تابناک: جشنواره گردشگری " اینجا سرزمین است" با حضور مسئولان حوزه گردشگری، نمایندگان مجلس، شهرداران شهرستان اصفهان و جمع کثیری از مردم شهر محمدآباد جرقویه در این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۲۳۶۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸ 27 May 2016

به گزارش تابناک اصفهان، جشنواره گردشگری " اینجا سرزمین است" با حضور مسئولان حوزه گردشگری، نمایندگان مجلس، شهرداران شهرستان اصفهان و جمع کثیری از مردم شهر محمدآباد جرقویه در این شهر برگزار شد.

فریدون اللهیاری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در افتتاحیه این جشنواره با اشاره به وجود 22 هزار اثر تاریخی در استان اصفهان و لزوم حفظ و نگهداری از این آثار اظهار داشت: این آثار از یک سو سرمایه‌ای برای استان به شمار می رود و از طرف دیگر مسئولیتی بزرگ برای حفاظت از آنها را بر دوش ما گذاشته است.

وی ادامه داد: مدیریت، نگهداری و پایش این سرمایه ملی در گرو حس مسئولیت و مشارکت همه مردم، نهادها و دستگاه های اجرایی است.

http://img7.irna.ir/1395/13950306/82089773/82089773-70753540.jpg

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان شرق استان اصفهان را یکی از مناطق حائز اهمیت، به لحاظ تاریخی و میراثی عنوان کرد و گفت: یکی از دلایل اهمیت این منطقه وجود آثاری از دوره اشکانیان است که در کاوش های باستان شناسی گزارش شده است.

وی محل وجود این آثار را روستای پیکان در شرق اصفهان دانست و افزود: این منطقه همچنین به دلیل تولید صنایع دستی نیز مورد توجه است و این ویژگی می تواند یک فرصت برای جبران خسارت های ناشی از خشکسالی در شرق اصفهان باشد.

اللهیاری جایگزینی مشاغل مرتبط با صنایع دستی به جای کشاورزی را در شرایط خشکسالی یک فرصت عنوان کرد و گفت: رونق صنایع دستی راهکار توسعه حل مشکلات معیشتی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به میراث ناملموس منطقه شرق هم اشاره داشت و سنت‌ها، آداب و رسوم را از مصداق‌های بارز میراث ناملموس منطقه دانست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و میراث فرهنگی گفت: امسال با توجه به سیاست های دولت در حوزه گردشگری و با توجه به محدودیت های در توسعه تشکیلاتی، با این وجود مجوز تاسیس 12 اداره میراث فرهنگی در شهرستان‌های استان اصفهان صادر شد.

وی به افزایش پایگاه‌های حفاظتی به 33 مورد نیز اشاره داشت و افزود: همچنین در هفته میراث فرهنگی، پایگاه‌های ملی پژوهشی به 9 پایگاه افزایش یافت.

http://img7.irna.ir/1395/13950306/82089773/82089773-70753537.jpg

در ادامه این مراسم، حبیب رضا ارزانی مدیرکل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی استان هم به پیشرفت منطقه محمدآباد طی دو سال گذشته اشاره کرد و از توسعه این منطقه بعد از گذشت این مدت ابراز خرسندی کرد.

وی بیان داشت: تصور ما از منطقه محمدآباد، شهری با دو عالم برجسته یعنی آیت الله میرجهانی و علامه فقیه است اما در این جشنواره متوجه شدیم این شهر استادان و عالمان برجسته بی شماری دارد.

ارزانی به اهمیت حوزه گردشگری نیز اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم ارزش‌های خود را به دنیا منتقل کنیم ابزار موثر آن گردشگری است.

احمد سالک نیز یکی دیگر از مدعوین این جشنواه بود که در ابتدای صحبت های خود خبر از برگزاری همایشی بین المللی برای تجلیل و معرفی عالمان بزرگ استان اصفهان در سطح جهانی خبر داد.

وی در خصوص جشنواره اینجا سرزمین من است، نیز اضافه کرد: این جشنواره توانسته شور و هیجان را در بین شوراها و شهرداری‌ها ایجاد کند.

این نماینده اصفهان در مجلس، با بیان اینکه خروجی این جشنواره باید معرفت و علم باشد، افزود: میدان جشنواره فرصتی است برای تعالی استان اصفهان.

نصر اصفهانی، شهردار محمدآباد نیز هدف از برگزاری جشنواره اینجا سرزمین من است را شناساندن محمدآباد به مردم ایران و نیز استفاده از نیروی انسانی این منطقه در جهت توسعه پایدار عنوان کرد.

وی از دریافت 350 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره سخن گفت و گفت: ما باید از حوزه گردشگری در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده است، به نحو احسن بهره وری کنیم.

گفتنی است در این مراسم که با حضور آحاد مردم شهر محمدآباد برگزار شده بود، برخی آیین‌ها و صنایع دستی مردم در قالب برپایی غرفه هایی برای عموم به نمایش درآمد. همچنین در فواصلی از برنامه، حسام سارنج مشاور شهردار محمدآباد جرقویه در جشنواره فرهنگی گردشگری محمدآباد به اجرای ترانه پیرامون این شهر پرداخت.

وی درمورد آهنگی که برای شهر محمدآباد خوانده گفت: این ترانه که به آثار تاریخی محمدآباد اشاره دارد توسط مصطفی حکمتی سروده شده و جلیل دادخواه آهنگ سازی کار را بر عهده داشته و استودیو کهن آوای شرق تنظیم آن را انجام داده است که در جشنواره فرهنگی و گردشگری محمدآباد جرقویه با کلیپ تصویری تقدیم مردم این شهر می شود.

گفتنی است دکتر سارنج که کارشناس رسم دادگستری و مدرس دانشگاه نیز است در سال 78 نیز خوانندگی کلیپ کنگره سرداران شهید استان اصفهان را انجام داده است.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فاطمه ایروانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
جشنواره بسیار عالی بودانشالله در سالهای آتی نیز این برنامه ها

ادامه داشته باشد از جناب آقای مهندس نصروهمه ی دست اندر کاران متشکریم همگی خسته نباشید اجرتان با خدای بزرگ
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار