توسط هیئت اول بدوی نظام پزشکی اصفهان؛
تابناک: پس از بریدگی لپ نوزاد براثر جراحی درحین سزارین، امروز خبر بریدگی پلک نوزادی در نطنز از سوی هیئت اول بدوی نظام پزشکی اصفهان تایید شد.
کد خبر: ۲۵۹۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱ 13 July 2016
تابناک اصفهان: خبری امروز در شبکه های اجتماعی همراه با تصویر نوزادی که پلک وی زخمی شده است منتشر شد که حاکی از ایجاد جراحت در پلک نوزاد حین عمل سزارین در یکی از بیمارستان های شهرستان نطنز دارد.

در این خبر که در شبکه های اجتماعی منتشر شده آمده است که بعد از این ماجرا، پلک نوزاد در بیمارستان فیض اصفهان که بیمارستان تخصصی چشم است، مورد ترمیم و جراحی قرار گرفته است.

زهرا شهشهان عضو هیئت بدوی نظام پزشکی استان اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار مهر ماجرای بریدگی پلک نوزاد را در نطنز را تائید و اعلام کرد: در حال حاضر توسط دکتر فاضل در بیمارستان فیض پلک نوزاد دوخته شده است.

وی که در هیئت اول بدوی نظام پزشکی اصفهان فعالیت می کند، اعلام کرد: تاکنون در این هیئت موردی از اصابت تیغ جراحی در سزارین بر صورت نوزاد و بریدگی گزارش نشده است که البته دو هیئت بدوی در نظام پزشکی فعالیت می کنند.

عضو هیئت بدوی نظام پزشکی استان اصفهان افزود: در چند سال اخیر جز این دو مورد هیچ موردی از بریدگی‌های ناخواسته تیغ جراحی در حین عمل سزارین بر صورت نوزاد به وقوع نپیوسته است.

وی بیان داشت: وقتی عمل سزارین اورژانسی باشد و سرکودک پایین آمده باشد به دلیل پیشگیری از مرگ نوزاد و اینکه اکسیژن به نوزاد نرسد و سبب تولد نوزاد عقب مانده ذهنی، جسمی و حرکتی نشود، جراح مجبور است حین انجام سزارین سرعت عمل داشته باشد که این موضوع ناخواسته سبب بریدگی‌های می‌شود که در علم پزشکی تا چند درصدی این موارد عادی است و حتی در کشورهای اروپایی این میزان عوارض و بریدگی‌ها برای سزارین‌ معمول است.

شهشان بیان داشت: امسال تنها همین دو مورد بریدگی زیر تیغ جراحی در حین عمل سزارین را داشتیم.

دیگر عضو هیئت بدوی نظام پزشکی استان اصفهان نیز در خصوص  این نوع بریدگی‌ها روی صورت نوزادان در حین عمل سزارین به مهر اظهار داشت: وقوع این نوع بریدگی‌ها در حین عمل سزارین غیر قابل پیشگیری است و زمانی که عضله دیواره رحم نازک باشد وقتی برش روی رحم انجام می گیرد احتمال اینکه، تیغ جراحی بر صورت نوزاد اصابت کند، بسیار زیاد است.

بحرینی اعلام کرد: در هیئت دوم بدوی نظام پزشکی استان اصفهان تاکنون سه تا چهار مورد از این نوع پرونده‌ها باز شده است.

وی گفت: هیئت‌ بدوی نظام پزشکی به دنبال احقاق حقوق است و اگر حقی ضایع شود به طور قطع به حقوق خود خواهد رسید هرچند تاکنون به این صورت بوده است.

عضو هیئت مدیره نظام پزشکی استان اصفهان نیز در خصوص این نوع اتفاقات در حین عمل سزارین اعلام کرد: بریدگی‌های صورت نوزاد در حین عمل سزارین تا درصدی عادی و معمول است و تاکنون از حد مرز عادی آن اتفاق نیفتاده و گزارشی نشده است.

وی بیان داشت: به طور قطع در هر نوع عمل جراحی عوارضی وجود دارد و قطعا جراح بدنبال آسیب رساندن به بیمار خود نیست و تمام تلاش خود را برای سلامتی بیمار می کند.

گفتنی است؛ غلامرضا اصغری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در مصاحبه‌های خود اعلام کرده است که صورت نوزاد هنگام عمل سزارین به دلیل نزدیکی به دیواره رحم با تیغ می‌برد، اما توسط یک پزشک صورت آن بخیه می‌خورد بدن برخی  از نوزادها به دیواره رحم نزدیک بوده و ممکن است این برش به دلیل این نزدیکی اتفاق بیفتد البته در هر هزار سزارین سه مورد به همین دلیل اتفاق می‌افتد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار