بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«شهید رجایی و بازرگان چقدر حقوق می گرفتند؟»،«تذکر وزارت کشور به احمدی‌نژاد »،«شکایت دولت از برخی روحانیون به اتهام توهین به رئیس جمهور»،«روایت نماینده مجلس از روزنامه خوانی برخی وزار»،« امیدواریم اوباما به حرف احمدی‌نژاد گوش دهد!»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۲۷۴۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸ 08 August 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

گلایه رئیس کمیته هسته ای مجلس از هیات نظارت بر برجام

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با بیان اینکه ما اطلاعی از عملکرد هیئت نظارت بر برجام در شورای عالی امنیت ملی نداریم، گفت: اینکه چرا روش کار این هیئت اینگونه است و برون‌دادی از آن دیده نمی‌شود، باید بررسی شود و ما نیز این گلایه را داریم که خبری از این هیئت بیرون نمی‌آید.ذوالنور درباره زمان نهایی شدن گزارش کمیته هسته ای و کمیسیون امنیت ملی از اجرای ۶ ماهه برجام، اظهارداشت: نمی توان زمان دقیقی را پیش‌بینی کرد، چرا که عوامل متعددی که در تهیه این گزارش دخیل هستند، همگی در اختیار ما قرار ندارد، اما با توجه به این که طبق قانون ما باید هر ۶ ماه یک بار گزارش را آماده کنیم، تلاش می‌کنیم که تاخیر ایجاد نشود.این مطلب در مهر منتشر شده است.


شهید رجایی و بازرگان چقدر حقوق می گرفتند؟

اسدالله بادامچیان نائب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: بازرگان به عنوان یک فرد متمکن زمانی که بعد از انقلاب نخست وزیر شد حقوق نخست‌وزیر در دوران شاه 20 هزار تومان بود یعنی بیست میلیون فعلی تقریبا وی همان حقوق را گرفت فیش های آن هم موجود است ولی وقتی رجایی رئیس‌جمهور شد حقوق خود و کابینه را 4600 تومان در نظر گرفت و گفت اینکه رئیس‌جمهور چون رئیس‌جمهور است باید بیشتر از وزرا بگیرد مورد قبول نیست.این مطلب در میزان منتشر شده است.



دیوارنگاری علیه مدیران اشرافی

هنرمندان گرافیک در برخی از شهرهای کشورمان به‌طور خودجوش اقدام به ترسیم آثاری در اعتراض به مدیران دارای فیش‌های حقوقی نجومی کردند.در این طرح‌ها که به صورت دیوارنگاری خلق شده‌اند، شعارهایی چون «غارتگر بیت‌المال، محاکمه باید گردد»، «مستی اشرافیگری مدیران، خیانت است به خون شهیدان» و ... دیده می‌شود.این آثار در برخی از شهرها از جمله مشهد، اهواز، زاهدان، بندرعباس و قزوین، در معابر عمومی رسم شده‌اند.این مطلب در کیهان منتشر شده است.


ممنوع الخروجی یک آقازاده بدهکار
 
رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به پرونده شرکت رشد و بدهی یک میلیاردی یک آقازاده به هلال احمر گفت: این فرد ممنوع الخروج است، ضمن اینکه روزهای پایانی دادگاه‌ را سپری می‌کنیم. جماران نوشت؛ سید امیر محسن ضیایی در حاشیه امضا تفاهم نامه با سازمان اموال تملیکی کشور در پاسخ به این سوال که کالا‌های قاچاقی که از این سازمان خریداری می‌شود، در بین چه کسانی توزیع می‌گردد، گفت: در وهله اول ۲۰هزار بسته غذایی میان نیازمندان در استان سیستان و بلوچستان توزیع می‌شود. وی در پاسخ به این سوال که آیا این کالا‌ها به نیازمندان خارجی نیز تعلق می‌گیرد یا خیر؟، گفت: واگذاری اموال به نیازمندان خارجی نیازمند اخذ مجوزها و استانداردهای لازم از سوی صلیب سرخ است.


قرار است ایران با انقلاب جنسی دچار فروپاشی شود

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان هشدار داده «قرار است ایران با انقلاب جنسی دچار فروپاشی شود». کبری خزعلی این اظهارات را در نشست کمیته سلامت شورای فرهنگی اجتماعی زنان بیان کرده و گفته «در شرایطی که ۱۱ میلیون مجرد در سن ازدواج و ۵ میلیون نفر افراد طلاق گرفته در کشور داریم، به جای برخورد با زنان خیابانی و مجازات آنها، پروژه هم‌باشی و ازدواج به اصطلاح «سفید» در حال ترویج است، زیرا قرار است ایران با انقلاب جنسی دچار فروپاشی شود».وی موضوع تنظیم خانواده را «یکی از پروژه‌های نفوذ در ایران» توصیف کرده که به دلیل «برملا شدن»، مدام تغییر نام داده است. خزعلی از ترویج «فساد ضربدری بین افراد متاهل» خبر داده و گفته «وزارت بهداشت پایگاه این نفوذ دشمن شده است، به طوری که مدیریت میانی در وزارت بهداشت در حال جهت دادن به این پروژه است».


فائزه هاشمی سوژه کارگزاران شد

پایگاه خبری تحلیلی نماینده مدعی شد؛ گفته می‌شود در جلسه اخیر حزب کارگزاران سازندگی برخی از اعضاء که در دولت حضور دارند، نسبت به مواضع فائزه هاشمی پیرامون حکومت اسلامی انتقاد کرده بودند.این عضو حزب کارگزاران که در دولت روحانی نیز حضور دارد، طرح این مواضع در سال پایانی دولت را مناسب ندانست.


دفاع عارف از روحانی

محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید در مجلس در مصاحبه خبرنگار عصر ایران با اشاره به تخریب های که این روزها علیه دولت و شخص ریس جمهور انجام می‌شود گفت: با توجه به شرایط کشور همه گروه‌ها ،احزاب و افراد باید اخلاق رعایت کنند چراکه ما نیاز به همدلی و همبستگی حداکثری داریم.معاون اول دولت اصلاحات با بیان اینکه انسجام به کشور کمک می کند که در حل مسایل داخلی و خارجی موفق تر باشیم ادامه داد : همه ما می دانیم که آقای روحانی در چه شرایطی روی کار آمد ،دغدغه های آقای روحانی در حل و فصل مشکلات کشور را می دانیم، باید هم حرمت شخصیت دوم کشور حفظ شود و هم کمک کنیم تا رییس جمهور بتواند برنامه هایش را اجرا کند.نماینده اول مردم تهران در مجلس بیان کرد: به طور طبیعی وقتی ما نزدیک انتخابات می شویم بی‌اخلاقی‌هایی را در جامعه به ویژه در فضای سیاسی کشور بیشتر می‌بینیم. این نوع حرکات نه با روح انقلاب و نه با معیارها و شاخص های که ما دراتقلاب مطرح کردیم هیچگونه سازگاری ندارد.


تقدیر نخست وزیر ترکیه از سرلشکر صفوی

دفتر نخست وزیری ترکیه طی تماسی از مواضع و اظهارات دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در خصوص کودتای ترکیه تقدیر و تشکر کرد.به گزارش تسنیم سردار سرلشکر پاسدار دکتر صفوی ، دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در اولین یادواره شهدای اطلاعات قرارگاه منطقه ای عاشورای نیروی زمینی سپاه که در محل دانشگاه تبریز برگزار گردید به تشریح مسائل پیرامونی دولت ترکیه پرداخته و موضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال کودتای ترکیه ، موضعی صریح ، شفاف و از اولین موضع گیری های رسمی پس از وقوع کودتا دانست.سرلشکر صفوی انجام کودتای ترکیه را با اطلاع کشورهای بیگانه همچون ایالات متحده آمریکا دانست و با اشاره به موضع‌گیری به‌هنگام و اصولی جمهوری اسلامی ایران درباره وقایع ترکیه گفته بود: متأسفانه رسانه‌های ترکیه موضع‌گیری صریح و به‌موقع مسئولان ایران در رابطه با محکومیت کودتا را بازتاب ندادند.


ساخت گوشی های خاص برای مسئولان

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از دستاوردها و توانمندی‌های سازمان پدافند غیرعامل در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص تهیه گوشی‌های هوشمند برای مسئولان کشور، گفت: ساز و کارهای استفاده از گوشی هوشمند را در قالب یک دستورالعمل به کمیته دائمی پدافند غیرعامل پیشنهاد داده‌ایم و در آنجا تصویب شده است.وی افزود: یک بحث آموزشی پیش‌بینی شده و کمیته دائمی سازمان را مکلف کرده که آموزش‌های لازم را به مسئولان ذی‌ربط در این زمینه بدهد.جلالی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته و محتوای آموزشی برای آموزش دادن تولید کرده‌ایم، ادامه داد: دو وزارتخانه دفاع و صنعت مکلف شده‌اند که با همکاری وزارت ارتباطات و سازمان پدافند، گوشی‌های هوشمند بومی تولید کنند.این مطلب در مهر منتشر شده است.


نظر وزیر ارشاد درباره‌ی «لانتوری»

وزیر ارشاد، در پاسخ به این سوال که فیلم «لانتوری» را پیش از این فیلمی قرآنی نامیده بود و اکنون استقبال مخاطبان را چطور ارزیابی می‌کند؟ گفت: چند ماه قبل گفته بودم که در فیلم‌هایمان بایستی به بعضی از مسائلی که در قرآن آمده توجه کنیم چون بعضی وقت‌ها وقتی می‌گوییم فیلم ارزشی یا دینی بسازیم فکر می‌کنند اگر جانمازی در فیلم پهن باشد، کسی قرآن دستش باشد یا نماز بخواند یعنی فیلم دینی است ولی مهم این است که یکسری فضائل اخلاقی که قرآن و اسلام بر آن‌ها تاکید دارند مورد اشاره و تاکید باشد. جنتی ادامه داد: در بخشی از فیلم «لانتوری» هم بر روی این نکته تاکید شده و این ارزشمند است، بنابراین فیلم‌سازان ما باید بیشتر روی این موضوع دست بگذارند و کار کنند. 
 

هتاکان موجبات طرد خود را فراهم می‌کنند

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در صفحه اینستاگرام خود نوشت: تجربه به ما می‌گوید که این گونه رفتارها بیش از همه موجبات طرد خود هتاکان را از سوی ملت بزرگ ایران فراهم می‌کند. حقیقتا این روزها دکتر روحانی مظلوم واقع شده‌اند. این حجم بالای از هجمه‌ها و تخریب‌ها آن هم از تریبون‌های رسمی علیه شخص دوم کشور و رییس جمهوری که بزرگترین گره ها را از کار کشور باز کرد در طول تاریخ ایران بی سابقه است. به نظر می رسد منتقدان محترم از الان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری را آغاز کرده‌اند که البته اشکالی هم ندارد اما آنچه که همه فعالان عرصه سیاست باید به آن پایبند باشند مراعات نظام های اخلاقی جامعه است. به کار بردن الفاظ و تعابیر سخیف و زننده در مورد یک عالم و مجتهد دینی و شخصیت تاثیرگذاری که از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون منشا خدمات زیادی برای کشور و نظام بوده‌اند، زیبنده جامعه اسلامی نیست و تجربه به ما می‌گوید که این گونه رفتارها بیش از همه موجبات طرد خود هتاکان را از سوی ملت بزرگ ایران فراهم می‌کند.
 

تبریک روزنامه قانون به هفته نامه یالثارات
تحریریه روزنامه «قانون» ، روز خبرنگار را به خبرنگاران و روزنامه نگاران هفته نامه یالثارات تبریک گفت. روزنامه «قانون» در این پیام برای همکاران رسانه ای خود در انجام اطلاع رسانی صحیح و دقیق و نیل به رسالت مطبوعاتی ، آرزوی موفقیت و پیروزی کرده است .در این مطلب اظهار امیدواری شده روزنامه نگاران همواره با شرافت ، جسارت ، احترام و امنیت شغلی ، بتوانند به بهترین شیوه ممکن با افکار عمومی تعامل کنند. ایلنا این خبر را منتشر کرد.


کودتای داعشی‌ها علیه البغدادی!

شبکه خبری سومریه نیوز، نوشت: یک منبع محلی در استان کرکوک عراق گفت: تعدادی از سرکرده‌های داعش روز یکشنبه در مناطق جنوبی این استان گردهم آمده و تصمیم گرفتند علیه ابوبکر البغدادی، رهبر داعش، کودتا و با ایمن الظواهری، رهبر القاعده بیعت کنند. به گفته این منبع این اقدام یک تحول چشمگیر و ضربه دردناکی به داعش است. این منبع گزارش داد: کودتای جدید نقشی جدی‌ در ایجاد دودستگی در داعش خواهد داشت. درگیری واقعی میان سرکرده‌های داعش در نینوا وجود دارد که دلیل آن تلاش‌ها برای سرنگون کردن ابوبکر البغدادی به دلیل شکست‌هایش در عراق و از دست دادن استان‌های صلاح الدین و الانبار و بخش‌های گسترده‌ای از القیاره و الشرقاط است. ایسنا این خبر را منتشر کرد.


تذکر وزارت کشور به احمدی‌نژاد 

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیرکشور گفت: هر تجمعی که قانونی باشد و مجوز گرفته باشد هم امنیتش را حفظ می‌کنیم و هم حمایت می کنیم که به نحو احسن برگزار شود اما اگر تجمعی مجوز نداشت قطعا بدون تعارف با آن برخورد خواهیم کرد. ما قبلا هم اعلام کردیم فعالیت های انتخاباتی زودرس خلاف قانون است چون قانون برای فعالیت های تبلیغاتی انتخاباتی زمان مشخص کرده است. اگر احساس کنیم کسانی از این تجمعات و جلسات بهره برداری انتخاباتی می کنند قطعا از کار آنها جلوگیری می شود. این موضوع را ما به دوستان آقای احمدی‌نژاد هم اعلام کردیم به آنها هم گفتیم و هم تذکر دادیم به دلیل مسائل امنیتی و حفاظت، این جلسات حتما باید تابع شوراهای تأمین استان ها و شهرستان ها باشند و هم اینکه در موضوع مباحث انتخاباتی نباشند. خبر آنلاین این خبر را منتشر کرد.


خانواده نعمت زاده از قبل از انقلاب پولدار بودند

اسدالله بادامچیان گفت: بازرگان به عنوان یک فرد متمکن زمانی که بعد از انقلاب نخست وزیر شد حقوق نخست‌وزیر در دوران شاه 20 هزار تومان بود یعنی بیست میلیون فعلی تقریبا وی همان حقوق را گرفت فیش های آن هم موجود است. وقتی رجایی رئیس‌جمهور شد به آقای نوربخش و نعمت‌زاده به دلیل اینکه پدران پولداری داشتند حقوق نداد و آنها رایگان در دولت کار کردند. میزان این خبر را منتشر کرد.


رزیم اسرائیل باید یک میلیارد و 200 میلیون دلار به ایران پرداخت کند!

دادگاهی در سوئیس ضمن رد فرجام‌خواهی یک شرکت صهیونیستی علیه شرکت ملی نفت ایران،‌ آن را به پرداخت بدهی‌اش به ایران محکوم کرد. به نوشته روزنامه هاآرتص، دادگاهی در سوئیس، درخواست فرجام‌ شرکت نفتی ترنس آسیاتیک اسرائیل علیه شرکت ملی نفت ایران را رد و اعلام کرد که این شرکت اسرائیلی باید یک میلیارد و 200 میلیون دلار بدهی‌اش به ایران را که مربوط به پرونده‌ای در دوران شاه مخلوع ایران است، پرداخت کند. هاآرتص در ادامه نوشت: این پرونده قضایی جدیدترین دور از جدال حقوقی میان ایران و اسرائیل در طول 37 سال بر سر انتقال نفت و شراکت در بازاریابی است که دو طرف پیش از وقوع انقلاب اسلامی در سال 1979 ایجاد کرده بودند. حکم پرداخت این بدهی در پی یک مناقشه حقوقی قدیمی میان ایران و اسرائیل بر سر درآمدهای حاصل از احداث خط لوله نفت مشترک صادر شده است که به زمان پیش از انقلاب بازمی‌گردد. ایسنا این خبر را منتشر کرد.


اظهارنظر رهبر انقلاب درباره فیلم «بابالنگ‌دراز»

چینی‌فروشان از مدیران سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت، در دیداری رهبر انقلاب فرمودند فیلم بابا لنگ‌ دراز را بیاورید من ببینم چون داستان آن را در گذشته خوانده‌ام و می‌خواهم فیلم آن را نیز ببینم. رهبری فرمودند: این فیلم یک فیلم سالم است ولی با رویکردی آمریکایی یعنی شما پرچم آمریکا را در تمام صحنه‌ها می‌بینید و ما اگر تمام وقت خود را صرف چنین کاری کنیم موفق بوده‌ایم.فارس این خبر را منتشر کرده است.

سانسور شوخى بامزه جناب خان با انتشار مجدد نشريه يالثارات
برنامه «خنوانه» که امشب با حضور روزنامه نگاران و با موضوع روزنامه نگارى پخش شد با حذفیات فراوان صحبت های ضبط شده درباره مسایل روز مطبوعات همراه شد که احتمالا خبرنگاران پرتعداد حاضر در استودیوی «خندوانه» درباره این حذفیات خواهند نوشت. بخش اول حذف شده مربوط به صحبت رامبد جوان با خبرنگاران درباره مشکلات شان بود. در بخشی از این گفت و گو رامبد جوان پرسید: تکلیف نشریه ای مثل «یالثارات » چیست که اینقدر بی ادبانه خودش را عرضه می کند. چرا این نشریه بعد از لغو مجوز دارد منتشر می شود؟ بخش بعدی حذف شده مربوط به جناب خان بود. بعد از صحبت های جناب خان و رامبد درباره روزنامه جناب خان، تلفن جناب خان زنگ می خورد و به او می گویند روزنامه اش توقیف شده. رامبد از او می پرسد حالا می خواهی چیکار کنی؟ جناب خان می گوید مشکلی نیست از فردا باز هم منتشر می شویم. رامبد می پرسد چطوری؟ جناب خان می گوید: ما منتشر می شویم. مورد بدتر از ما هم بوده که بعد از لغو مجوز هم منتشر شده! روز پلاس این خبر را منتشر کرد.

سرگذشت شهرام امیری به روایت وطن امروز
وطن امروز،23 تیر89؛ شهرام امیری درمدت اسارتش هیچگاه به میهنش خیانت نکرد!
وطن امروز،18مرداد95:شهرام امیری جاسوس بود!



رهبری به عملکرد صدا و سیما انتقاد دارند
مسعود پزشکیان درباره ی صداوسیما و اینکه قانون رسانه‌ها شامل رسانه ملی هم می‌شود یا نه، و عملکرد این رسانه در قبال عملکرد دولت یازدهم، گفت: صداوسیما زیر نظر مقام معظم رهبری است و البته ایشان به عملکرد رسانه ی ملی انتقاد دارند. پزشکیان تصریح کرد: صداوسیما اصولا حق توهین و افترا ندارد و مجلس هم بر عملکرد آن نظارت می‌کند اما کارهایی می‌کند که باعث عدم اعتماد مردم می‌شود؛ وقتی مردم رسانه ملی خودشان را اینطور می‌بینند به طرف رسانه‌ها و تلویزیون‌های خارجی می‌روند. ایران اکونومیست این خبر را منتشر کرده است.

سایت «ر» هم در ساختمان وقفی اداره می‌شد
انصاف نیوز نوشت: پس از انتشار خبر وضعیت روزنامه ی «وطن امروز»، یکی از رسانه های جریان احمدی نژاد – جلیلی، گزارش شده که یکی دیگر از رسانه های همسو با این جریان نیز چندین سال در یک مکان وقفی بوده است. سایت «ر» که مدعی شعار زیستن مشابه شهید رجایی است، چندین سال بدون پرداخت اجاره در مدرسه ای وقفی در خیابان سرهنگ سخایی مستقر بود تا این که در سال ۹۳ از آن ساختمان اخراج شد. دو هفته پیش سازمان اوقاف حکم تخلیه ی روزنامه ی وطن امروز را از ساختمانی که روزنامه ی وطن امروز به مدیر مسوولی مهرداد بذرپاش در آن بود به خاطر تاخیر در پرداخت اجاره هایش به اجرا گذاشت و باعث شد که این روزنامه یک شماره منتشر نشود.

یک ادعای عجیب درباره وزارت بهداشت
کبری خزعلی، رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان، در نشست کمیته سلامت شورای فرهنگی اجتماعی زنان که با موضوع سلامت معنوی: در شرایطی که ۱۱ میلیون مجرد در سن ازدواج و ۵ میلیون نفر افراد طلاق گرفته در کشور داریم، به جای برخورد با زنان خیابانی و مجازات آنها، پروژه هم‌باشی و ازدواج به اصطلاح «سفید» در حال ترویج است، زیرا قرار است ایران با انقلاب جنسی دچار فروپاشی شود. آنها فساد ضربدری بین افراد متاهل را ترویج می کنند و وزارت بهداشت پایگاه این نفوذ دشمن شده است، به طوری که مدیریت میانی در وزارت بهداشت در حال جهت دادن به این پروژه است.مهر این خبر را منتشر کرد.


برگزاری کنسرت در شهر مذهبی جایز نیست
، آیت الله محسن مجتهد شبستری پیرامون لغو برخی از کنسرت‌ها در کشور گفت: آنچه مسلم است توجه به این نکته است که اگر کنسرتهایی که در سراسر کشور برگزاری می شود جنبه لهو و لعب داشته باشند مطمئنا و بدون هیچ مانعی باید لغو شوند زیرا جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام اسلامی با این گونه موارد نظر موافقی ندارد. متاسفانه شاهد هستیم در برخی از کنسرت‌هایی که امروز در کشور برگزار می شود مسائلی همچون اختلاط زن و مرد و کارهای غیر شرعی صورت می گیرد که غیر قابل تحمل است از این رو دستگاه های ذیربط همچون شورای فرهنگ عمومی، نیروی انتظامی و قوه قضاییه می توانند این کنسرتها را لغو و از برگزاری آنها ممانعت کنند. امام جمعه تبریز پیرامون برگزاری کنسرت در شهرهای مذهبی تاکید کرد: به طور حتم با توجه به شرایطی که این شهرها دارند جایز نیست که برخی از کنسرتها در این مراکز مذهبی صورت گیرد زیرا بافت مردمی و شرایطی که در این شهرها حاکم است با دیگر نقاط کشورمان متفاوت بوده است.انتخاب این خبر را منتشر کرد.

شکایت دولت از برخی روحانیون به اتهام توهین به رئیس جمهور

حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری در نشست خبری معاون حقوقی رئیس جمهور در رابطه با توهین‌های روزهای اخیر علیه شخص رئیس جمهور و مسئولان دولت،‌ اظهار کرد: در مورد حقوق شخصی، رئیس جمهور با بزرگواری و سعه صدر همواره تأکید می‌کنند که ورود نداشته باشیم و شکایت نکنیم و معتقدم از علل هجمه‌های اخیر علیه شخص رئیس جمهور همین بردباری و صبرشان است. معاون حقوقی رئیس جمهور، از شکایت این معاونت از برخی روحانیون به اتهام آنچه توهین به رئیس جمهور خوانده می‌شود، خبر داد.مهر این اظهارات را منتشر کرده است.


هفته‌نامه 9 دی رفع توقیف شد

حمید رسایی مدیرمسئول هفته‌نامه 9 دی در گفت‌وگویی اظهار داشت: هفته‌نامه 9 دی که حدود دو ماه قبل توسط ترکیب دولتی هیأت نظارت بر مطبوعات برای بار چهارم توقیف شده بود، امروز و پس از چند جلسه بررسی قضایی و اخذ دلایل توقیف از نماینده حقوقی وزارت ارشاد و همچنین بررسی مستندات 9 دی، رفع توقیف شد.وی افزود: دلایل توقیف هفته‌نامه 9 دی همانطور که پیش از این توضیح داده شده بود، انتقاد از رفتارهای دولت یازدهم در خصوص توافقنامه برجام و روند حرکت این دولت به سمت اشرافی‌گری بود.فارس اینگفت و گو را منتشر کرده است.


اظهارات جالب هاشمی درباره تحریم های جدید

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، صبح امروز در دیدار مسئولین و اعضای حزب اعتدال و توسعه استان البرز و همچنین جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با تشریح اهمیت و جایگاه «اعتدال» و تأکید بر پرهیز از افراط و تفریط در ادیان مختلف، گفت: در همه ادیان گروهی هستند که برخلاف آموزه‌های دینی خویش، طریق افراط و تفریط می‌پیمایند که صهیونیست‌های غاصب، نمونه روشن این گروه در میان یهودیان هستند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر چه کوه صخره‌ای تحریم شکست، اما هنوز هم عده‌ای تندرو و افراطی در غرب و به ویژه در آمریکا با دامن زدن به بهانه‌های واهی، می‌خواهند سنگ پاره‌های تحریم را کنار هم بگذارند و باز دوباره کوه بسازند.


روایت نماینده مجلس از روزنامه خوانی برخی وزار

الیاس حضرتی عصر امروز در همایش چشمان بیدار که به مناسبت پاسداشت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: در سال به یاد عزیزی که در لباس خبرنگاری و در صحنه تهیه خبر در افغانستان شهید شد، روزی به نام خبرنگار نام‌گذاری شده است. نماینده مردم شهرستان‌های تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی گفت: در دولت تنها وزیر بهداشت به رسانه اهمیت می‌دهد و بقیه مسؤولان به رسانه اهمیت نمی‌دهند و بسیاری از وزیران حتی روزنامه هم نمی‌خوانند.


نامه خداحافظی زنگنه با 20 نفر از مدیران ارشد

بیژن زنگنه وزیر نفت در نامه‌های جداگانه‌ای برای حدود 20 نفر از مدیران بازنشسته صنعت نفت ضمن تشکر از آنها، به آنها اعلام کرده است که به دلیل شمول قانون جدید بازنشستگی وزارت نفت نمی‌تواند به همکاری با آنها ادامه بدهد. فارس این خبر را منتشر کرده است.


تکذیب خبر درگذشت احسان علیخانی

فرشید شکیبا مدیر روابط عمومی «ماه عسل» و از نزدیکان احسان علیخانی در گفتگویی؛ خبر درگذشت احسان علیخانی مجری «ماه عسل» را تکذیب کرد و گفت: وی در صحت سلامت هستند.گفتنی است؛ مهدی توتونچی خبرنگار اعزامی صدا و سیما به المپیک لحظاتی پیش خبر فوت احسان علیخانی مجری معروف تلویزیون را اعلام کرد اما با شک و تردید.وی گفت: امیدوارم خبر درگذشت احسان علیخانی صحت نداشته باشد. باشگاه خبرنگاران خبر را منتشر کرده است.


کرباسچی: امیدواریم اوباما به حرف احمدی‌نژاد گوش دهد!

غلامحسین کرباسچی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون نامه محمود احمد‌ی‌نژاد به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت: تاکنون همه تلاش احمدی‌نژاد این بوده تا در افکار عمومی، جامعه، مطبوعات و تبلیغات حضور داشته باشد و موضوع این نامه هم همین است.وی در ادامه افزود: احمدی‌نژاد اون موقع که در رأس کار بود باید پی‌گیری می‌کرد تا این اموال برگردد.دبیرکل حزب کارگزاران گفت: امیدواریم اوباما به حرف احمدی‌نژاد گوش دهد تا پول‌ها به کشور برگردد و مشکلات کشور حل شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار