دو منبر تاریخی از خطر رهایی یافتند؛
تابناک: شهرام امیری، مدیرامور بین‌الملل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در این خصوص گفته است هیچ آسیبی به مسجد حکیم اصفهان وارد نشده و آتش سوزی در نخستین ساعات حادثه مهار شد.
کد خبر: ۲۳۸۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵ 31 May 2016
به گزارش تابناک اصفهان، آتش سوزی در مسجد حکیم اصفهان که به گفته مدیرعامل آتش نشانی اصفهان تنها منحصر به آتش سوزی چند فروش در مسجد تاکنون گزارش شده است، مهار شد.

این آتش سوزی که از حدود یک ساعت پیش آغاز شده بود، به گفته شاهدان عینی و خبرنگار تابناک بخش هایی از انبار این مسجد را در آتش سوزاند.

شهرام امیری، مدیرامور بین‌الملل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در این خصوص گفته است هیچ آسیبی به مسجد حکیم اصفهان وارد نشده و آتش سوزی در نخستین ساعات حادثه مهار شد.

وی با بیان اینکه چند قلم کالای فرهنگی در این مسجد دچار آتش سوزی شد، اظهار داشت: شاهدان اولیه این حادثه سگان سازمان میراث فرهنگی بودند که در حین گشت زنی متوجه آتش سوزی شدند.

در جدیدترین اظهار نظر روابط عمومی آتش نشانی اصفهان آمده است:

انبار وسایل آبدارخانه مسجد حکیم طعمه حریق شد و آتش نشانان توانستند پیش از گسترش شعله ها به داخل این مسجد تاریخی، آتش را خاموش کنند.

بر اساس این گزارش مدیرعامل سازمان آتش نشانی اصفهان گفت: وسایل تنظیف، تکه هایی موکت و پرچم، کابل های برق اسقاطی و ... در داخل این انباری بوده است که به دلیل بی احتیاطی طعمه حریق شد اما خوشبختانه با حضور به موقع نیروهای آتش نشان، حریق پیش از گسترش، کنترل و اطفا شد.

وی گفت: گرچه این بنای تاریخی در منطقه ی بسیار پرترددی واقع شده اما آتش نشانان توانستند در کمتر از دو دقیقه در محل حاضر شده و همچنین به دلیل حساسیت شرایط این بنا از ایستگاه های ۱- ۴ – ۵ – ۹ – ۱۴ و ۱۷ به فرماندهی سرآتشیار سلطانی، مدیر منطقه ۲ عملیاتی، نیروهای کمکی اعزام شدند.

وی افزود: خوشبختانه حریق دارای وسعت نبوده و هیچ آسیبی به این بنای تاریخی وارد نشده است.










منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار