کد خبر: ۲۷۹۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳ 17 August 2016
آخرین شب از مسابقات وزنه برداری دسته فوق سنگین المپیک ریو برای ایران با اتفاقات تلخی که رقم خورد باعث شد تا بار دیگر حواشی جای متن را بگیرد.
 
بهداد سلیمی که شش ماه پیش رباط صلیبی پای چپش پاره شد و پزشکان هیچ امیدی به حضور او در المپیک ریو نداشتند توانست در یک‌ضرب رکورد جهان را به نام خود ثبت کند در دو ضرب اتفاقی نادر رخ داد و هیات ژوری با بی‌عدالتی اجازه نداد او صاحب مدال طلا یا نقره شود.
 
اما مسبب این اتفاق چه کسی است؟

محمدحسن جلود عراقی دبیرکل فدراسیون وزنه برداری آسیا است که پس از هشت سال موفق شد کرسی مرادی را در آسیا بگیرد و همین اتفاق نیز باعث شد بین این دو کدورت‌هایی پیش بیاید.
 
عامل حذف بهداد را بیشتر بشناسید + عکس 
 
این تغییر سمت که درواقع از دست رفتن یک کرسی مهم برای وزنه‌برداری ایران در مجامع بین‌الملی بود یک شکست بزرگ برای وزنه‌برداری ایران بود و باعث شد تا اختلافات علی مرادی و جلود شکل بگیرد. جلود علاوه بر دبیر کلی در کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا، نائب رئیس فدراسیون وزنه‌برداری کشور عراق نیز است.
 
با آخرین تغییرات در چیدمان روسای وزنه‌برداری آسیا و از دست رفتن کرسی ایران، مقر کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا هم از تهران خارج شد و به دوحه، پایتخت قطر منتقل شد. کشوری که مورد حمایت رئیس جدید کنفدراسیون و جلود عراقی نیز بود. با این تغییر و تحولات مخارج این دفتر هم از سوی قطری‌ها تامین می‌شود تا اعمال نفوذ این کشور هم از ایران بالاتر باشد.

در کمال تعجب جلود عراقی به همراه همسرش، شب گذشته در هیئت ژوری مسابقات وزنه‌برداری فوق سنگین حاضر شدند تا با دو رای یکسان خود، وزنه‌ی سنگینی برای اعمال نفوذ و برآورده‌کردن خواسته‌های احتمالی تاماش آیان، رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، باشند. بهداد سلیمی در حرکت اول و دوم خود وزنه‌هایی بالای سر خود برد که با تصمیمات داوران و هیئت ژوری هیچکدام مورد موافقت واقع نشد و این همان اعمال نفوذ عجیبی بود که سرانجام کار دست ایران داد.
 
نکته‌ی عجیب و قابل تامل اینجاست که بلافاصله بعد از مردود اعلام شدن این وزنه‌ها، عکاسان ایرانی حاضر در ریو تصاویری از گفت‌و‌گوی آیان با هیئت داوران و ژوری را پیش از حرکات بهداد ثبت کردند تا شایعه‌ها بیشتر رنگ واقعیت به خود بگیرد.
 
در نهایت نیز پیش بینی تلخی که در دو روز اخیر زمزمه‌های آن به گوش می‌رسید، محقق شد و با تصمیم دست‌های پشت پرده، وزنه‌برداری ایران موفق نشد سومین طلای خود در وزنه‌برداری آقایان را کسب کند و بهترین کشور در این بخش شود.
 
بعد از مدال طلای کیانوش رستمی و سهراب مرادی خبرهایی به گوش می‌رسید که با تصمیم مافیای وزنه‌برداری، سنگ‌اندازی‌هایی در راه سومین طلا برای ایران شاهد خواهیم بود. مصدومیت بهداد سلیمی هم در کنار این شایعه، بیشتر کاروان ایران را نگران کرده‌بود که این صحبت‌ها به واقعیت تبدیل شود.
 
در نهایت هم، این چنین شد و با دخالت محمدحسن جلود عراقی و همسرش در هیئت ژوری رقابت‌های فوق سنگین که یک ترکیب خانوادگی یک‌طرفه برای این بخش بود، ابتدا رای اشتباه داوران نقض نشد و در ادامه رای بعدی داوران به صورت کاملا سخت‌گیرانه نقض شد و در نهایت بهداد سلیمی ناجوانمردانه از کسب مدال المپیک بازماند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار