کد خبر: ۲۳۲۷۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰ 20 May 2016
روزنامه ایران اعتراف جالبی درباره وضعیت اجاره‌ مسکن کرده است:   بازار نقل و انتقالات و جابه‌جایی مسکن هنوز با روزهای پرکار خود در فصل تابستان فاصله دارد اما با توجه به اینکه قیمت های پیشنهادی رهن و اجاره در فصل بهار مناسب تر است تعداد مستأجرانی که این روزها را برای اجاره واحدهای مسکونی خود انتخاب کرده‌اند، کم نیست.

تابستان پرکارترین فصل سال برای موجران، مستأجران و بنگاه‌های مشاور املاک است. به همین دلیل این فصل معمولاً بیشترین میزان رشد اجاره بها را دارد اما افزایش قیمت، محدود به فصل تابستان نیست و قیمت‌ها در حال حاضر هم معادل 15 تا 20 درصد رشد دارد.

 هر چند در بازار مسکن گفته می‌شود طبق عرف افزایش قیمت‌ها بر اساس میزان تورم یا افزایش قیمت مسکن است اما با توجه به کاهش نرخ تورم و ثابت ماندن قیمت مسکن بازار اجاره همچنان سیر صعودی دارد و امسال تمایل مالکان بیشتر به سمت اجاره است تا رهن. کاهش نرخ سود بانکی از سال گذشته موجب شده مالکان رهن کمتر و اجاره بیشتر را به رهن کامل یا رهن بیشتر ترجیح دهند.  از این رو برخی مشاوران املاک پیش‌بینی می‌کنند با گرم شدن بازار رهن و اجاره در تابستان، سهم قراردادهای رهن کامل با کاهش نسبت به سال گذشته روبه‌رو شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار