پس از اعتراض به قبح‌شکنی در ماه مبارک رمضان انجام گرفت؛
تابناک: انتشار صحبت‌های امام جمعه اصفهان در مورد گروه‌های قبح‌شکن مجازی با نام روزه‌خوار و ارسال عکس‌های سفره روزه‌خواری خود برای دیگران در ماه مبارک رمضان با تیترهای خلاف واقع توسط برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب باعث اعتراض دفتر امام جمعه اصفهان شد.
کد خبر: ۲۴۳۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹ 11 June 2016
به گزارش تابناک اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه اصفهان، پس از تحریف چندین باره سخنان آیت الله طباطبائی‌نژاد توسط رسانه‌های مجازی معاند که نمونه بارز آن در آستانه عید نوروز و با ساخت جملات جعلی همچون «نوروز این نیست که مثل گوسفند بالا و پایین بپرند» از سخنان امام جمعه اصفهان توسط یکی از خبرگزاری‌های داخلی و انتشار گسترده در برخی رسانه‌های دیگر بخصوص رسانه‌های معاند نظام صورت گرفت، بار دیگر این اتفاق به وقوع پیوست.

این در حالی است که در موضوع تحریف خطبه‌های آخرین جمعه سال94 خبرگزاری مذکور که سابقه سیاهی در واقعه اسیدپاشی اصفهان داشت و تلویحاً به غلط و غرض بی‌حجابی را علت این اقدام دانسته و تلویحاً بسیج و حزب الله را عامل این اقدام کثیف معرفی کرد، مطلب فوق را بر روی سایت خود تصحیح کرد.

روز گذشته بار دیگر صحبت‌های امام جمعه اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان در مورد گروه‌های قبح شکن مجازی با نام روزه‌خوار و ارسال عکس‌های سفره ناهار و روزه‌خواری خود برای دیگران در ماه مبارک رمضان، این بار نه توسط این خبرگزاری بلکه توسط رسانه‌های همفکر مجازی آن که عموماً با نام اصلاح‌طلب فعالیت می‌کنند با تیترهای خلاف واقع مسأله را به سمتی سوق دادند تا حجاب و مبارزه با بی‌حجابی را به تمسخر بگیرند.

همانند مسأله اسیدپاشی سریعاً این مطلب را با مسأله حجاب مخلوط و عناوین و تیترهای خبری خود را این‌گونه تنظیم کردند که: «اگر بی‌حجاب‌هایی که با سفره ماه رمضان عکس می‌گیرند را دستگیر نکنید، خیانت‌کارید» که مشخصاً در این تیتر نه مبحث روزه‌خواری در میان است نه قبح شکنی ماه مبارک رمضان و مستقیماً ذهن مخاطب را به سوی عکس با سفره افطار می‌برد.

هر چند آیت‌الله طباطبائی‌نژاد به عکس‌هایی که از بی‌حجابی زنان در اطراف رودخانه خشک زاینده‌رود و صفحاتی که عکس‌های بدون حجاب خود را برای دید عموم منتشر می‌کنند انتقاد داشت ولی هشدار اصلی وی به مخابرات و سازمان‌های مربوطه‌ای که توانایی برخورد با گروه‌های مجازی قبح شکن و ضد دین دارند بود.

وی عدم برخورد با این مسائل را خیانت دانست، اما به هیچ وجه موضع وی مسأله عکس با سفره ماه مبارک رمضان (سفره افطار) نبود، بلکه سفره‌های ناهار و روزه‌خواری در این ماه عزیز مدنظر بوده است.

امام جمعه اصفهان در این بخش از خطبه‌های نماز جمعه 21 خرداد 1395 با اشاره به تشکیل برخی گروه‌های ضد دینی در فضای مجازی اظهار داشت: « گروهی به عنوان روزه‌خواری تشکیل شده و از سفره‌های روزه‌خواری خود عکس گرفته و در شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهند، گروهی دیگر نیز مبارزه با حجاب را در شهر راه انداخته‌اند این افراد منافق هستند و با دین لجبازی می‌کنند.

وی در ادامه افزود: به وزارت ارتباطات و مخابرات می‌گویم اگر می‌توانید با سر دسته شبکه‌هایی که موجب بی‌عفتی می‌شوند برخورد کنید و اگر این کار را نکنید خیانت کرده‌اید؛ به تعبیر مقام معظم رهبری در جلسات اخیر خود با نمایندگان مجلس و دولت تأکید کردند باید از این ولنگاری فرهنگی جلوگیری به عمل آید».

لازم به ذکر است در سال‌های گذشته و به خصوص ماه‌های اخیر متأسفانه بعضی از رسانه‌های برخی احزاب و به دنبال آن‌ها رسانه‌های معاند نظام و اسلام تنها سخنانی که در مورد زنان یا مبارزه با بی‌حجابی از آیت الله طباطبائی نژاد مطرح می‌شود را آن هم به گونه‌ای خاص منتشر می‌کنند.

واضح است این اقدام و اقدامات در راستای تخریب چهره‌های علما و بزرگانی است که دغدغه دین و یا مبارزه با منکرات خصوصاً بی‌حجابی در جامعه را دارند.

در پایان تأکید می‌شود با توجه به تکرار چنین رفتارهایی و تلاش عده‌ای برای نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی، پیگیری‌های قانونی تا مرحله برخورد با مسببان این رفتارهای غیرقانونی انجام خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
چرا هیچ یک از نظرات مردم راجع به گزارش قبلی و فعلی در خصوص خطبه های امام جمعه اصفهان منتشر نمیشود؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار