کد خبر: ۲۳۸۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶ 31 May 2016

به گزارش تابناک یزد،معاون حقوقی، پارلمانی و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: استان یزد از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی در بحث ورزش قهرمانی برخوردار است که با برنامه‌ریزی بهتر می‌تواند به جایگاه مناسبی در سطح کشور دست پیدا کند.

 "امیررضا خادم" در نشست بررسی عملکرد ورزش استان یزد در حوزه توسعه امور ورزش که با حضور مدیر کل ورزش و جوانان استان، معاونان، روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها و روسای هیات‌های ورزشی، سرمایه‌گذاران، خیرین و باشگاهداران برگزار شد، گفت: همفکری تنها راه حل پیشرفت و توسعه در ورزش است و تلاش‌های تک تک خانواده ورزش در کنار هم جواب می‌دهد و باید با یک کار گروهی به دنبال پیشرفت در ورزش بود.

وی با اشاره به این که تبلغیات سرمایه‌گذاری و جذب درآمد در حوزه ورزش نسبت به سایر حوزه‌ها ضعیف است، تصریح کرد: در صنعت سینما و موسیقی کشور شاهد آن هستیم که هر روز بر تبلیغات در جذب درآمد حاصل از فروش یک محصول بیشتر می‌شود و برای تشویق و ارتقاي جایگاه سرمایه‌گذاران در این بخش برنامه‌ریزی می‌شود در حالی که در بخش ورزش با وجود کمبود اعتبارات تلاشی برای جذب سرمایه‌گذاران و خیرین ورزشی نشده است.

معاون حقوقی، پارلمانی و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: باید در ارائه گزارش عملکرد و جذب اعتبارات مالی از بخش خصوصی به اقدام شود که خود اسپانسر به وجود سرمایه‌گذاری در آن ببالد و سبب تشویق دیگران به ورود به این عرصه شود و نباید شرایط به گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش باعث زیر سوال رفتن بخش خصوصی شود بلکه سبب ایجاد انگیزه در سایر فعالان بخش خصوصی شود.

وي تاکید کرد: وزارت ورزش و جوانان با کمبود منابع مالی مواجه است که باید از خیرین نهایت بهره را ببریم تا بتوانیم زیرساخت‌ها را با کمک این قشر از جامعه هر چه زودتر فراهم کنیم و باشگاه‌ها و هیات‌های ورزشی نیز باید برای جذب منابع مالی غیردولتی تلاش کنند و زمینه لازم برای ورود بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در ورزش بیش از پیش فراهم کنند.

خادم در پایان بیان كرد: یزد در توسعه و گسترش رشته‌های مختلف عملکرد خوبی را داشته اما با توجه به پتانسیل و ظرفیت‌های موجود در استان یزد، ضروری است برنامه‌ریزی و تلاش دوچندانی صورت گیرد تا شاهد ارتقاء جایگاه ورزش این استان در سطح کشور باشیم و قهرمانان زیادی از این خطه کویری در میادین بین المللی افتخارآفرین باشند.

گفتني است؛ "ابوالفضل کارگر" معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان در این نشست به ارائه گزارشی از عملکرد این حوزه در سال 94 و آمار بیمه شدگان ورزشی، قهرمان‌پروری، مدال‌آوری در میادین آسیایی، بین المللی و جهانی و اقدامات انجام شده در همگانی کردن ورزش ارائه کرد.

در ادامه سرمایه گذاران و باشگاه داران نیز بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند و  معاون وزیر ورزش و جوانان در خصوص مرتفع کردن مشکلات قول مساعد داد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار