کد خبر: ۲۵۰۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱ 24 June 2016

جام جم از شکست بسته خروج از رکود گزارش داده است: با گذشت نزدیک به 9 ماه از مطرح شدن طرح کارت اعتباری خرید کالا از ظرفیت نزدیک به یک میلیون و 500 هزار کارت پیش‌بینی شده در این طرح فقط کمی بیشتر از صد هزار کارت تحویل متقاضیان شده...

به‌طور کلی طرح کارت اعتباری خرید کالا که از نیمه دوم سال گذشته در انبوهی از تبلیغات رسانه‌ای به عنوان اقدامی برای خروج از رکود اقتصادی توسط مسئولان مطرح شد، از همان ابتدا با اما و اگرهایی مطرح بود به صورتی که طی یک یا دو ماه اول کالاهای مشمول شرکت در این طرح مورد بحث و گفت‌وگوی اصناف با مسئولان دولتی قرار گرفت و پس از آن نوبت به سقف اعتباری این کارت و افراد مشمول دریافت آن رسید تاجایی که اواسط اسفند سال گذشته برخی از شکست این طرح خبر دادند. البته این خبر با واکنش بانک مرکزی و همچنین برخی مسئولان اجرایی طرح یاد شده مواجه شد و سرانجام از اوایل امسال، طرح کارت اعتباری خرید کالا با تغییراتی در جامعه هدف و مبلغ اعتبار آن شروع شد که با آغاز فصل تابستان، هنوز اندرخم یک کوچه است.
 
دکتر حبیب‌الله انصاری، دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با اشاره به تغییرات مکرری که در اجرای این طرح صورت گرفته، به خبرنگار جام‌جم گفت: تغییراتی که در این زمینه طی ارائه طرح از سوی مسئولان صورت گرفته، باعث شده تا سردرگمی زیادی میان متقاضیان احتمالی ایجاد شود که همین مساله به نوعی عامل ایجاد مشکل در روند انجام طرح نیز بوده است.

این مقام صنفی تصریح کرد: همان‌طور که می‌دانید نزدیک به 9 ماه پیش در ابتدای مطرح شدن این طرح، هیچ محدودیتی از نظر مبلغ اعتبار و همچنین افراد متقاضی نداشتیم، اما رفته رفته با توجه به مشکلات منابع مالی بانک‌ها، این محدودیت‌ها به شرایط فعلی و تعداد یک میلیون و 200 هزار کارت خرید اعتباری کالا کاهش یافت که این روند مطلوب تولیدکنندگان با توجه به رکود موجود در بازار نیست.

انصاری درباره تعداد کارت‌های صادرشده نیز افزود: براساس گزارش‌هایی که در اختیار این مرکز قرار گرفته، در مجموع 104 هزار کارت صادر شده به طوری که بانک صادرات عامل اجرایی صندوق بازنشستگی کشوری 27 هزار کارت و بانک ملی که مجری طرح برای بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش بوده نیز 72 هزار کارت را تحویل مشمولان داده است. این درحالی است که کمترین میزان صدور کارت تا تاریخ یاد شده مربوط به بانک رفاه است که به‌عنوان نماینده سازمان بازنشستگی تامین اجتماعی 5500 کارت صادر کرده است...

محمد طحان‌پور، رئیس اتحادیه لوازم خانگی با تاکید براین‌که طرح کارت اعتباری تا این تاریخ موفق نبوده به خبرنگار ما گفت: با توجه به فراز و فرودهایی که درباره صدور این کارت‌ها صورت گرفته، متاسفانه شاهد سرگردانی فروشندگان و متقاضیان بوده‌ایم و نمی‌توانیم از این طرح به عنوان طرحی قابل دفاع یاد کنیم.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار