در سه ماهه نخست امسال آمار بازدید مردم از سینماها برابر با مجموع 12 ماه سال گذشته بوده است.
کد خبر: ۲۷۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰ 03 August 2016
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از بازدید بی‌نظیر مردم از سینماها خبر داد و گفت: در سه ماهه نخست امسال آمار بازدید مردم از سینماها برابر با مجموع 12 ماه سال گذشته بوده است.

به گزارش ایسنا، فاضل عبادی چهارشنبه 13 مردادماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حوزه سینما تلاش‌های بسیاری صورت گرفته و ظرفیت سالن‌های سینما را افزایش داده‌ایم به طوریکه 380 صندلی به صندلی‌های آن افزوده شده است.

وی با اشاره به فعالیت 115 نشریه و پایگاه خبری در استان و صدور مجوز برای بیش از 60 درصد آنها در سه سال اخیر، عنوان کرد: در سال 93، 24 برنامه ملی، استانی و بین‌المللی توسط ارشاد برگزار شد که در سال گذشته تعداد برنامه‌ها و جشنواره‌های اجرایی به 26 مورد در سطح فرامنطقه‌ای، استانی و بین‌المللی افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 450 هزار نفر از برنامه‌ها و جشنواره‌ها بازدید کردند، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال 28 برنامه و جشنواره در سطح استانی و بین‌المللی در استان و شهرستان‌ها اجرا کنیم.

تمام جشنواره‌ها را در سطح شهرستان برگزار می‌کنیم

عبادی با اشاره به اجرای عدالت فرهنگی، تصریح کرد: تمام جشنواره‌های استانی را در سطح شهرستان برگزار خواهیم کرد چرا که در اجرای برنامه‌های ملی و بین‌المللی باید در سطح شهرستان برنامه داشته باشیم.

وی به حوزه قرآنی و فعالیت‌های آموزشی قرآن اشاره کرد و گفت: 31 هزار نفر در بخش آموزش‌های قرآنی از خدمان آموزشی بهره‌مند شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال تقویت بخش‌های خصوصی هستیم، اظهار کرد: در حوزه صدور مجوز برای اجرای کنسرت و چاپ کتاب، امسال مسئولت صدور مجوز به استان واگذار شده است.

تکریم عالمان و دانشمندان گذشته و حال جزء اهداف اصلی ارشاد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در ادامه اعلام کرد: تکریم عالمان و دانشمندان گذشته و حال جزء برنامه‌های اساسی ارشاد است به طوریکه تحت عنوان اردیبهشت مفاخر، 6 بزرگداشت را در شهرستان‌های استان برگزار می‌کنیم.

عبادی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی را باید از کودکی آغاز کنیم، تصریح کرد: جشنواره فیلم کودک و نوجوان، نمایشگاه تخصصی کتاب، برنامه‌های حوزه قرآن و عترت و تصویرسازی آیات قرآن برای آشنایی بیشتر با قرآن همگی از اقداماتی است که برای فرهنگ‌سازی در کودک و نوجوانان به‌کار گرفته می‌شود همچنین باید در حوزه ادبیات و شعر برای کودکان و نوجوانان برنامه بیشتری داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: به دنبال این هستیم تا به تدریج استان را به قطب فعالیت‌های فرهنگی و هنری تبدیل کنیم که البته نیاز به تلاش و تعامل همگانی دارد.

ترویج روحیه امید و نشاط در جامعه

عبادی با تاکید بر اینکه به دنبال ترویج روحیه امید و نشاط و شادمانی در جامعه هستیم، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا برنامه‌ها و جشنواره‌ها حول این محور شکل بگیرند.

235 اجرا در حوزه موسیقی

عبادی با بیان اینکه در حوزه موسیقی 235 اجرا داشته‌ایم، تصریح کرد: علاوه بر جشنواره موسیقی سنتی، باید موسیقی‌های اصیل ایرانی را ارتقاء دهیم.

وی تاکید کرد: برای مقابله با تهاجم فرهنگی باید برنامه داشته باشیم و عموم مردم را جذب این برنامه‌ها کنیم.

عبادی با بیان اینکه در حوزه نماز جزء دستگاه‌های برتر کشوری بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: ارشاد همدان جزء پنج دستگاه برتر فرهنگی در کشور معرفی شده است.

وی افزود: در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه باید کارها را به مردم واگذار کنیم همانطور که خانه مطبوعات شکل گرفته و کارهای تصدی‌گری و اجرایی را به آن واگذار کرده‌ایم.

برگزاری همایش دختران آفتاب در استان

وی به دهه کرامت اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره رضوی و ترویج و تبلیغ فعالیت‌های قرآنی از برنامه‌های دهه کرامت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به همایش دختران آفتاب اشاره کرد و افزود: این همایش در همه شهرستان‌های استان به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

عبادی به مراسم دوبیتی و رباعی رضوی اشاره کرد و گفت: 20 مرداد اختتامیه این مراسم در آرامگاه باباطاهر برگزار می‌شود و در این مراسم 8 برگزیده اصلی و قابل تقدیر و پنج برگزیده شهرستانی خواهیم داشت.

وی به برنامه صبای جوانی اشاره و تصریح کرد: در این برنامه از 36 جوانی که در جشنواره‌ها حائز رتبه ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی شده‌اند، تقدیر می‌شود.

عبادی به توسعه معرفت دینی و اسلامی اشاره کرد و گفت: 560 کانون فرهنگی هنری در مساجد شکل گرفته و 600 پایگاه در سطح استان فعال بوده است.

خبرنگاران تنها کاستی‌ها و نواقص را منعکس نکنند

وی در بخش دیگری از سخنانش به هفته خبرنگار اشاره و اظهار کرد: مطبوعات و رسانه‌ها در استان چشم بیدار جامعه هستند و به عنوان پشتوانه قدرتمندی برای نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌آیند.

عبادی با بیان اینکه خبرنگاران رسالتشان را از نظر کمی و کیفی انجام داده‌اند، تصریح کرد: خبرنگاران تلاش می‌کنند تا اخلاق را در جامعه ترویج دهند.

وی از خبرنگاران خواست تا تنها کاستی‌ها و نواقص را منعکس نکنند بلکه اخبار را به شیوه‌ای معتدل گسترش دهند.

وی با بیان اینکه در پالایش خبرنگاران استان دچار مشکل هستیم، گفت: پیگیر مسائل مربوط به بیمه خبرنگاران هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار