رئیس علوم پزشکی اصفهان مطرح کرد:
تابناک: غلامرضا اصغری در گفتگو با مهر تصریح کرد: صورت نوزاد هنگام عمل سزارین به دلیل نزدیکی به دیواره رحم با تیغ می‌برد، اما توسط یک پزشک صورت بخیه می‌خورد.
کد خبر: ۲۳۷۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹ 29 May 2016
غلامرضا اصغری در خصوص جزئیات با اشاره به بریدگی صورت نوزاد در گفتگو با مهر تصریح کرد: صورت نوزاد هنگام عمل سزارین به دلیل نزدیکی به دیواره رحم با تیغ می‌برد، اما توسط یک پزشک صورت بخیه می‌خورد. بدن برخی از نوزادها به دیواره رحم نزدیک بوده و ممکن است این برش به دلیل این نزدیکی اتفاق بیفتد البته در هر هزار سزارین سه مورد به همین دلیل نوزاد دچار جراحت می شود

وی با بیان اینکه مادر و نوزاد توسط پزشک معالجه شدند، گفت: در خبری که منتشر شده عنوان شده که پزشک سه روز به مادر و نوزاد سر نزده و او را معاینه نکرده اما این موضوع کذب است. پس از تولد متخصص اطفال نوزاد و متخصص زنان و زایمان مادر را معاینه کردند اما پزشکی که عمل را انجام داده به دلیل این که پدر در حین این اتفاقات استرس زیادی داشته درگیر می‌شود که فیلم آن نیز موجود است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: البته رفتار پدر با توجه به شرایطی که داشته و اضطراب و استرسی که بر او حاکم بوده حق داشته و پزشکی که عمل را انجام داد به دلیل فضایی که پدر نوزاد ایجاد کرده احساس کرده با حضور در آنجا درگیری ایجاد شود به همین دلیل سایر پزشکان مادر و نوزاد را معاینه کردند.

وی با اشاره به رئیس بیمارستان مربوطه گفت: رئیس بیمارستان نیز پس از این ماجرا با پدر و مادر نوزاد صحبت کرده و دلیل بریدگی را توضیح داد و آن‌ها هم قبول کردند، اما پس از اینکه از بیمارستان می‌روند این جریانات پیش می‌آید.

انتقام‌گیری از پزشکان، با قصد خاص

وی با اشاره به حاشیه‌هایی که در مورد جامعه پزشکی رخ می‌دهد گفت: با توجه به مشکلات اجتماعی و اقتصادی گروهی قصد بر این دارند که مقصر جلوه دهند و از آنجائی که پزشکان را اقشار پردرآمد تلقی می‌کنند از این موارد استفاده می‌شود و به نوعی انتقام‌گیری است و همه با شنیدن این جریانات سریع آن را می‌پذیرند.

اصغری تصریح کرد: اما این کار ضربه زیادی به بیمار و عمل می‌زند و با پخش و تکرار خبرهای غیر شفاف در این مورد سبب می‌شود مادری که عمل سزارین دارد نگرانی زیادی در این مورد برای او ایجاد شود و ایجاد این تصویر کمکی به بیمار نمی‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: این مسئله راه حل دارد، همینطور که این پدر گفته به نظام پزشکی شکایت کرده و اگر قصوری باشد کارشناسان بررسی می‌کنند، اگر تشخیص مبنی بر اینکه پزشک کوتاهی کرده او را جریمه می‌کنند.

بی اطلاعی رئیس نظام پزشکی اصفهان

رئیس سازمان نظام پزشکی اصفهان نیز در این رابطه  خبرنگار مهر از جریان بریدگی صورت نوزاد تازه متولد شده توسط جراح در یکی از بیمارستان های دولتی اصفهان اظهار داشت: اطلاعات من از این جریان در حد شما است.

وی بیان داشت: خبر را تنها از شبکه‌های مجازی مطلع شدم و در همان حد می‌دانم.

عباسعلی جوادی در پاسخ به اینکه «آیا شما پس از مطلع شدن، پیگیری نشدید در کدامیک از بیمارستان‌های دولتی این جراحی انجام گرفته و آیا اساسا این مسئله صحت دارد یا خیر»، اضافه کرد: نزدیک به ۵۰ بیمارستان در استان اصفهان وجود دارد و روزانه جراحی های زیادی انجام می گیرد. من نباید پیگیر باشم بلکه باید خود مردم به ما مراجعه کنند.

وی در پاسخ به این سوال که «پدر نوزاد اعلام کرده که به نظام پزشکی شکایت کرده است، این پرونده در چه مرحله ای قرار دارد»، گفت: من اطلاعی ندارم و اگر شکایت کرده باشد پس ثبت شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار