رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: ۱۵ واحد تولیدی در سیستان و بلوچستان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۲۸۱۳۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹ 20 August 2016
نادر میرشکار صبح امروز در کنفرانس خبری که به مناسبت هفته دولت با محوریت اقتصاد مقاومتی در سازمان صنعت و معدن سیستان و بلوچستان برگزار شد اظهار داشت: امسال سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است و متناسب با این سال دولت برنامه‌های خاصی را در ابعاد مختلف پیش‌بینی کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه 15 واحد تولیدی در سیستان و بلوچستان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد گفت: در این راستا در بخش صنعت استان برای حمایت از تولیدات داخلی پروژه‌های خاصی در نظر گرفته و هدف‌گذاری شده از جمله اینکه 130 واحد تولیدی مشکل‌دار باید تا پایان سال‌جاری تعیین تکلیف شود تا با فعال شدن این واحدها رونق تولید در استان افزایش یابد.

وی افزود:  تراز تجاری استان در حال حاضر مثبت بوده  و هدف‌گذاری صادرات استان  را از 12 درصد به 24 درصد در سال جاری افزایش داده‌ایم که در این راستا واحدهای صادراتی دارای مزیت را شناسایی کرده تا از قابلیتهای استان بهتر استفاده شود.

میرشکار با اشاره به اینکه تکمیل طرحهای صنعتی بالای 60 در صد پیشرفت فیزیکی  در استان در حال اجراست تصریح کرد: در استان 129 واحد صنعتی بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی شناسایی شده تا در راستای افزایش توان تولید ملی به بهره‌برداری برسد که پروژه کارخانه مس چهل کوره  با پیشرفت فیزیکی 85 درصد امسال به بهره‌برداری می‌رسد و در بحث اشتغال و تولید اثرات مثبتی برای استان در پی دارد.

وی گفت: یکی از اولویتهای سازمان این است که محصولات استراتژیک استان را برندسازی و دارای هویت و مالکیت معنوی کنیم که در این راستا فرش سیستان ثبت معنوی جهانی شده و ثبت خارجی چند برند خرما در دست پیگیری است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار