سرهنگ کریمی خبر داد:
تابناک: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی اصفهان از اجرای طرح برخورد با اجاره قلیان و استعمال آن در حاشیه رودخانه زاینده‌رود و دستگیری تعدادی از افراد اجاره دهنده قلیان به دختران و پسران جوان خبر داد.
کد خبر: ۲۳۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳ 15 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان سرهنگ جهانگیر کریمی، با توجه به انتشار گزارشی در تاریخ ۲۲ فروردین ماه در خبرگزاری با عنوان «شکستن حریم زاینده‌رود با دودقلیان/ کاهش احساس امنیت» در این ارتباط اظهار داشت: اغلب طرح ها و برنامه های پلیس براساس مطالبات مردمی انجام می شود.

وی برخورد قاطعانه با موضوع استعمال قلیان در اطراف حاشیه زاینده رود و پل های تاریخی شهر اصفهان را از جمله مطالبات شهروندانی اصفهانی برشمرد و افزود: کشیدن قلیان در حاشیه زاینده رود علاوه بر آلوده کردن هوا و محیط برای مردمی که به قصد تفرج به کنار رودخانه آمده بودند، چهره شهر را در منظر گردشگران زشت و ناپسند نشان می دهد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان پلیس مرکز استان هم با اشاره به ماده یک آئین نامه اجرایی قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات در اماکن عمومی تاکید کرد: بر این اساس نیروی انتظامی استان این موضوع را در طرحهای انتظامی خود قرار داد.

وی ادامه داد: روز گذشته نیروی انتظامی با به کارگیری تیم های ویژه ای به جمع آوری قلیان ها از حاشیه زاینده رود، پارک ساحلی ناژوان و اطراف پل های تاریخی سی و سه پل و خواجو پرداخت.

سرهنگ کریمی ابراز داشت: در این طرح تعدادی از کسانی که اقدام به فروش قلیان به دختران و پسران جوان می کردند دستگیر و تمامی قلیان های آنها جمع آوری و توقیف شدند.

وی اضافه کرد: لازم به ذکر است که این قلیان ها آلوده و تنباکوهای مورد استفاده نیز غیر مجاز و غیر بهداشتی بودند.

وی با اشاره به مضرات اجتماعی کشیدن قلیان بیان داشت: گزارشها و تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد که مصرف قلیان مقدمه ای برای دور هم جمع شدن افراد تبهکار و خلافکار و زمینه ای برای به انحطاط کشیده شدن دختران و پسران نوجوان است چراکه بیشتر افرادی که دچار آسیب شده و کارشان به بزه‌کاری و اعتیاد و روابط ناسالم کشیده شده از پای قلیان کشیدن شروع شده است.

اعلام تخلفات کشیدن یا اجاره قلیان با شماره ۱۱۰

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه طرح برخورد با فروش، اجاره، توزیع و استعمال قلیان در پارک ها و تفرجگاه ها و اماکن عمومی در دستور کار ویژه این فرماندهی قرار دارد، بیان داشت: شهروندان در صورت مشاهده این گونه تخلفات می توانند موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ اعلام نمایند تا واحدهای گشت انتظامی با متخلفان و کسانی که به امنیت و آرامش سطح جامعه لطمه می زنند برخورد جدی و قاطع انجام دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار