میدان امام بزرگترین بازار صنایع دستی جهان؛
تابناک: از آنجائیکه اصفهان به عنوان شهر خلاق صنایع دستی از سوی یونسکو نامگذاری شده است، ساماندهی بازار صنایع دستی آن همت مضاعف تر و برنامه ریزی جدیدتری را می طلبد که گویی قرار است در این راستا و در عین اینکه بزرگترین بازار صنایع دستی جهان در میدان امام اصفهان برپا می شود، برخی مشاغل موجود در این بازار هم حذف شود.
کد خبر: ۲۶۴۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷ 23 July 2016
تابناک اصفهان: بازار میدان امام در طول سال های اخیر دستخوش نابسامانی های بسیاری شده است. از زمانیکه این بازار به میدانی برای فروش صنایع چینی و پاکستانی تبدیل شده بود تا روزهایی که شکوه میدان امام در صنایع دستی این بازار هویدا نبود.

بازار میدان امام اصفهان که عمدتا به فروش صنایع دستی اصفهان اختصاص دارد این روزها کارایی خود را از دست داده و مشاغل مختلف از دمپایی فروش تا بستنی فروشی هم در آن به چشم می خوردو شاید کسب روزانه این نوع مشاغل کمتر از صنایع دستی میدان امام هم نباشد.

هرچند در سال های اخیر میراث فرهنگی استان اصفهان اقداماتی را برای ساماندهی این بازار در نظر گرفت و با مغازه هایی که جنس خارجی می فروختند برخورد قانونی کرد اما ناهمگونی برخی مشاغل موجود در بازار میدان امام با ماهیت این بازار هنوز هم برای هر بیننده ای ناخوشایند است!.

از آنجائیکه اصفهان به عنوان شهر خلاق صنایع دستی از سوی یونسکو نامگذاری شده است، ساماندهی بازار صنایع دستی آن همت مضاعف تر و برنامه ریزی جدیدتری را می طلبد که گویی قرار است در این راستا و در عین اینکه بزرگترین بازار صنایع دستی جهان در میدان امام اصفهان برپا می شود، برخی مشاغل موجود در این بازار هم حذف شود.

در مرحله اول طرح ساماندهی اضطراری این بازار، 199 فروشگاه میدان امام، باید مغازه های فروش بستنی، گز بدون کیفیت و تقلبی، چینی خارجی، دمپایی و پوشاک غیر سنتی را تعطیل کنند و صنایع دستی جایگزین این مشاغل شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار