معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم از آغاز عملیات حفاری تونل خط B متروی قم در اوایل سال ۹۶ خبر داد.
کد خبر: ۲۷۷۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰ 14 August 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا قاری قرآن با اشاره به اجرای پروژه مترو اظهار کرد: پروژه مترو مصوبه شورای عالی ترافیک کشور است که در قالب دو خط A و B برای شهر قم پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: خط A مترو از مسجد مقدس جمکران تا قلعه کامکار به طول 14.5 کیلومتر و نزدیک 14 ایستگاه و خط  Bمترو حدفاصل پایانه شمال شرق پس از پل امیر کبیر فرهنگیان تا پردیسان به طول 18 کیلومتر در قالب 16 ایستگاه پیگیری و مصوب می‌شود.

معاون شهردار قم با اشاره به خط A مترو گفت: این خط در فاز اول تا میدان مطهری و در فاز دوم تا مسجد مقدس جمکران ادامه پیدا می‌کند، اکنون فاز اول در حال تکمیل بوده و تونل آن کامل شده و احداث ایستگاه‌های آن آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: در فاز دوم خط A مترو این وضعیت وجود دارد و تونل آن رو به تکمیل است، پیش‌بینی شده که چهار تا پنج ماه آینده حفاری تونل این خط به پایان برسد.

قاری قرآن عنوان کرد:‌ مصوبه ایجاد مونوریل در امتداد مسیر B مترو از ایستگاه فرهنگیان تا ایستگاه مصلی سال 88 به طول 6.8 کیلومتری مصوب شد.

وی با اشاره به تصمیم‌گیری در شورای سازمان و مجموعه مدیریت استان و هماهنگی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: در نظر داریم خط B مترو را از سمت پردیسان شروع کنیم و با استفاده از امکاناتی مانند TBM که در شهر وجود دارد، حفاری تونل از سمت پردیسان به سمت داخل شهر انجام شود.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم عنوان کرد: حفاری تونل خط A مترو تا دی ماه امسال به پایان می‌رسد و هشت تا 9 آینده مصادف با اوایل سال 96 عملیات اجرایی خط B مترو شروع خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار