نصف جهان در میان تیترها؛
تابناک: یکی از مهمترین خبرهای اصفهان در حوزه میراث فرهنگی، کشف بقایای کاخ جهان نما در خیابان دروازه دولت اصفهان و پایه های این کاخ دوران صفوی بود.
کد خبر: ۲۴۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸ 17 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان، هفته ای که گذشت برای بسیاری از اهالی رسانه اصفهان روزهای چندان خوش خبری نبود و صدور و اجرای یک دستورالعمل در مورد این جامعه، نارضایتی و از سوی دیگه شوکه شدن برخی از همکاران رسانه ای را در پی داشت.

طبق دستور العمل وزارت ارشاد آن دسته از خبرنگارانی که عضو صندوق اعتباری هنر نبوده اند و تحت پوشش بیمه وزارت ارشاد بودند با صدور دستورالعملی مبنی بر الزام مدیران مسئول رسانه ها برای بیمه کردن خبرنگار خود، این افراد از تحت پوشش بیمه ای خود خارج کرد.

همین موضوع سبب شوکه شدن این دسته از خبرنگاران شد که برای پرداخت حق بیمه خود به اداره بیمه مراجعه کرده بودند اما کارمند بیمه از پذیرفتن حق بیمه خبرنگاران امتناع ورزید.

این موضوع واکنش های مختلفی را در بین اهالی رسانه تا مدیران ارشاد و خانه مطبوعات استان به دنبال داشت اما در حال حاضر هنوز این دستورالعمل لازم الاجراست.

یکی از مهمترین خبرهای اصفهان در حوزه میراث فرهنگی، کشف بقایای کاخ جهان نما در خیابان دروازه دولت اصفهان و پایه های این کاخ دوران صفوی بود.

خبری که ماه ها پیش نیز مطرح شده بود اما میراث فرهنگی را آن رد می کرد که در نهایت طی روزهای اخیر، میراث فرهنگی اصفهان خود از احتمال کشف پایه های کاخ جهان نما در دروازه دولت خبر داد.

دیدار استاندار اصفهان با نمایندگان احزاب دو طیف سیاسی اصلاح طلب و اصولگرای اصفهان از خبرهای دنیای سیاست اصفهان بود که در این جلسه ضمن هم اندیشی و بیان دیدگاه های هردو جناح با استاندار اصفهان، ایده تدوین "منشور وفاق ملی" استان اصفهان از سوی زرگرپور مطرح و مورد موافقت هردو جناح قرار گرفت.

تلخ ترین خبر هفته هم اختصاص دارد به خبر جان باختن دردناک کارگر متصدی پل مکانیزه خیابان احمدآباد اصفهان. این حادثه زمانی روی داد که با ایجاد مشکلی در پل مکانیزه این خیابان مردم از متصدی این پل خواستند که آن را تعمیر کند اما در نهایت عدم رعایت نکات ایمنی به قیمت جان این کارگر تمام شد.

نوع جان باختن این حادثه به قدری دلخراش بود که به گفته غفور راستین مدیرمرکز فوریت های پزشکی استان اصفهان گفت: صحنه حادثه و نحوه فوت این کارگر در میان تسمه های پل مکانیزه و تکه تکه شدن بدن وی به قدری دلخراش بود که به هیچ گونه ماموران اورژانس قادر به نجات جان این کارگر 35 ساله نشدند و در نهایت تاسف این کارگر جان خود را از دست داد.

همچنین در خبرهای این هفته، جانشین قطبی در اداره ارشاد اصفهان به میز مدیریتی خود نزدیکتر شد و خبرها حاکی از رفتن قطبی طی روزهای آتی و آمدن مدیر جدید به ساختمان آجری پل غدیر اصفهان دارد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار