مدیر مرکز حمایت از حقوق شهروندی استان اصفهان:
تابناک: مدیر مرکز حمایت از حقوق شهروندی استان اصفهان گفت: باید با رفع ضعف‌ها و نواقص در قوانین ، ضمن حفظ کرامت و ارزش والای شهروندان ، حس اعتماد و تعلق اجتماعی آنها را نسبت به نظام مدیریتی کشوری تعالی بخشیم
کد خبر: ۲۶۶۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵ 25 July 2016
به گزارش تابناک اصفهان، مرکز حمایت از حقوق شهروندی اصفهان تحت نظارت وزارت کشور و استانداری اصفهان، فعالیت خود را آغاز کرده است. این مرکز اولین مرکز تخصصی در استان اصفهان است که تلاش دارد جهت حمایت از حقوق شهروندان ،آنها را نسبت به حقوق و تکالیف شهروندی خود آگاه سازد.

در همین راستا محسن عزتی، مدیر مرکز حمایت از حقوق شهروندی استان اصفهان، در گفت و گو با تابناک، اظهار داشت: پایه گذار حقوق شهروندی و حقوق بشر در جهان ایران است و هیچ کشوری حق ندارد قبل از ایران خود را پرچم‌دار دفاع از حقوق بشر و حقوق شهروندی بداند.

وی با اشاره به اینکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران 24 اصل به حقوق شهروندی اشاره دارد که این امر حکایت از ارزش و تکریمی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی  برای شهروندان خود قائل است ، گفت: اما آنچه مهم است اجرایی شدن این قوانین است. هرچند که در قانون اساسی کشور حقوق شهروندان در حوزه حقوق مدنی، حقوق اجتماعی و حقوق سیاسی مورد تایید و تاکید قرار گرفته است ، اما متاسفانه هنوز در بخش هایی از این حوزه ها شاهد ضعف هایی‌ هستیم.

مدیر مرکز حمایت از حقوق شهروندی استان اصفهان افزود: این ضعف‌ها ضمن اینکه خلاف نص صریح قانون است ، مهمتر از آن بی‌اعتمادی مردم را در پی خواهد داشت.

وی در ادامه اظهار داشت: بی اعتمادی مردم، به بی‌تفاوتی آنها منجر خواهد شد که این امر آثار زیانبار اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را سبب خواهد شد.

عزتی با اشاره به اینکه  وظیفه ماست که با رفع این ضعف‌ها و نواقص ضمن حفظ کرامت و ارزش والای شهروندان حس اعتماد و تعلق اجتماعی آنها را نسبت به نظام مدیریتی کشوری تعالی بخشیم، گفت: براین اساس هدف اصلی، این مرکز پایش قوانین و مقرراتی است که قانونگذار به منظور حفظ حقوق شهروندی وضع کرده است.

وی همچنین بیان داشت: هرچند که در نظام اداری کشور سازمان‌ها، مراکز نظارتی و واحدهای بازرسی روند اجرایی شدن این قوانین و مصوبات را رصد می نمایند اما این مرکز به عنوان یک اتاق فکر و مشاور امین ، که بر گرفته از متن مردم است در کنار این مراکز می تواند با همفکری، همدلی، همراهی و همکاری بهبود این مهم را میسر سازد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار