تابناک: برخی نهادها در اصفهان، با سختگیری‌ها و اعمال ضوابط خودساخته خود، شیرینی برگزاری کنسرت در شهر را به تلخی بدل می کنند.
کد خبر: ۲۷۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶ 25 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان، در شهری که با نام فرهنگ و موسیقی، عجین است، هرازگاهی برگزاری برنامه هایی در جهت تقویت موسیقی اصیل ایرانی که متناسب با ذائقه مرد آن دیار نیز باشد، با حاشیه ها یا در برخی موارد دشواری های خاص خود همراه می شود.

گاه این سختی به نحوه گرفتن مجوز از سوی اداره ارشاد و گاه نیز به حاشیه های بعد از برگزاری یک کنسرت بازمیگردد که به هرحال با تمامی دشواری هایی که کار فرهنگی به ویژه کار در زمینه موسیقی دارد، گروه های موسیقی کشور برای برگزاری کنسرت در اصفهان، تلاش های فراوانی می کنند و با
همه چالش ها برنامه خود را برای مخاطبان این شهر اجرا می کنند.

گروه های موسیقی سنتی در مقایسه با گروه های دیگر با سختی کمتری در بروکراسی اداری برای گرفتن مجوز از سوی ارشاد به منظور برگزاری کنسرت مواجه اند اما با این وجود هستند، ارگان های دیگری که با سختگیری ها و اعمال ضوابط خودساخته خود، شیرینی برگزاری کنسرت در شهر را به تلخی بدل می کنند.

کامیار فانیان، سرپرست گروه موسیقی کهن یکی از همین گروه های موسیقی است که برای برگزاری کنسرت سنتی در اصفهان مشکل چندانی با ارشاد ندارد اما از برخی رفتارهای مدیران شهری در حوزه شهرداری اصفهان گلایه مند است.

وی در مورد این مشکلات می گوید: شهرداری اصفهان قبل از فروش بلیت کنسرت، 10 درصد هزینه فروش کل بلیت های برنامه را به صورت نقد به عنوان مالیات از گروه ها دریافت می کند.

سرپرست گروه موسیقی کهن در ادامه می افزاید: این در حال است که به رغم دریافت این هزینه سنگین هیچ خدماتی از سوی شهرداری به گروه ها ارائه نمی شود.

وی می افزاید: به رغم این رفتار شهرداری اصفهان، در تهران این مبلغ برای کنسرت های بالای 500 نفر و آن هم پس از فروش بلیت از سوی شهرداری دریافت می شود اما در شهرداری اصفهان برای کنسرت های کمتر از 500 نفر هم این هزینه دریافت می شود.

گرچه علاقه به هنر و انگیزه برای اشاعه آن سبب می شود تا گروه ها با تمامی این مشکلات دست و پنجه نرم کرده و همچنان اصفهان را به عنوان یکی از مقاصد خود برای اجرای کنسرت های سنتی برگزینند اما تداوم این رفتار از سوی مسئولان شهری اصفهان که ادعای حمایت از فرهنگ و هنر دارند، می تواند با تبدیل شدن به یک معضل، پای بسیاری از هنرمندان موسیقی سنتی را از اصفهان برکنده و تنها نامی نه چندان خوشایند از دیار نصف جهان باقی بماند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار