تابناک: بلاخره هياهوي انتخاب دبير كل اتاق بازرگاني اصفهان پايان يافت و اين تشكل بزرگ بخش خصوصي از يكي چالش هاي مهم خود در ماه هاي اخير گذر كرد.
کد خبر: ۲۶۰۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱ 14 July 2016
به گزارش تابناک اصفهان، اتاق اصفهان در دور جديد مديريتي خود تحولات و فراز و نشيب هاي زيادي را تجربه كرده است. دوره جديد با تكيه بر جذابيت هاي شخصيتي رئيس آن با شور و هيجان بي سابقه اي آغاز شد. اما عدم داشتن برنامه منسجم و همچنين اشتباه مسجل در برگزيدن تیم اجرایی باعث شد اتاق اصفهان دچار يك بحران كم سابقه گردد.
پس از استعفاي دبیرکل سابق ، وسواس در انتخاب و تصميم گيري ها و همچنين افزايش اختلافات و نارضايتي هاي داخلي ، به بحران دامن زده و آن را به يك آشفتگي كامل تبديل كرد.
در اين ماه مدت بارها و بارها فعالان اقتصادي در نهان و آشكار نسبت به نابه ساماني هاي داخلي هشدار داده و نتايج آن را متذكر گرديدند.
اما نتيجه اين هياهو براي بسياري غير قابل انتظار بود. پس از سال ها رخوت و کسالت استان اصفهان و انتخاب مدیران بازنشسته اي كه تنها اسم مدیریت را بر دوش می کشند، پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی حضوريك مدیر جوان و تحول گرا را در مدیریت شهری آن هم در حوزه اقتصاد تجربه كرد.

امير عباس اسماعيلي نامي آشنا در بسیاری از محافل دانش آموزی و فرهنگی اصفهان است. تمايلات حزبي و سياسي اش همواره بر مدار تعادل چرخيده است . وي يك مدير تكنو كرات با ارتباطات گسترده سياسي و اجتماعي است . پس از دبير كلي اتحاديه تشكل هاي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي با عبداله جاسبي رئيس وقت دانشگاه آزاد اسلامي آشنا مي شود و در مدت زمان كوتاهي به يكي از معتمدان او تبديل مي گردد.
ازنقش وي در دانشگاه آزاد روايات مختلفي وجود دارد. اما آنچه مسلم است اسماعيلي يكي از بانفوذ ترين مردان اين دانشگاه در سال هاي ٨٤ تا ٩٠ بوده است.

دوران رياست ٣٠ ساله جاسبي در ٢٠ بهمن ماه سال ١٣٩٠ پايان مي پذيرد و اسماعيلي در همان روز دانشگاه آزاد را براي هميشه ترك مي نمايد.
نحوه ورود وي به عرصه صنعت و اقتصاد نيز مانند بسياري از ابعاد شخصيتي اين جوان جوياي نام در پرده ابهام است . وي كه با عنوان معاون پژوهشي خانه صنعت و معدن اصفهان به اين حوزه ورود نموده است در اندك زماني ، با برقراري ارتباط با روساي خانه هاي صنعت و معدن سراسر كشور زمينه ساز تغيير رئيس باسابقه اين تشكل و رياست سيد عبدالوهاب سهل آبادي مي گردد و خود نيزدر قامت قائم مقام دبير كل ؛سكان اجرايي خانه ايران را به دست مي گيرد .
انتخاب اسماعيلي همان اندازه كه مي تواند يك انتخاب اميد آفرين و جذاب باشد، مي تواندنگران كننده و پر خطر باشد. اگر چه وي در اداره ٢ تشكل دانشجويي و صنعتي ملي موفق عمل نموده است اما اتاق بازرگاني يك معادله پيچيده و با راه حل هاي متفاوت و خاص است.
معادله اي كه به دلايلي كه ذكر گرديد به يك معادله مجهول تبديل شده است. از سوي ديگر اصفهان شهري است كه به تعبير بسياري از مديران ارشد كشور ، كار در آن بسيار مشكل و نيازمند تدبير و تجربه فروان است .
انتخاب دبير كل اتاق بازرگاني پايان يافته است و اكنون همه نگاه ها به سرنوشت اين انتخاب دوخته شده است. اسماعيلي بايد بداند نه تنها وظيفه مديريت علمي ،عاقلانه و نه احساسي ساختمان فيض را بر عهده دارد، مسووليت اعتماد يا عدم اعتماد به مديران جوان را بر دوش مي كشد.
اسماعيلي يك فرصت طلايي براي ايجاد حس اعتماد به جوانان است.فرصتي كه در صورت از دست رفتن تا سال ها امكان دستيابي به آن وجود ندارد.
بي شك اتاق اصفهان روزهاي سختي را در پيش دارد ، بيم ها و اميد هايي كه در روزهاي آينده از آن سخن خواهيم گفت.....
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار