استان فارس در هفته پنجم شاهد اتفاقات و خبرهای متنوعی بود.از توقعات و انتظارات ارگانهای مختلف از سفر رئیس جمهور و سگ کشی و حواشی آن و انتقاد شهردار از رفتارهای خشن،تا نمایشگاه خودروهای قدیمی و جشنواره موسیقی محلی در شیراز و معارفه مدیر کل جدید سازمان بازرسی فارس و . . .
کد خبر: ۲۷۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰ 24 April 2015
حفاظت از پلنگ های استان امکان پذیر نیست؟
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارسگفت: در استان فارس تعدادی مناطق حفاظت شده و تعدادی مناطق شکارممنوع وجود دارد که برای حفاظت از این مناطق تعداد محدودی مامور وجود دارد.وی ادامه داد: برای حفاظت از پلنگ‌ها در استان نیاز به منطقه شکار ممنوع است؛اما به دلیل کمبود نیرو و مامور چنین چیزی امکانپذیر نیست.
اکرمی؛مدیر کل بازرسی فارس شد
رئیس سازمان بازرسی کشور در تودیع حجت الاسلام سیدرسول محمودآبادی و معارفه کاظم اکرمی شرکت کرد که در این مراسم استاندار و رییس کل دادگستری استان ، مدیرکل حفاظت‌واطلاعات وسرپرست اداره‌کل حوزه ریاست هم شرکت داشتند.
از اشتباهی به نام تنگ سرخ،تا اتهام سگ کشی که به هیچ نهادی وارد نیست
از لزوم توقف پروژه سد تنگ سرخ و پیگیری وضعیت تالاب ها تا بودجه محیط زیست و ریزگردهای استان و پیگیری ماجرای سگ کشی،در نشست خبری رئیس محیط زیست استان فارس.
دانشگاه شیراز:اسناد قوی دال بر اشتباه بودن ادعای دانشگاه علوم پزشکی داریم
کمیته حفاظت از حریم دانشگاه شیراز در نامه ای به وزیرعلوم اعلام کرد: دانشگاه شیراز اسناد قطعی دارد که موضوع وقف (زمین های مورد ادعای دانشگاه علوم پزشکی شیراز )صحت ندارد .
یادواره شهدای مهندسی فارس
سرهنگ پاسدار اسماعیل محبی‌پور از برگزاری نخستین یادواره شهدای مهندسی استان فارس در شیراز خبر داد و اظهار داشت: این یادواره با تلاش سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز برگزار می‌شود.
شیرازی ها قدر سعدی را ندانستند تا اپرایش به تهران برود...
چقدر عجیب است! اپرای عروسکی سعدی در شیراز که زادگاه سعدی می باشد اجرا نمی شود و حالا خبر رسیده که قرار است به زودی زود در تهران به روی صحنه برود! سرپرست گروه تئاتر «آران» از صدور مجوز اجرای اپرای عروسکی «سعدی» خبر داد.
14 درصد از دانشجویان دانشگاه شیراز،گرفتار مشکلات روانی
مدیر مرکز مشاوره و روان‌درمانی دانشگاه شیراز گفت: طبق تحقیقات انجام شده، 14 درصد از دانشجویان این دانشگاه مبتلا به مسائل و مشکلات روحی و روانی هستند.
شکایت جبهه اصلاحات فارس از فضای امنیتی این استان
آخرین جلسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با حضور اعضای این شورا در استان فارس برگزار شد. در این جلسه اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان فارس از روند اجرایی این استان گلایه داشته و نسبت به فضای امنیتی استان شکایت داشتند.
انجام 2 عمل جراحی لاپاراسکوپی در شیراز،برای اولین بار در خاورمیانه
دبیر علمی چهارمین کنگره بین‌المللی جراحی‌های کم تهاجمی ( لاپاراسکوپی ) از انجام ۱۲ عمل جراحی در این کنگره توسط متخصصان داخلی و خارجی خبرداد و گفت: دو عمل از اعمال جراحی برای نخستین‌بار در خاورمیانه انجام می‌شود.
باغ ارم در صف ثبت جهانی
معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور در حاشیه مراسم یادروز سعدی گفت : تاکنون 18 اثر ملی در فهرست آثار جهانی ثبت شده است .
مسعود سلطان فر افزود : پرونده 20 بنا، محوطه و مکان تاریخی برای ثبت جهانی تهیه و آماده شده است .
وی گفت: 9 باغ ایرانی از جمله باغ ارم شیراز امسال به ثبت جهانی می رسد
برنامه های هفته معلم در فارس
معاون پرورشی آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه از ۱۲ تا ۱۷ اردیبهشت به عنوان هفته معلم اعلام شده که هر ساله طی این ایام برنامه های خاصی در مدارس و ادارات به این مناسبت بر پا می شود، گفت: انتخاب معلمان نمونه استان یکی از این برنامه هاست که طی بررسی های که انجام شد در سطح مناطق مختلف استان ۸۲۰ نفر به عنوان معلمان نمونه در شهرستان های استان انتخاب شدند.وی با بیان اینکه به علت همزمانی روز معلم و ولادت امام علی(ع) جشن مربوط به روز معلم با یک روز تاخیر برگزار می شود، گفت: در روز ۱۳ اردیبهشت جشن سپاس به مناسبت بزرگداشت مقام معلم در تمام مدارس سطح استان برگزار می شود که در هر یک از شهرستان ها یک مدرسه به شکل نمادین این جشن را به نمایندگی از تمام مدارس برگزار می کند.نظری گفت: شب روز ۱۵ اردیبهشت نیز جنگ شادی در یکی از ورزشگاه های شیراز با حضور هنرمندانی چون حمید ماهی صفت و علیرضا روزگار در دو سانس و با حضور سه هزار معلم برگزار می شود.
افزایش رسمی کرایه تاکسی در شیراز/افزایشی بی اعتبار
بر اساس افزایش رسمی کرایه تاکسی در شیراز به ازای هر کورس 400 تومان دریافت می شود حال آنکه مدت هاست راننده تاکسی ها به ازای هر کورس 500 تومان دربافت می کنند و می توان نتیجه گرفت که این مصوبات کاملا صوری است.
درآمد 4 و نیم میلیاردی صندوق های صدقه شیراز
مدیر کمیته امداد شهرستان شیراز گفت: خیرین و نیکوکاران شیرازی ماهانه 4 میلیارد و 400 میلیون ریال از طریق صندوق‌های صدقات به‌حساب کمیته امداد واریز می‌کنند.
کشف انواع محموله های قاچاق در فارس
فرمانده انتظامی شهرستان نی‌ریز: مأموران پلیس راه قطرویه سه کامیون حامل سوخت قاچاق را شناسایی و آن‌ها را متوقف کردند.وی خاطرنشان کرد: در بازرسی از این خودروها درمجموع 85 هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف و سه نفر متهم دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان «جهرم» استان فارس از کشف 134 کیلوگرم تریاک از کامیون حامل بار پیاز در این شهرستان خبر داد.
فرمانده انتظامی شهرستان «کازرون» استان فارس از توقیف یک دستگاه خودروی سواری سمند حامل 40 هزار نخ سیگار قاچاق خبر داد.
مأموران انتظامي شهرستان "لارستان" استان فارس با توقيف يك دستگاه خودرو پژو 405، مقدار 12 كيلو و 400 گرم هروئين كشف كردند.
فرمانده انتظامی لامرد گفت: مأموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق، موفق به توقیف دو دستگاه اتوبوس، یک کامیون ایسوزو و یک وانت پیکان حامل کالای قاچاق شدند.اکبر زلفی ادامه داد: در بازرسی از این خودروها مقادیری کالای قاچاق شامل 14 تخته پتو، چهار دستگاه یخچال، دو دستگاه ماشین لباسشویی، دو دستگاه کولر گازی و یک دستگاه تلویزیون قاچاق که فاقد مدارک قانونی بود، کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان کازرون امروز گفت : در راستای مبارزه با قاچاق کالا و حمایت از تولیدات داخلی ماموران پلیس آگاهی شهرستان موفق شدند یک دستگاه کامیون ایسوزو را در ورودی شهر کازرون متوقف و در بازرسی از آن تعداد 5 هزار و 854 قلم انواع لوازم بهداشتی و آرایشی و تعداد 28 عدد باطری خودرو خارجی و قاچاق را کشف نمایند .سرهنگ مهرداد مشوق افزود : ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان نیز در اقدامی دیگر با هماهنگی مقام قضائی و در بازرسی از یک باب منزل مسکونی تعداد 2 هزار و 900 عدد لامپ و حدود 400 کیلوگرم چای خارجی قاچاق کشف کردند .
فرمانده انتظامی استان فارس: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از انتقال مواد مخدر توسط یک نفر قاچاقچی به شیراز و تحویل آن‌ها به دو نفر دیگر مطلع شدند.سردار گودرزی افزود: با انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی مخفیگاه این افراد در شیراز شناسایی و در بازرسی از آن مکان 7 کیلوگرم هروئین کشف شد.
اتصال استان فارس به خلیج فارس، به نفع استان های جنوبیست
استاندار فارس به ظرفیت استان فارس در ارائه خدمات به استان‌های جنوبی کشور اشاره کرد و گفت: استان فارس می‌تواند در جنوب کشور خدمات زیادی به استان‌های جنوبی ارائه دهد. در همین راستا با اجرای طرح اتصال استان فارس به خلیج فارس این استان می‌تواند در جنوب کشور در جهت ارائه خدمات به استان‌های منطقه جنوب اقدامات بسیاری انجام دهد.
هیچ طرح عمرانی در فارس آغاز نخواهد شد
معاون اجرایی رئیس جمهور با تأکید براینکه طرح‌های نیمه‌کاره بسیار زیادی در استان فارس وجود دارد که نیازمند همکاری بخش خصوصی برای تکمیل این طرح‌ها است، افزود: ما بنا نداریم طرح جدیدی را در استان فارس آغاز کنیم مگر اینکه ضرورتی از دیدگاه دولت و مردم و مسئولان استانی وجود داشته باشد.
ثبت نام بزرگترین اعتکاف جوانان کشور شروع شد
معتکفان سنین ده تا 40 سال در شیراز با مراجعه حضوری و علاقه مندان از سایر نقاط کشور تا دوم اردیبهشت ماه می توانند با مراجعه به نشانی الکترونیکیEtekaf@rahpouyan.com ثبت نام کنند.
آیین اعتکاف 12 تا 14 اردیبهشت در مصلی جمعه شیراز برگزار می شود.
گشایش نمایشگاه بین المللی کشاورزی شیراز
بزرگ‌ترین نمایشگاه کشاورزی کشور با حضور ۲۰۵ شرکت داخلی و خارجی در شیراز گشایش یافت.
تالار مرکزی شیراز؛مطالبه اهالی فرهنگ و هنر فارس از رئیس جمهور
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، با اشاره به سفر آتی رییس جمهوری به این استان گفت: ساخت تالار بزرگ شیراز به عنوان اصلی ترین مطالعه هنرمندان از جمله موارد مهمی است که در این سفر با تمام توان و همت آن را دنبال خواهیم کرد.
اولویت سفر هیئت دولت به فارس توسعه خطوط ریلی باشد
عضو مجمع نمایندگان استان فارس گفت: توسعه خطوط ریلی از مطالبه جدی مجمع نمایندگان این استان است و باید در اولویت سفر هیئت دولت به استان فارس قرار گیرد.
جشنواره و نمایشگاه ملی لباس محلی در شیراز
جشنواره ملی لباس های محلی در روزهای ۱۵، ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت همزمان با هفته شیراز، برگزار می شود.افراد در سه گروه مدرسین، شرکت کنندگان و غرفه داران در جشنواره حضور می یابند.
تجمع اعتراضی مالباختگان برای گرفتن حقشان در شیراز/حاصل اعتراض فقط وعده است
صبح روز چهارشنبه بازنشستگان شرکت صنایع مخابراتی راه دور شیراز که چند سال معوقات خود،شامل حقوق عقب مانده و حق سنوات بازنشستگی را دریافت نکرده اند،در مقابل استانداری فارس به نشانه اعتراض جمع شدند.
اعتکاف امسال در 50 مسجد شیراز
دبیر اجرایی آیین معنوی اعتکاف در شهرستان شیراز گفت: 450 مسجد در استان فارس و 50 مسجد در شهر شیراز برای برگزاری آیین معنوی اعتکاف در سالجاری آماده شده است.
سگ کشی به مجلس رفت
علاوه‌بر آنكه معصومه ابتكار، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست هفته گذشته قول پيگيري اين سازمان درباره ماجرا را به تجمع‌كنندگان معترض به اتفاق مذكور داد، ديروز نيز سید احمدرضا دستغیب، نماینده شیراز در صحن علني مجلس با تذكري به وزیر کشور، خواستار بررسی و ارائه گزارش مستند در رابطه با اقدامات بی‌رحمانه کارکنان یکی از ارگان‌های خدماتی شيراز نسبت به حیوانات شد.
بر خلاف پیش بینی ها،نفس مردم شیراز تنگ شد
از چهارشنبه 2 اردیبهشت‌ماه با ورود موج جدیدی از ریزگردها، هوای شیراز خاکستری و نفس‌گیر شد و علی‌رغم آن‌که پیش‌بینی شده بود وضعیت در روز پنج‌شنبه بهتر شود، غلظت آلودگی افزایش یافت تا ماسک‌ها روی صورت شهروندان جا بگیرد.
کاروان تدبیر و امید در دیار پارس/تلاش برای بازگشت اعتماد مردم به دولت/شایعه ها در مورد مخارج سنگین این سفر
خبرها حاکی از آن است که کاروان تدبیر و امید همین روزها به دیار پارس خواهد آمد و البته سفر شهرستانی نخواهد داشت و این سفر فقط محدود به شیراز می باشد.معاون سیاسی استاندار فارس:از دولت قبل 200 هزار میلیارد تومان وعده پروژه‌های استان فارس بود که تنها 60 هزار میلیارد تومان آن محقق شد و 160 هزار میلیارد تومان آن تنها در حد قول بود لذا ما تلاش می‌کنیم تا اعتماد مردم به حاکمیت را محکم کنیم.معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: در مورد جایگاه سخنرانی رئیس جمهور که اکنون در برخی از مکان‌ها درباره آن صحبت می‌شود که هزینه‌های سنگینی برای احداث سازه بتنی صرف شده، باید گفت که اصلاً چنین نیست و اطلاعات ناقص پراکنده شده است.وي گفت: در مورد این جایگاه ما با کارگاهی صحبت کردیم و بنا شده تا جایگاهی با ابعاد 6 در 12 با تیرآهن با پیچ و مهره که متحرک و قابل باز شدن است برای سخنرانی رئیس جمهور احداث شود که این جایگاه هیچگونه ضایعاتی ندارد و دوباره قابل استفاده است.معاون سياسي استانداري فارس گفت: کل هزینه این جایگاه به غیر از آهن قریب 30 میلیون و با پول آهن آن قریب 90 میلیون است که هزینه بسیار ناچیزی است.

بیشترین شکایت مردم از شهرداری و آموزش و پرورش است/در دولت قبل حتی رئیس جمهور هم بی قانونی می کرد

معاون قضایی دیوان عدالت اداری کشور:شهرداری های فارس، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، تامین اجتماعی و وزارت کار و تعاون در فارس افزایش پرونده شکایت در سال گذشته داشتند.وی تصریح کرد: در دولت قبل هم قانون گریزی وجود داشت هر چند که خود رئیبس جمهور سابق نیز راحت می گفت که قانون را اجرا نمی کنم.

21 هکتار گل کاری بی سابقه توسط شهرداری شیراز

شهردار شیراز گفت: امسال در ایام نوروز 21 هکتار گل‌کاری به‌صورت منظم و حساب‌شده در این شهر انجام گرفت که تاکنون سابقه نداشته است.

المپیک عشایر در فارس

رئیس هیئت روستایی و عشایری استان فارس از برگزاری المپیاد ورزشی عشایر کشور در این استان خبر داد.

زمان دقیق برگزار این المپیاد هنوز مشخص نشده اما به دلیل اینکه از مجتمع‌های آموزشی به‌عنوان خوابگاه ورزشکاران استفاده می‌شود این المپیاد قبل از شروع مهرماه برگزار می‌شود.

کشته و زخمی شدن 4 دانش آموز

یک وانت پیکان که حامل دانش آموزان بود از جاده خارج و موجب کشته شدن یک دانش آموز و مجروح شدن 3دانش آموز دیگر شد.

خلیل بخشی پور مسوول اورژانس آباده طشک اعلام کرد : دانش آموز کشته شده به علت ضربه شدید به سر در بیمارستان شهید رجائی شیراز جان خود را از دست داد2نفر از مصدومان به بیمارستان نی ریز و مجروح دیگر به بیمارستان مرودشت انتقال داده شد.

نمایشگاه اتومبیل های قدیمی و زیبا در شیراز

اتومبیل های کلاسیک،اعم از بنز،بی ام و،گیکان،جی ام سی،و... در پیست اتومبیل رانی شهرک گلستان در معرض دید عموم قرار گرفت.

رفتار خشن عده ای،از ورود گردشگران می کاهد

شهردار شیراز گفت:زمانی که اتفاق ناخوشایندی بر اساس ناآگاهی در شهری رخ دهد، اخبار مربوط به این اتفاق به‌سرعت توجه مخاطبان را جلب کرده و به همین دلیل ممکن است آن منطقه ناگهان با افت گردشگر، هتل‌های خالی و ...، مواجه شود.

امام جمعه شیراز:آل سعود قصد تجزیه یمن را دارد

به گفته آیت الله ایمانی، آل سعود می خواهد با حمله به یمن ابتدا رئیس جمهور معزول را حفظ و تروریست های القاعده را در یمن نگهداری کند و سپس انصارالله، ارتش و نیروی های مردمی را در هم بشکند و در نهایت یمن را تجزیه کند، همانگونه که در گذشته نیز این اتفاق روی داده بود.

سفر رئیس جمهور فرصتی برای بررسی ظرفیت ها

آیت الله ایمانی گفت:فارس با تمام امکانات اردیبهشت‌ماه به استقبال رییس‌جمهور و هیئت دولت می‌رود و شانزدهمین سفر استانی رییس‌جمهور به شیراز فرصت مغتنمی است تا ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و نیازهای کلان این استان با حضور هیئت دولت بررسی شود.

30 درصد پیشرفت در خط آهن اقلید-یزد

خط آهن یزد - اقلید در مجموع با بیش از 30 درصد پیشرفت کار در دست ساخت است.
نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در یزد گفت: این خط آهن علاوه بر اتصال مسیر ریلی استان یزد به استان فارس ، ارتباط ریلی مناطق مرکزی ، شرق و شمال شرقی کشور را به استان های فارس و بوشهر و مجموعه عسلویه برقرار می کند.

آتش سوزی در بازار وکیل

وقوع آتش سوزی در بازار وکیل شیراز یک مغازه را به کام خود کشید .حجم و گستردگی حریق به حدی بود که ایزوگام سقف بازار دچار حریق شد که با تلاش ماموران آتش نشان مهار شد .

معامله 102 میلیون سهم،در بورس فارس

مدیر بورس منطقه‌ای استان فارساظهار داشت: در معاملات هفته گذشته بورس منطقه‌ای استان فارس 102 میلیون و 23 هزار سهم و حق تقدم به ارزش 259 میلیارد ریال مبادله شد.

وی با بیان اینکه این تعداد سهام متعلق به 254 شرکت است خاطرنشان کرد: 44 درصد این معاملات مربوط به خرید سهام و مابقی مربوط به فروش سهام بوده است.

استخدام 400 نفر در سیستم درمانی فارس

قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از جذب ۴۰۰ نیروی انسانی برای سیستم درمانی فارس تا شهریور سال ۹۴ خبرداد.

ستاد پایانه های نفتی،از خارک به فارس منتقل می شود

مقدمات انتقال ستاد پایانه‌های نفتی ایران از استان بوشهر به استان فارس انجام شده است و این در حالیست که بوشهری‌ها از این تصمیم ناراضی و نگران هستند.

موسیقی اقوام مختلف ایرانی در شیراز

جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران با شعار 'همدلی و همزبانی گوهر بنی آدم ' با حضور 150هنرمند از اقوام ایرانی و با رویکرد حمایتی از گروههای موسیقی آیینی و سنتی به مدت سه شب در تالار حافظ اداره کل ارشاد اسلامی برگزار شد.

معاون رئیس جمهور:شهرداری موضوع سگ کشی را انکار می کند

معصومه ابتکار روز یکشنبه در جمع معترضان به سگ کشی اخیر گفت:مدیرکل محیط زیست استان فارس اعلام کرد که سرنخ هایی پیدا شده اما برخی از ابعاد موضوع روشن نیست زیرا شهرداری این مساله را انکار می کند.

تجمع اعتراضی مردم شیراز به سگ کشی در مقابل شهرداری+عکس

گروهی از اعضای انجمن های حمایت از حیوانات و دوستداران محیط زیست از استان های مختلف کشور در اعتراض و انتقاد به سگ کشی، شنبه مقابل ساختمان شهرداری شیراز تجمع کردند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار