مدیر کل دفتر همکاری و توافق های ملی گردشگری:
تابناک: مدیر کل دفتر همکاری و توافق های ملی گردشگری با بیان اینکه کویر مرنجاب از سایت‌های پیشتاز گردشگری کویری در کشور است، گفت: آماده سازی جاده، صیانت از منطقه و آموزش توریستی از جمله موارد مهم و قابل توجه در سایت مرنجاب است.
کد خبر: ۲۵۳۷۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳ 20 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمدعلی فیاضی در گردهمایی مدیران عامل شرکت‌های تعاونی دهیارهای استان اصفهان در محل کارونسرای تاریخی مرنجاب افزود: از 17 استان کویری کشور دو سایت ویژه گردشگری فعال و مورد توجه وجود دارد که سایت تاریخی و بکر مرنجاب یکی از آنها است.

وی، وجود کویر بکر و دست نخورده، جاذبه‌های تاریخی، آب انبارها، تنوع محیطی و وجود امام زادگان را از دلایل پیشتاز بودن سایت مرنجاب دانست و تصریح کرد: زیرساخت‌های گردشگری این منطقه باید بیش از پیش فراهم شود.

مدیر کل دفتر همکاری و توافق های ملی گردشگری با بیان اینکه کویر مرنجاب به عنوان یک منطقه شناخته شده در کشور نیاز به یک مدیریت جامع و واحد دارد، خاطر نشان کرد: در اجرای هر برنامه در کویر مرنجاب باید اجرای ضوابط برای حفظ طبیعت در نظر گرفته شود.

فیاضی، آماده سازی جاده، صیانت از منطقه و آموزش توریستی را از جمله موارد مهم و قابل توجه در سایت مرنجاب دانست و ادامه داد: سرپرست این منطقه که با دهیارهای منطقه است باید این موارد را در برنامه‌های خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه آموزش محور همه فعالیت‌ها گردشگری است، گفت: باید توانمندسازی جوامع محلی، حفظ وضعیت فصلی طبیعی، افزایش ماندگاری مسافر و توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی به عنوان شاخصه‌های توسعه گردشگری مورد توجه قرار گیرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار