فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان خبر داد:
تابناک: فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان از انهدام باند بزرگ سارقان داخل خودرو در عمليات ويژه ماموران اين فرماندهي خبر داد و گفت: در بازرسي از مخفيگاه متهمان، بيش از ۲۰ ميليارد ريال اموال مسروقه كشف شد.
کد خبر: ۲۳۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱ 15 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ايمنا، سرهنگ حسن ياردوستي گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت داخل خودرو و شكايت شهروندان به كلانتري منطقه غرب اصفهان، موضوع در دستور كار ويژه ماموران اين كلانتري قرار گرفت و سرانجام با يك كار تحقيقاتي وسيع و با استفاده از اقدامات ويژه پليسي و همچنين اطلاعات مردمي توانستند اعضاي يك باند بزرگ را كه اقدام به سرقت اموال مردم از داخل خودروهاي آنها مي كردند، شناسايي كنند.

وي تصريح كرد: با شناسايي اين باند، ماموران طي هماهنگي با مقام قضايي، عمليات ويژه دستگيري آنان را آغاز كردند و در دو مرحله توانستند آنها را كه با خودروي سمند قصد فرار از دست ماموران را داشتند، زمين گير كنند.

فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان با بيان اينكه اعضاي اين باند به بيش از ۸۰۰ فقره سرقت داخل خودرو در ۷ منطقه شهر اصفهان اعتراف كردند، گفت: از مخفيگاه متهمان بيش از ۲۰ ميليارد ريال اموال مسروقه كشف شد كه مهمترين آنها شامل دوربين عكاسي و فيلمبرداري، دوربين هاي مداربسته، لب تاپ، دوربين هاي اپتيك، لاستيك و جك خودرو، گوشي هاي تلفن همراه و آيفون تصويري است.

وي همچنين از كشف دو قبضه سلاح جنگي، يك قبضه سلاح سرد، شوكر برقي و اسپري فلفل و بيش از هزار نوع مدرك شامل شناسنامه، كارت ملي، كارت خودرو، گواهينامه، گذرنامه، دسته چك، سند ملكي و ... خبر داد و گفت: از متهمان، دو دستگاه خودروي سمند كه در انجام اعمال مجرمانه خود استفاده مي كردند نيز كشف شد.

سرهنگ ياردوستي خاطرنشان كرد: اعضاي اين باند، ۶ نفر سابقه دار هستند كه سه نفر از آنها غير بومي و معتاد به شيشه بوده و ميانگين سني آنها نيز بين ۳۰ تا ۴۰ سال است.

وي بي احتياطي و سهل انگاري مردم در جا گذاشتن اسناد و مدارك و وسايل با ارزش هنگام ترك خودرو را از عوامل موفقيت اين سارقان عنوان و تصريح كرد: متهمان تنها در يك فقره از سرقت ها توانسته بودند مبلغ ۳۶ ميليون تومان از حساب بانكي يكي از مالباختگان كه شماره رمز آن در كنار كارت عابر بانك مسروقه قرار داشت، برداشت كنند.

فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان با بيان اينكه برابر اعتراف متهمان، آنها فقط خودروهايي كه فاقد دزدگير بودند را مورد دستبرد قرار مي دادند، گفت: سارقان به قدري در كار خود حرفه اي بودند كه ظرف يك تا دو دقيقه در صندوق خودرو را باز كرده و پس از پنج دقيقه نيز بدون اينكه آثار يا ردي از خود برجا بگذارند، محل را ترك مي كردند.

وي با مهم توصيف كردن كشف مذكور و تاثير آن در كاهش سرقت در مناطق مختلف شهرستان، اظهار كرد: اين اولين هديه پليس به مردم خوب و فهيم شهر اصفهان در سال ۹۴ بود و شهروندان مطمئن باشند كه پليس در ادامه راه نيز با همين جديت و قاطعيت با مجرمان و خلافكاران برخورد كرده و براي تامين امنيت و آرامش مردم از هيچ كوششي دريغ نخواهد كرد.

سرهنگ ياردوستي با بيان اينكه تاكنون بيش از ۵۰ نفر از مالباختگان به پليس مراجعه و اموال خود را شناسايي كردند، گفت: تمامي كساني كه در منطقه غرب و شرق اصفهان، خودروهاي آنها مورد سرقت قرار گرفته مي‌توانند جهت شناسايي اموال مسروقه و شكايت از سارقان به پايگاه غرب پليس آگاهي استان واقع در جنب پارك قلمستان مراجعه كنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار