سندروم منفعت طلبی روی تخت بیمارستان های خصوصی؛
تابناک: آیا جامعه پزشکی کشور که با پخش سریال "در حاشیه" و انتشار اخباری درخصوص خطاهای پزشکی، زمین و زمان را به هم دوخته و سیل نامه‌های اعتراضی، بیانیه و تکذبیه را به سوی رسانه‌ها روان می‌ساخت، با مطرح شدن این موضوع که حیثیت بخشی از جامعه درمانی کشور را نشانه گرفته ، دست به نامه و اعتراض خواهد برد؟!.
کد خبر: ۲۴۵۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹ 13 June 2016
به گزارش تابناک اصفهان، بعد از آنکه موضوع پرداخت "حق آرایش" به پرستاران در بیمارستان‌های خصوصی تهران روی موج رسانه ای سوار شد و مانند هر مسئله چالشی دیگری در کشور عده ای آن را تایید و برخی هم زبان تکذیب به روی این نوع موضوعات باز کردند اما تحقیقات میدانی خبرنگار تابناک در اصفهان نشان می‌دهد این موضوع تنها مختص پایتخت نیست و بیمارستان‌های خصوصی اصفهان نیز سال‌هاست از این شیوه برای جذب بیمار استفاده یا به تعبیر بهتر سوءاستفاده می‌کنند.

تحقیقات ما از سطح دو بیمارستان خصوصی اصفهان (که ذکر نام آنها به سبب آشنایی اکثر مردم با آنها دیگر لازم نیست)، نشان می‌دهد پوشش ظاهری پرستاران خانم در این بیمارستان‌ها تفاوت‌های آشکاری با نوع پوشش پرستاران خانم در بیمارستان‌های دولتی دارد.

موضوعی که اذهان را به سوی نوعی نمایش ظاهری پوشش برای رسیدن به هدفی مشخص جلب می‌کند. با بررسی بیشتر و صحبت با پرستارانی که در بیمارستان های دولتی اصفهان کار می‌کنند متوجه شدیم، "حق آرایش" برای پرستاران بخش خصوصی در اصفهان نیز مصداق دارد و این هزینه در قالب پاداش و عناوینی دیگر در فیش های حقوقی این پرستاران به چشم می خورد.

اپیدمی "حق آرایش" به اصفهان هم رسیده است!

پرستار یکی از بیمارستان‌های دولتی اصفهان در گفت و گو با خبرنگار تابناک، می‌گوید من حدود چهار سال است در یکی از بیمارستان های دولتی اصفهان مشغول به کار هستم اما در این مدت پیشنهادات زیادی از سوی دو بیمارستان خصوصی اصفهان داشته‌ام که به سبب نوع مطالبات مدیران این بیمارستان‌ها از پرستاران خانم، حاضر به کار در بخش خصوصی نشدم.

وی با صحه گذاشتن بر موضوع، "حق آرایش" اظهار می دارد که مدیران بیمارستان های خصوصی، از پرستاران می‌خواهند با آرایش و پوشش تنگ و زننده در بیمارستان خدمت رسانی کنند و تاجایی که امکان دارد با نوع برخورد خود با بیماران یا همراه بیمار، آنها را مجاب به طی کردن مسیر درمان در بیمارستان خصوصی نمایند!.

طرح موضوع هرچند می تواند در رسیدن به مسیری برای پیدا کردن راه‌حل راهگشا باشد اما در این مورد به خصوص تنها صرف بیان وضعیت برای رفع این مسئله، کارگر نیست و باید به سوالاتی که با طرح پرداخت " حق آرایش" به پرستاران در ذهن مردم ایجاد می شود نیز پاسخ داد.

سوال هایی که باید پاسخ داده شوند!

آیا مدیران بیمارستان‌های خصوصی که این طرح را با هدف درآمدزایی بیشتر در پیش گرفته‌اند، به این مسئله هم فکر کرده اند اگر سطح خدمات و دقت در پروسه درمان بیماران را با همین هزینه ماهانه "حق آرایش"، افزایش دهند، بیمارانی که توانائی استفاده از خدمات بخش خصوصی را دارند بدون توجه به جذابیت‌های جنسی و جسمی، خود تمایل به استفاده از خدمات این بیمارستان‌ها را پیدا می‌کنند و دیگر نیازی به توسل به این روش‌های منحط و غیرقانونی برای جذب بیمار (بخوانید مشتری!) نیست؟!.

آیا آراستگی ظاهری کارکنان بخش‌های دولتی و خصوصی به ویژه در بیمارستان‌ها که فراگیری ارتباط بیشتری با عموم دارند، به عنوان موضوعی لوکس در محیط‌های کاری مطرح شده، که بیمارستان‌های خصوصی برای تمایز خود از سایر بخش‌ها دست به اجرای چنین طرحی زده‌اند؟!

آیا بیماری که برای بهبود بیماری خود، به کیفیت خدمات و خوش رویی (نخوانید عشوه‌گری) کادر درمانی به ویژه پرستاران نیاز دارد، در زمان بیماری و درد، توجهی به جذابیت‌های جنسی دارد که بیمارستان‌های خصوصی، وفاداری بیمار به خود را در این راه جست‌و جو می‌کنند؟!

و در نهایت..... آیا جامعه پزشکی کشور که با پخش سریال "در حاشیه" و انتشار اخباری درخصوص خطاهای پزشکی، زمین و زمان را به هم دوخته و سیل نامه‌های اعتراضی تا بیانیه و تکذبیه را به سوی رسانه‌ها روان می‌ساخت، با مطرح شدن این موضوع که حیثیت بخشی از جامعه درمانی کشور را نشانه گرفته ، دست به نامه و اعتراض خواهد برد؟!.

واقعیتی تلخ مانند"حق آرایش" که در نظر برخی شاید عادی جلوه کند اما در حقیقت هم خطر به حاشیه رفتن تخصص و تعهد برای پرستاران را در ایران به دنبال دارد و هم ذهنیتی که مردم از پرستاران با عنوان " فرشته‌های سفیدپوش"، داشته‌اند را دستخوش تغییر خواهد کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار