اینستاگرام گردی تابناک؛
تابناک: کم نیستند، خانواده‌های شکارچیانی که با وجود اشراف به تخلف خود باز هم از شکایت از محیط بانی که برای دفاع از کیان طبیعت به پاخواسته‌اند، از شکایت خود صرف نظر نکرده و به سبب خلاء قانونی موجب زندانی شدن محیط بانانی از این دست می شوند.
کد خبر: ۲۴۷۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷ 18 June 2016

به گزارش تابناک اصفهان، اتفاقات تلخ سال‌های اخیر در حوزه محیط زیست در خصوص درگیری بین محیط بانان و شکارچیان غیرمجاز، یکی از معضلات قابل بررسی در حوزه محیط زیست کشور به شمار می رود که البته نه فقط رفتار ساختارشکنانه شکارچیان که ضعف قانون و در برخی موارد خلاء قانونی، از جمله عوامل تشدید کننده این وضعیت به شمار می رود.

استان اصفهان نیز به واسطه داشتن مناطق حفاظت شده که گونه های نادر جانوری را همچون مادری مهربان در دل خود پرورش داده است از این معضل در امان نیست. از یک سو غیرت و تعهد محیط بانان برای مقابله با شکار غیرمجاز و از سوی دیگر تجاوزهای متعدد به دامان طبیعت و حیات وحش از سوی منفعت‌جویان سبب شده تا درگیری‌ بین این دو قطب در برخی موارد تلفات جانی و خساراتی را در پی داشته باشد.

زخمی شدن محیط بانان و یا بالعکس و لزوم پاسخ‌گویی محیطبانان در محاکم قضایی بابت استفاده از سلاحی که در اختیار دارند و محدودیت‌های موجود در این زمینه، سنگینی بار حفاظت از محیط زیست را بر دوش نگاهبانان طبیعت بیش از پیش ساخته است. به گونه ای که بخشی از زندانیان کشور را محیط بانانی رقم زده‌اند که برای پاسداری از حریم محیط زیست، مجبور به شلیک و در نهایت پاسخ‌گویی به قانون شده‌اند.

کم نیستند، خانواده‌های شکارچیانی که با وجود اشراف به تخلف خود باز هم از شکایت از محیط بانی که برای دفاع از کیان طبیعت به پاخواسته‌اند، از شکایت خود صرف نظر نکرده و به سبب خلاء قانونی موجب زندانی شدن محیط بانانی از این دست می شوند.

حال در استان اصفهان و در راستای همگرایی و همکاری بیشتر مردم و محیط بانان، اولین پاسگاه محیط بانی مردمی در منطقه تیران و کرون افتتاح شده است.

پاسگاهی که در صورت تداوم همکاری برای حفظ محیط زیست با رعایت حس نوع‌دوستی، می‌تواند بخش مهمی از این معضل اجتماعی را کاسته و کمکی به پر کردن فضای خالی قانونی در این زمینه نماید.

اولین پاسگاه محیطبانی مردمی در اصفهان افتتاح شد

ظهرابی مدیر کل حفاظت محیط زیست اصفهان در همین رابطه، در صفحه اینستاگرامش ضمن اظهار خردسندی از بهره برداری و ساخت چنین بنایی گفت:این ساختمان به همت اهالی شهرستان تیران و کرون پس از آنکه یکی از اهالی منطقه در درگیری با محیطبانان دار فانی را وداع گفت بنا شد به طوری که خیرین شهرستان تیران و کرون با ارائه منشی انسان دوستانه که نشأت گرفته از بازتاب فرهنگ غنی این مردمان غیرتمند است با هدف جلوگیری از تداوم درگیری ها و حل و فصل مسالمت آمیز این واقعه دردناک، اقدام به ساخت این محیطبانی نموده اند که در حفاظت منطقه مشارکت عملی نمایند. درود بر غیرت و شرف این مردان و زنان بزرگوار و فرهیخته.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار