مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:
تابناک: مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به انجام ارزیابی در مراکز علمی و کاربردی کشور، گفت: باید سهم آموزش علمی - کاربردی در صنعت و معدن برای ارتقا ارزش افزوده بهبود یابد.
کد خبر: ۲۶۳۴۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲ 20 July 2016
به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین ساوه ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از دانشگاه علمی کاربردی انتخاب و در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه مقوله علمی کاربردی در شرایط امروز کشور یک مقوله حساس و مهمی است اما از طرفی هم به دلایلی تا کنون کمتر به آن توجه شده است، اظهار داشت: بر اساس سیاست های وزیر صنعت و معدن و سیاست های بالادستی فعلی کشور ایجاب می‌کند که ما به صورت کیفی بیشتر به این امر بپردازیم که خوشبختانه در استان اصفهان در چند مرکزی که مورد بازدید قرار گرفت احساس می‌شود پتانسیل‌های زیادی وجود دارد.

وی در ادامه افزود: باید طبق اولویت بندی علمی کاربردی در فواصل زمانی چند ماه آینده با برنامه ریزی هایی که در حوزه وزارت خواهیم داشت این امر تحقق پیدا بکند که کمک همه علمی کاربردی های استان را می‌طلبد.

مشاور وزیر صنعت معدن تجارت افزود: با توجه به اینکه مرکز انتخاب یکی از هولدینگ‌های بزرگ اقتصادی در سطح کشور محسوب می‌شود این مرکز می‌تواند، یک رویکرد راهبردی در حوزه علمی کاربردی در سطح وزارت صنعت معدن تجارت داشته باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه این مرکز و هولدینگ آن با کشورهای دیگر ارتباط دارد رایزنی های بعدی ما با این مرکز برای بنچ‌مارکینگ بحث علمی کاربردی و رایزنی‌های علمی از سوی کمیسیون های تخصصی در حوزه ارتقا آموزش علمی کاربردی با این مرکز داشته باشیم.

ساوه با اشاره به برنامه های آینده در خصوص افزایش رشته‌ها و مراکز علمی کاربردی اظهار داشت: در جلسه امروز با ریاست سازمان صنعت معدن و تجارت استان اصفهان این مسئله مطرح و خوشبختانه مورد حمایت حوزه ستادی وزارت در سطح کلان و در سطح استان اصفهان شد که این امر به ما کمک می‌کند برنامه های راهبردی خودمان را پیش ببریم.

وی در ادامه افزود: قطعا برنامه افزایش رشته ها در اقتضائاتی که در حال حاضر داریم، وجود دارد و یک برنامه سه ماهه را از این به بعد در دستور کار داریم تا یک بنچ‌مارک (ارزیابی پیشرفت و فرآیند) روی این مراکز انجام داده و در نهایت باید سهم آموزش علمی - کاربردی در صنعت و معدن برای ارتقا ارزش افزوده بهبود یابد.

مشاور وزیر صنعت و معدن در پایان افزود: با توجه به نامگذاری سال ما هیچ راهی جز ارتقا تولید نخواهیم داشت که بتوانیم ثروت آفرینی کنیم و اقتصاد را بهبود بدهیم. از آنجایی که بار ثروت آفرینی بر دوش تولید است تنها گزینه ارتقا مقوله آموزش علمی کاربردی است که قطعا این مهم با تلاش همه دست‌اندرکاران حوزه علمی کاربردی در حیطه صنعت معدن و تجارت قطعا محقق خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار