مديرعامل سازمان آتش نشاني اصفهان پاسخ مي دهد:
تابناك اصفهان: چند روزی است که اخبار تایید نشده ای مبنی بر به دام انداختن تعدادی مار در حاشیه زاینده رود به گوش می رسد که مدیرعامل سازمان آتش نشانی آن را تکذیب کرد.
کد خبر: ۲۴۵۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴ 14 June 2016
به گزارش تابناك اصفهان، چند روزی است که اخبار تایید نشده ای مبنی بر به دام انداختن تعدادی مار در حاشیه زاینده رود به گوش می رسد که مدیرعامل سازمان آتش نشانی آن را تکذیب کرد.

صبح امروز نیز خبرهایی مبنی بر پیدا شدن مار در حوالی پل شهرستان اصفهان به گوش رسید و این مسئله نگرانی‌هایی را به وجود آورده بود. 

آتشپاد بهزاد بزرگزاد با اشاره به شایعاتی مبنی بر پیدا شدن مار در کنار پل های تاریخی اصفهان از جمله پل شهرستان به خبرگزاري ها گفته است: قصد ما ایجاد وحشت در میان مردم نیست ولی برای این که امنیت خاطر مردم را حفظ کنیم، هر خبری را مورد بررسی دقیق و کارشناسانه قرار می دهیم، اما چون بسیاری از اخبار که به این آتش نشانی می رسد، تایید نشده هستند، پس حتما دلیل نمی شود که صحت داشته باشند، اما با این وجود امروز پس از رسیدن خبری مبنی بر اینکه در نیزارهای اطراف پل شهرستان موجود زنده ای دیده شده است، ماموران آتش نشانی برای بررسی موضوع اعزام شدند.

وی ادامه داد: هنوز نمی‌توان در این زمینه صحبت کرد اما بررسی‌های لازم پیرامون این موضوع در حال انجام است و با توجه به اینکه با استفاده از تجهیزات پیشرفته آتش نشانی محل را مورد بازدید قراردادیم، به نظر نمی رسد مار در آن منطقه وجود داشته باشد.

به گفته کهرم، مشاور سازمان محیط زیست دلیل ازدیاد مارها در اصفهان خشکی زاینده‌رود نیست بلکه این روزها فصل زاد و ولد مارها است.

اسماعیل کهرم بیان کرده بود: مارها خونسرد هستند و در فصل گرما، غده‌های جنسی مارهای نر و ماده هورمون جنسی ترشح می‌کنند و سبب آماده شدن آن‌ها برای جفتگیری می‌شوند واین دلیل طبیعی ازدیاد مارها در این روزها است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار