ریزگردها قدرت تصفیه‌کنندگی را از درختان گرفته‌اند؛
تابناک: تاثیر ریزگردها بر درختان بلوط در خصوص جنگل های زاگرس طی سال های اخیر به اثبات رسید به گونه ای که مسئولان حفاظت محیط زیست اعلام کردند با بروز ریزگردها دیگر درختان بلوط کارایی خود در پایش هوای آلوده را ندارند!.
کد خبر: ۲۵۹۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸ 13 July 2016

به گزارش تابناک اصفهان، در حالی پای ریزگردهای پردردسر به استان اصفهان به ویژه مرکز استان باز شده، که معضلات ناشی از این پدیده زیست محیطی و البته انسانی، روز به روز بیشتر دامن شهر را می گیرد.

به گفته معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در روزهایی که ما فقط بیست روز از فصل تابستان را سپری می کنیم با پدیده زرد شدن برگ درختان و خشک شدن بسیاری از درخت‌های شهر مواجه شده ایم.

احمدرضا مصور در این رابطه گفته است؛ دلیل زرد شدن برگ درختان در اصفهان ریزگردها است.

پارک های شهر اصفهان در این شرایط حال و روز خوبی ندارند و مدت‌هاست مردم شهر در سبزترین فصل‌های سال با درختان زرد و حتی خشکیده روبرو می شوند.

این مسئله در حالی در خصوص درختان فضای سبز شهر اصفهان اتفاق افتاده است که تاثیر ریزگردها بر درختان بلوط در خصوص جنگل های زاگرس طی سال های اخیر به اثبات رسید به گونه ای که مسئولان حفاظت محیط زیست اعلام کردند با بروز ریزگردها دیگر درختان بلوط کارایی خود در پایش هوای آلوده را ندارند!.

این مسئله را می توان در مورد درختان فضای سبز شهری اصفهان و شاید شهرهای دیگر نیز تعمیم داد که ریزگردها و نشستن گرد و غبار روی برگ درختان، به مرور زمان خاصیت تصفیه کنندگی را از درختان گرفته و در این صورت حتی توسعه فضای سبز هم کمک چندانی به حل مشکل ریزگردها در شهرهایی که درگیر این معضل هستند، نمی کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
پس برای همین شهرداری خیلی هم دنبال نگهداری از فضای سبز نیست؟ دو طرف مادی نیاصرم حد فاصل فردوسی تا چهارباغ که مسیر هر روز من است درختان خشک شده و بریده می شوند اما نهالی به جای آنها نشانده نمی شود. چمن ها هم همه از بین رفته و لکه لکه شده اند. سیاست شهرداری در ضیانت از فضای سبز چیست؟ به اطلاع مردم برسانید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار