سه دوره تاریخی در دل یک قلعه؛
تابناک:با کشف، محل نگهداری خزاین دولتی حکومت سلجوقی از دل خاک در کاوش های جدید باستان شناسی در قلعه شاه دژ اصفهان، پرده ای دیگر از تاریخ نصف جهان رونمایی شد.
کد خبر: ۲۷۵۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴ 10 August 2016
تابناک اصفهان: در ادامه کاوش های تاریخی در قلعه شاه دژ اصفهان این قلعه، سازه هایی کاوش شد که تا دوره محمد شاه محل نگهداری خزاین دولتی حکومت سلجوقی بوده و امروز بیش از 80 درصد آن بر اثر فرسایش از بین رفته است.

قلعه شاه با 45 هکتار در حوالی بوستان صفه واقع است که البته از حدود دو ماه پیش مجوزهای ازم برای کاوش های باستانی در این قلعه صادر شد و اکنون ماحصل آن تلاش ها، پیدا شدن خزاین دولتی حکومت سلجوقی بوده است.

البته پیش از این نیز این محل تاریخی مورد کاوش باستان‌شناسی صورت گرفته بود و نقاطی که به بازسازی نیاز داشت بازسازی و مرمت شد.

چندی پیش، ادامه کاوش‌ها به مطالعات باستان‌شناسی منجر شد و بر اساس نتایج به دست آمده و مطالعات صورت گرفته مجوز حفاری و کاوش محل صادر شد.

قلعه شاه دژ با زیربنای ۱۵ هکتار بر ارتفاعات کوه صفه در جنوب غرب اصفهان بنا شده و بر اساس کاوش‌های باستان‌شناسی آثار سه مقطع تاریخی ساسانی ، قرون اولیه اسلامی و سلجوقی را در خود جای داده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار