تابناک: ند روز پیش خبری در برخی رسانه در خصوص تخریب مجسمه "نماد مهر مادری" روبروی باغ گلهای شهر اصفهان، منتشر شد و بسیاری این مسئله را به مدیریت شهری و تصمیمات در این خصوص ربط دادند.
کد خبر: ۲۶۴۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱ 23 July 2016
تابناک اصفهان: چند روز پیش خبری در برخی رسانه در خصوص تخریب مجسمه "نماد مهر مادری" روبروی باغ گلهای شهر اصفهان، منتشر شد و بسیاری این مسئله را به مدیریت شهری و تصمیمات در این خصوص ربط دادند اما بعد از انتشار این خبرها، هنرمندی که این مجسمه را ساخته بود با مصاحبه با رسانه ها از تعویض این مجسمه با یک مجسمه مقاومتر خبر داد.

نماد "مهر مادری" در سال ۱۳۸۱ با اجرای "مهین دائم کار" هنرمند مجسمه ساز ساخته و در مقابل باغ گلهای شهر اصفهان نصب شد.

هنرمند سازنده نماد مادر و کودک در این زمینه می گوید: نماد ساخته شده قبلی متاسفانه در 15 سال گذشته به دلیل تخریب قسمت هایی از بدنه، ظاهر خود را از دست داده و دیگر از لحاظ منظر شهری مناسب نبود.  

مهین دائم کار با تاکید بر اینکه نماد مهر مادری با جنس فایبرگلاس و مقاوم در برابر تغییرات و فرسایش آب و هوایی ساخته شده و آماده نصب است افزود: طراحی و اجرای این نماد مشابه نماد قبلی است.

عضو مرکز هنرهای تجسمی ایران و انجمن مجسمه سازان اصفهان با اشاره به ارتفاع 3.5 متری این اثر ادامه داد: این نماد با  30 سانتیمتر افزایش ارتفاع در نمونه جدید نصب خواهد شد.  



وی یادآور شد: در قالب یک پیشنهاد به سازمان زیباسازی شهر اصفهان، درخواست تعویض این اثر برای بهبود سیما و منظر شهری را داشتم که خوشبختانه با موافقت این سازمان اکنون نمونه جدید جایگزین نمونه فرسوده قبلی می شود.

براساس این گزارش مهندس مهدی بقایی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر اصفهان توجه هنرمندان به آثار ساخته شده سطح شهر و دغدغه آن ها برای بهبود و زیبایی منظر شهری را قابل تقدیر دانست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار