تابناک: فرماندار نایین در شرق استان اصفهان از شناسایی شیوع بیماری پوستی سالک در یکی از مناطق روستایی این خطه کویری خبر داد.
کد خبر: ۲۵۲۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸ 20 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا سهراب مظفر نجفی درجلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی نایین شیوع سالک در این شهرستان را محدود عنوان کرد و گفت: در ماه های اخیرسالک در شهرستان نایین شیوع ناچیزی پیدا کرده بود و باعث نگرانی مردم شده بود و بدین سبب کار مبارزه با این بیماری آغاز شد.

وی افزود: طبق گزارش های رسیده در یکی از مناطق روستایی شهرستان بیماری سالک شناسایی شده است و با استفاده از تجارب سال های گذشته و اقدامات لازم در زمینه بهداشت و درمان کنترل شده وتا حد زیادی از مشکلات منطقه کاسته است.

نجفی افزود: مهار بیماری سالک در شهرستان، از موفقیتهای بخش بهداشت و درمان این شهرستان است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته شاهد ایجاد کانون های بیماری سالک و ابتلای تعدادی از افراد به این بیماری در فصل سرد سال بودیم و با لحاظ حساسیت موضوع بصورت جدی در دستور کار قرار گرفت.

دکتر غلامرضا نقیب زاده مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نایین نیز از اقدامات پیش گیرانه در رابطه با بیماری سالک خبر داد و گفت: کنترل پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب شهر نایین ، ایجاد کانال خروجی پساب و جلوگیری از پخش آن به عنوان عاملی در تشدید بیماری و همچنین معدوم سازی سگ های ولگرد و جمع آوری خاک و نخاله ها برای کنترل بیماری سالک انجام گرفته است.

شهرستان نایین با 25هزار هکتار وسعت وبا بیش از38هزار نفر جمعیت در140کیلومتری شرق اصفهان قراردارد.

سالک یا لیشمانیوز نوعی بیماری پوستی است که به سبب گزش نوعی پشه خاکی روی پوست انسان بروز می کند وحتی پس از بهبود اثر این بیماری تاآخر عمر باقی می ماند.

سالک در بخشهایی ازمناطق کویری و خشک استان اصفهان شیوع دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار