رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی قزوین خبر داد
رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان قزوین از برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی، بومی محلی 16 تیرماه سال جاری با حضور 300 شرکت‌کننده در مراکز استان‌ها خبر داد.
کد خبر: ۲۵۴۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲ 02 July 2016
اکبر شالباف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین از فعالیت‌ها و برنامه‌های سال جاری هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان قزوین خبر داد و اظهار کرد: برگزاری مسابقات فوتسال و والیبال از جمله برنامه‌های پیش روی این هیأت در تیرماه سال جاری است.

وی ادامه داد: مسابقات فوتسال و والیبال از مسابقات جام رمضان است که در تیرماه سال جاری در رده سنی آزاد با حضور 3 هزار شرکت‌کننده در مراکز استان‌ها و روستاها برگزار می‌شود.

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان قزوین بیان کرد: جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی محلی نیز 16 تیرماه سال جاری با حضور 300 شرکت‌کننده در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود.

شالباف همچنین از محل برگزاری جشنواره کشتی‌های سنتی خبر داد و گفت: این مسابقات 5 مردادماه سال جاری در تهران و در رده سنی آزاد با حضور 30 شرکت‌کننده برگزار می‌شود که با انتخاب نفرات برتر به کار خود پایان می‌دهد.

این مسئول ورزشی اجرای مسابقات کشتی سنتی زوران (کشتی محلی کردستان) را از دیگر برنامه‌ها و اقدامات هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی نام برد و عنوان کرد: این جشنواره که یکم مرداد ماه جاری در کرمانشاه در رده سنی آزاد است، با حضور 10 نفر شرکت‌کننده برگزار خواهد شد که در پایان نفرات برتر این دوره از مسابقات انتخاب می‌شوند.

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان قزوین مطرح کرد: مسابقات گیله مردی نیز 15 مردادماه سال جاری با هدف احیای ورزش‌های سنتی در گیلان در رده‌های مختلف سنی با حضور 10 شرکت‌کننده از این استان برگزار می‌شود.

شالباف همچنین از زمان اجرای مسابقات و تفریحات آزاد هفت‌سنگ بانوان طی شهریورماه سال جاری خبر داد و یادآور شد: رده سنی شرکت‌کنندگان این دوره بزرگسال است که با حضور 10 نفر از آ‌ها در استان داوطلب برگزار می‌شود.

وی از برگزاری پنجمین جشنواره فرهنگی حرکت و برکت خبر داد و تصریح کرد: این مسابقات در دو دوره تیر ماه و شهریور ماه سال جاری در رده‌های مختلف سنی با حضور 30 نفر از شرکت‌کنندگان اجرا می‌شود.

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان قزوین هدف از برگزاری جشنواره فرهنگی حرکت و برکت را احیای بازی‌های سنتی بومی و محلی و زنده نگهداشتن فرهنگ و آداب و رسوم اصیل ایرانی عنوان کرد.

شالباف ادامه داد: جشنواره بومی محلی کودکان دختران در مردادماه سال جاری در رده‌های سنی 6 تا 12 سال با هدف ایجاد روحیه نشاط و سلامت در جامعه برگزار می‌شود.

گفتنی است در جشنواره بومی محلی کودکان دختران 200 شرکت‌کننده حضور خواهند داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار