خبرنگار رسانه ملی با بیان اینکه یکی از آفت‌های حوزه رسانه در کشور، تربیت خبرنگار جناحی است، گفت: وقتی پای منافع ملی وسط می‌آید، مسائل جناحی را باید کنار بگذاریم.
کد خبر: ۲۷۵۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴ 10 August 2016
مرتضی غرقی در آیین بزرگداشت روز خبرنگار در بوشهر که به همت سازمان بسیج رسانه بوشهر برگزار شده بود، خطاب به خبرنگاران اظهار داشت: اگر با شیوه‌های نوین اطلاع‌رسانی آشنا نشوید از جامعه خبری دنیا عقب می‌مانید، در مذاکرات هسته‌ای با خبرنگاران کشورهای مختلف تبادل اطلاعات خبری داشتیم.

وی بیان کرد: یکی از نیازهای مهم خبرنگار منطقه‌‌ای و بین‌المللی، تسلط بر زبان انگلیسی است، برای یک خبرنگار بین‌المللی زشت است که زبان خارجی نداند.

غرقی تصریح کرد: خبرنگاران اگر با شیوه‌های نوین خبری در دنیا آشنا نباشند از قافله کاری خبری عقب می‌مانند، توجه داشته باشید که رسانه‌هایی مثل بی‌بی‌سی، الجزیره و ... در منطقه کشور ما را به چالش کشیدند و اگر غیرت ملی در من خبرنگار باشد باید با این اقدام مقابله کنم و راه این مقابله این است که به دانش روز مجهز شویم.

خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ادامه داد: خبرنگار واقعی آن است که تمام زندگی‌اش معطوف به خبر باشد من در نیویورک در طول 24 ساعت 20 ساعت کار می‌کردم، خبرنگار باید دود چراغ بخورد تا به یک خبرنگار کامل تبدیل شود.

وی اضافه کرد:  کشور ما در عرصه‌های علمی، سیاسی، دفاعی و ... پیشرفت کرده اما در عرصه خبرنگاری رشد نکردیم همان‌طور که دانشمند هسته‌ای داریم باید در عرصه رسانه هم دانشمند داشته باشیم.

غرقی با تأکید بر فراگیری زبان انگلیسی توسط خبرنگاران خاطرنشان کرد: باید پیام انقلاب و ملت ایران را باید با استفاده از زبان خارجی به دنیا برسانیم.

خبرنگار رسانه ملی اظهار داشت: اکنون دوره رقابت رسانه‌های داخلی تمام‌شده و باید با رسانه‌های منطقه‌ای رقابت کنیم اگر قبلاً اتاق جنگ در محل کار افسران نظامی بود اما اکنون اتاق جنگ در محل کار سردبیران رسانه‌های گروهی هستند، اگر قبلاً در جنگ از توپ و تانک استفاده می‌شد الان از قلم، میکرفون استفاده می‌شود و دشمن در شرایط کنونی فکر مردم ما را نشانه گرفته است.

وی اضافه کرد: امروز فرزندان و نسل جوان و افکار آنان مورد هدف قرار گرفته و اگر نتوانیم در مقابل سیل تبلیغات دشمن ایستادگی کنیم نمی‌توانیم مسیر تعالی کشور را پیش ببریم.

غرقی گفت: خبرنگار چشم ناظر مردم بر عملکرد مسؤولان هستند و این به مفهوم باج‌خواهی نیست باید در عرصه خبر با تعامل جدی و مناسب با مسؤولان، زمینه خدمت به مردم را فراهم کرد.

خبرنگار رسانه ملی اظهار داشت:  خبرنگار باید برای حل مشکلات کشور راه حل بدهد، خبرنگار باید متخصص بوده و مطالعه داشته باشد، خبرنگاری که کم‌سواد باشد خبرنگار نیست.

وی بیان کرد: خبرنگاران در دنیا در حوزه‌های تخصصی فعالیت دارند و یکی از کارهایی که باید در استان‌ها انجام دهیم این است که خبرنگار تخصصی تربیت کنیم.

غرقی اضافه کرد: برای توسعه اقتصادی باید توسعه سیاسی محقق شود و راه آن داشتن مطبوعات آزاد و برگزاری انتخابات آزاد و ... است، بدون توسعه سیاسی، توسعه اقتصادی رخ نمی‌دهد و بدون توسعه رسانه‌ای، توسعه سیاسی و اقتصادی محقق نمی‌شود.

خبرنگار باسابقه رسانه ملی با بیان اینکه خبرنگار جناحی تربیت کردن آفت بزرگی است، گفت: وقتی پای منافع ملی به وسط می‌آید، مسائل جناحی را باید کنار بگذاریم و یادمان باشد در بدترین شرایط تبلیغاتی علیه کشور قرار داریم.

وی گفت: خبرنگاران باید در جامعه امید ایجاد کرده و به دولت و حاکمیت کمک کنند و یادمان باشد اگر اتفاقی بخواهد برای کشور بیفتد، نه چپ و نه راست کاری نمی‌توانند بکنند پس باید همه با هم دست به دست هم بدهیم و به کشور کمک کنیم.

غرقی اظهار داشت: اکنون ایران در یمن، عراق، سوریه، فلسطین حرف اول را می‌زند اگر ایران نخواهد بحران سوریه حل نمی‌شود حال اگر در این موقعیت نتوانیم از خبرنگار زبده استفاده کنیم موفق نخواهیم شد.

خبرنگار باسابقه رسانه ملی گفت: کسانی که در عرصه رسانه و خبرنگاری به دنبال پول و ثروت هستند خبرنگار نیستند و خبرنگار نمی‌شوند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار