچند در خبرها عنوان شده که آسفالت چهارباغ عباسی به سنگفرش تبدیل خواهد شد اما باید این مسئله را هم در نظر داشت که عبور خودروهای امدادی که به قول معاون نوسازی و بهسازی اصفهان، برقی خواهد شد، چقدر می تواند در ایفای نقش دستگاه‌های امدادی خلل وارد کند.

به هر روی پیاده راه سازی چهارباغ عباسی با همه مزیت هایی که برای شهر دارد و می تواند فرهنگ استفاده کمتر از خودرو و افزایش جاذبه های گردشگری شهر اصفهان را تقویت کند اما، نیاز به تکرار درس‌هایی دارد که در میدان نقش جهان مسئولان آن را پس دادند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار