زیر پوست شهر چه خبر است؟؛
تابناک: «ستایش» را حالا دیگر همه می شناسند؛ دختر بچه افغانی که پس از اینکه مورد آزار و اذیت پسر جوانی قرار گرفت، به قتل رسید. ستایش تنها یکی از قربانیان خشونت علیه کودکان بود، اما آخرین آنها نبود.
کد خبر: ۲۴۸۵۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶ 20 June 2016
به گزارش تابناک اصفهان، «ستایش» را حالا دیگر همه می شناسند؛ دختر بچه افغانی که پس از اینکه مورد آزار و اذیت پسر جوانی قرار گرفت، به قتل رسید. ستایش تنها یکی از قربانیان خشونت علیه کودکان بود، اما آخرین آنها نبود؛ چرا که روزانه در سراسر کشور، کودکان زیادی مورد آزار و اذیت قرار می گیرند ؛ از جمله دختر بچه هفت ساله اصفهانی که اتفاقا نام او نیز« ستایش» است. به گزارش اصفهان زیبا، روانشناس مرکز  اورژانس اجتماعی اصفهان گفت: تماسی از مددکاری آموزش و پرورش حاکی از اینکه دختری هفت ساله به نام «ستایش» مدت 10 روز  است به مدرسه نیامده است، برقرار شد.

آنها احتمال دادند که ستایش در خانه مورد آزار و اذیت جنسی قرار می گیرد. بازدید از این خانواده انجام می‌گیرد، خانه ای کوچک با ساخت حمام و دستشویی که در حیاط آن قرار دارد. ستایش کنار  برادرهایش سینا و سپهر 18 و 14 ساله ایستاده است. مادر ستایش برای کارشناسان تعریف می کند که ستایش از سوی سینا آزار و اذیت می شود. همچنین او می گوید که سینا آدم عصبی و پرخاشگری است. زهرا معقول ادامه داد: بین خواهر و برادرها، علاقه عجیب و غیر عادی وجود دارد که حتی در ارتباط ظاهری آنها نمودش کاملا مشخص است.

 دعوت نامه ای داده می شود و والدین دختر بچه  هفت ساله در مرکز حضور پیدا می‌کنند. پدر ستایش فردی پر حرف است . او اعتراف می کند که چندین زن صیغه ای داشته که آخرین همسر صیغه ای خود را از هر نظر نسبت به مادر فرزندانش ترجیح می دهد. او هنگام حرف زدن به شدت و با کلمات توهین آمیز و تحقیر کننده از همسرش که هیچ پشتوانه خانوادگی و مالی ندارد، می خواهد که به طلاق توافقی رضایت دهد و منزل را برای حضور همسر دوم ترک کند.

او تنها به این بسنده نکرده و سینا و سپهر را علیه مادر مرتبا تحریک می کند، او در آخرین اقدامش اعلام می کند به هیچ عنوان اجازه نمی دهم که ستایش به مدرسه باز گردد؛ مگر اینکه مادرش به طلاق توافقی راضی شود. به گفته وی، علاوه بر این، مادر خانواده نیز دل پری از همسرش دارد. او در جلسه روانشناسی از مشکلات اخلاقی در پدر به ویژه نمودهای بدنی و کلامـــی آن همچــــون پـــوشش نـــامناسب در محیط منزل، به کار بردن کلمات و جملات تحریک کننده و همچنین آزار و اذیت جنسی ستایش، پرده برداری می کند. معقول افزود: بنابراین مقرر می شود که برای بررسی های بیشتر همه اعضـــــــای خانــــــواده در جلســات روانــشــنــاسی و روانــپــزشــکی شــرکــت کنند و والدین نیز به مرکز کاهش طلاق ارجاع داده شوند.

 اما متاسفانه اعضای خانواده همکاری های لازم را نداشته و در آخرین تماس تلفنی پدر عنوان می کند، هر اقدامی که لازم می دانید انجام دهید و من به هیچ عنوان اجازه بازگشت ستایش به مدرسه را نمی دهم. به گفته این مسوول، به علت در معرض آسیب قرار داشتن کودک، گزارشی تهیه و پس از حکم قضایی صادر شده بر روی آن، کارشناسان واحد سیار خدمات اورژانس اجتماعی به همراه ماموران نیروی انتظامی به منزل مراجعه و پس از مقاومت برادر بزرگ تر برای تحویل خواهر و همچنین تهدید کارشناسان با چاقو و پس از آن کارشکنی‌های سپهر در جدا سازی با مداخله ماموران و دستگیری برادر بزرگ تر بالاخره ستایش به محل خوابگاه اورژانس اجتماعی منتقل می‌شود.

 اینگونه که معقول ادامه می دهد: در جلسه روانپزشکی، ستایش با اشاره به آزار و اذیت جنسی از سوی برادرانش، نیمه کاره صحبتش را رها می کند و در مرحله بعدی و پس از معاینه در محل پزشکی قانونی و در پی سوالات پزشک با گریه صحبت های درد آوری را مطرح می کند و می گوید که در هنگام تعرض توسط برادر بزرگ ترش کسی در خانه حضور نداشته است. وی گفت: پزشک پیشنهاد می کند، ستایش جهت درمان‌های تکمیلی به علت آسیب های به وجود آمده به پزشک زنان ارجاع داده شود تا از بروز آسیب های بیشتر پیشگیری شود. پس از آن جلسات متعددی برگزار می شود و پدر این موضوع را انکار می کند. مادر هم واکنش جدی نشان نمی دهد.

مادر اعتراف می کند که شاید صمیمیت بیش از حد پسرانش با ستایش موجب این موضوع شده است. متاسفانه آنها این جریان را پای دوست داشتن بی حد برادرها نسبت به خواهرشان گذاشته اند؛ انگار سرزنش و تحقیر شدن طی سال ها زندگی با پدر ستایش و استیصال او در هر گونه اقدام و عدم قدرت و نفوذ مابین اعضای خانواده، از مادر فردی بی تفاوت ساخته بود. معقول خاطرنشان کرد: در نهایت بر اساس در خواست یکی از اقوام ستایش و با بررسی صلاحیت وی و دادن تعهد حضانت موقت ستایش به وی سپرده شد.

همچنین خانواده این دختر بچه هفت ساله ملزم به حضور در جلسات روانشناسی و روانپزشکی شدند. آخرین بررسی های انجام شده نشان می‌دهد که روابط والدین رو به بهبودی است، ولی شرایط روحی ستایش روز به روز بدتر می‌شود.
*در گزارش از نام های مستعار استفاده شده است.
گزارش: لیلا مقیمی. اصفهان زیبا

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
کجای این اصفهان زیباست ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
عجب خانواده هایی پیدا می شوند؟!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار