گزیده خطبه های نماز جمعه اصفهان؛
تابناک: ضعف مدیریتی در زندگی افراد موجب شده که متاسفانه سالانه صدها هزار تن نان طبق آمار دور ریخته ‌شود و میلیاردها تومان برای مصرف دخانیاتی همچون قلیان و سیگار که برای سلامتی انسان ضرر دارند، مصرف شود.
کد خبر: ۲۳۶۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷ 27 May 2016
به گزارش تابناک اصفهان، موضوع مدیریت اقتصادی در خانواده ها و نیز انتظارات مردمی از مجلس دهم محورهای خطبه های این هفته امام جمعه موقت اصفهان، بود.

حجت الاسلام و المسلمین تقی رهبر در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به تعطیلی بسیاری از کارخانجات اظهار کرد: کارخانه‌ای که در اصفهان 5 هزار نیرو داشته به دلیل عدم فروش اجناس خود دیگر تولیدی ندارد و در مقابل جنس‌های چینی و تایوانی وارد شهری می‌شود که در گذشته مهد صنعت و تولید در کشور بوده است.

وی افزود: از زمین، آب، کشاورزی و مغزهایی که پهپادهای آمریکایی را مهندسی معکوس می‌کنند به درستی استفاده نمی‌کنیم و یک‌هزار و 700 تن سیب‌زمینی را در شیراز، کردستان و اصفهان در زیر خاک دفن می‌کنیم که بسیار ناخوشایند است.

رهبر ادامه داد: متأسفانه به دلیل سوء مدیریت در اقتصاد کشور حقوق بازنشستگان ذوب آهن به صورت مداوم عقب می‌افتد. امیدواریم دولت بتواند در اقتصاد مقاومتی اقدامات خوبی را در سال جاری انجام دهد تا مردم این اقدامات را احساس کنند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: ضعف مدیریتی در زندگی افراد موجب شده که متاسفانه سالانه صدها هزار تن نان طبق آمار دور ریخته ‌شود و میلیاردها تومان برای مصرف دخانیاتی همچون قلیان و سیگار که برای سلامتی انسان ضرر دارند، مصرف شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت اقتصادی برای فرد فرد جامعه و خانواده‌ها یک اصل است، افزود: اسراف در مراسم‌ها، ازدواج‌ها، جهیزیه‌ها و دیگر مخارج موجب اختلافات میان زن و شوهرها خواهد شد.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: ایران یکی از کشورهایی است که بیشترین مصرف لوازم آرایشی و بیشترین آ‌مار عمل جراحی بینی را دارد که این آمار نشان دهنده عدم مدیریت اقتصادی در خانواده‌ها است.

وی با اشاره به عدم پرداخت حقوق بازنشستگان ذوب آهن گفت: تأخیر در پرداخت حقوق این بازنشستگان که به مسئله‌ای تکراری تبدیل شده ناشی از ضعف مدیریتی است که باید اصلاح شود و راه چاره‌ای برای آن یافت.

وی با بیان اینکه مجلس دهم شورای اسلامی و مجلس پنجم خبرگان رهبری در ابتدای مسیر خود قرار دارد و انتظار مردم از نمایندگان منتخب به کار بردن مواضع رهبر معظم انقلاب است، تصریح کرد: نمایندگان منتخب مردم باید در مسیر انقلاب اسلامی گام بردارند، شالکه این مجلس باید براساس مواضع انقلاب اسلامی و فرامین امام راحل و رهبر معظم انقلاب باشد.

رهبر تأکید کرد: خدمت به مردم، استکبارستیزی، حمایت از حقوق هسته‌ای مسائلی است که نمایندگان مردم باید براساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب به آن بپردازند.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: تحکیم مواضع رهبری انتظاری است که مردم از منتخبان خود در 2 مجلس دارند، براین اساس باید از جدال‌های سیاسی و افکار ضد دینی پرهیز کرد.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار