با حضور جمعی از مسئولان استان و شهر صورت گرفت؛
تابناک: مراسم کلنگ زنی مجموعه فرهنگی_مذهبی و مسجد پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان به نام ام المؤمنین خدیجه الکبری(س) همزمان با دهه کرامت و اولین روز از هفته بین المللی مساجد انجام شد.
کد خبر: ۲۷۸۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹ 16 August 2016
به گزارش تابناک اصفهان، به نقل از واحد رسانه شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، مراسم کلنگ زنی مجموعه فرهنگی _مذهبی و مسجد پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان به نام «ام المؤمنین خدیجه الکبری(س)» صبح امروز همزمان با دهه کرامت و اولین روز از هفته بین المللی مساجد با حضور آیت ا... مهدوی نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان، حجت الاسلام صالحیان رییس امور اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان، جمالی نژاد شهردار اصفهان، حجت الاسلام هاشمی رییس دفتر امام جمعه اصفهان، حجت الاسلام سجادی رییس مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان، رؤسای دفاتر مناطق ۱۵ گانه امور مساجد شهر اصفهان و جمعی از علما و روحانیون برگزار شد.

آیت ا... مهدوی، حجت الاسلام صالحیان، حجت الاسلام هاشمی، دکتر جمالی نژاد و مهندس محققیان مدیر عامل شرکت نمایشگاه استان کلنگ این مجموعه را به زمین زدند.

نماینده مجلس خبرگان پیش از کلنگ زنی این مجموعه در جمع علما و روحانیون گفت: چنان چه آرامش معنوی در فضای شهر حاکم شود، تأثیرات آن را بر روح و جسم شهروندان شاهد خواهیم بود.

آیت ا... سید ابوالحسن مهدوی با بیان این که متأسفانه مهندسی برخی پروژه ها و شهرک ها به نیازهای مذهبی و معنوی افراد توجهی ندارد، افزود: نبود مسجد در برخی شهرک ها از جمله همین موارد است، این در حالی است که توجه به نیازهای همه جانبه انسان به ویژه در بحث نیازهای معنوی و روحی، اهل تفکر بودن یک جامعه را نشان می دهد.

وی ضمن تقدیر از در نظر گرفتن فضایی وسیع برای مجموعه فرهنگی و مسجد پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان گفت: امیدواریم با حضور مهمانان بین المللی، بتوانیم از این فضا برای انتقال مباحث مذهبی و فرهنگی کمک بگیریم.

مسجد بین المللی پروژه نمایشگاه

همچنین رییس اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان، ضمن ابراز خرسندی از احداث مرکز نمایشگاه بین المللی استان از پیش بینی فضای مناسب برای مسایل فرهنگی - مذهبی در این پروژه ابراز رضایت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا صالحیان افزود: این تلاش نمونه ای از مدیریت جهادی و خدمت گذاری به مردم است.

وی ادامه داد: بدون شک با توجه به قرار گرفتن این پروژه در شرق اصفهان و نزدیکی به فرودگاه اصفهان، این مسجد و مجموعه فرهنگی غیر از بازدیدکنندگان نمایشگاه، میزبان مسافران شهر اصفهان نیز خواهد بود و خیر و برکت آن تسری خواهد یافت، به همین دلیل این مسجد باید یک نمونه بین المللی باشد.

حرکتی با حمایت شهرداری اصفهان

شهردار اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به این که پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان یکی از پروژه های کلان و ملی شهرداری اصفهان است، اظهار داشت: خوشبختانه کلان شهر اصفهان و مدیریت این شهر، طی سال های گذشته توسعه های مناسبی را تجربه کرده و در حال حاضر نیز با وجود شرایط بی سابقه رکود اقتصادی حاکم بر کشور و شهر اصفهان، ۱۰۸۳ پروژه کوچک و بزرگ عمرانی را در دل شهر اصفهان در حال احداث دارد.

مهدی جمالی نژاد با تأکید بر این که مدیریت شهری اصفهان به تأسی از کشور شعار درون زا بودن اقتصاد را با الهام از موضوع اقتصاد مقاومتی در دستور کار خود قرار داده و به منابع درونی اقتصاد شهر، تکیه کرده است، ادامه داد: نمایشگاه بین المللی اصفهان یک پروژه بسیار مهم و بزرگ است که با وجود شرایط خاص اقتصادی، مورد حمایت شهرداری اصفهان است.

وی افزود: شهرداری اصفهان سعی دارد به رکود اقتصادی حاکم حمله کند و از این رو با برنامه ریزی و درایت شورای شهر، پروژه های عمرانی را بدون توقف به جریان انداخته است.

اختصاص ۴ هزار مترمربع به فضای فرهنگی- مذهبی پروژه

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان نیز در این جلسه با تقدیر از حضور علما و روحانیون، گفت: نمایشگاه اصفهان یک مجموعه اقتصادی و تجاری فعال ملی است که تلاش اصلی خود را بر ارایه و نمایش توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف معطوف کرده اما دغدغه های فرهنگی و اجتماعی خود را نیز فراموش نکرده است.

رسول محققیان، با بیان این که اقتصاد مقاومتی در نمایشگاه بزرگ اصفهان متبلور خواهد شد، اظهار کرد: با احداث این مرکز، توسعه اقتصادی و ارتقای فرهنگی شهر اصفهان محقق شود.

وی با اشاره به پیش بینی مجموعه فرهنگی- مذهبی و مسجد این پروژه و مزین ساختن آن به نام حضرت خدیجه کبری(س) بیان داشت: این مجموعه شامل مسجد، خانه عالم، کتابخانه و سالن مطالعه خواهد بود که امیدواریم طی یک سال آینده به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: متأسفانه در محل فعلی نمایشگاه های استان به دلیل محدودیت فضا با نواقصی در بخش نمازخانه مواجه بودیم که این نواقص در پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان جبران خواهد شد.

گفتنی است مسجد و مجموعه فرهنگی- مذهبی این پروژه، در مجموع ۴ هزار متر مربع وسعت دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار