همایشی با سوز و عشق؛
تابناک: شهردار اصفهان گفت: من زمانی که جوانانی همچون مدافعان حرم و همچنین جوانانی که داوطلبانه راهی میدان نبرد می‌شوند را می‌بینم خجالت زده می‌شوم و از این رو با جان و دل از حقوق این عزیزان دفاع خواهم کرد.
کد خبر: ۲۳۰۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷ 16 May 2016

به گزارش تابناک اصفهان، شب گذشته سالن حضرت زهرا (س) آستان مقدس امامزاده زینبیه اصفهان میزبان عاشقانی بود که جانانه به ائمه اطهار (ع) عشق ورزیده و این روزها برای اثبات عشقشان جان خود را به میان آورده‌اند، در این همایش ملیت معنا نداشت و ایرانی و افغانی در کنار هم برای اثبات عشقشان به دردانه حضرت علی (ع) یعنی زینب کبری به میدان آمده بودند.

حضور پررنگ تیم مدیریت شهری نیز در این مراسم که حال و هوای خاصی داشت، قابل توجه بود چرا که در این مراسم شهردار در کنار همه شهروندانش از ملیت ایرانی و اصفهانی گرفته تا افغانی به ابراز عشق و علاقه به اهل بیت (ع) پرداخت.

اما این بار همه برای گرامی داشت یاد و خاطره شهدایی در این تجمع حضور یافته بودند که ابالفضل گونه وارد میدان شدند و همچون 1400 سال پیش به دفاع از اعتقاداتشان و آبروی اهل بیت (ع) پرداختند.

همنوایی سید رضا نریمانی و حاج مهدی سلحشور مداحان اهل بیت (ع) با دل‌های سوخته عاشقان حاضر این همایش حال و هوای زینبیه را بارانی کرد و همه حاضران در هر سن و جایگاهی با جاری شدن سیلی از اشک بر گونه‌هایشان روح و جان خود را تازه کردند.

یادآوری خاطرات شهدای مدافع حرم از زبان خانواده‌هایشان و تبیین اهداف این عزیزان برای حضور در میدان نبرد گوشه‌ای از افتخارات شیعه را به نمایش می‌گذاشت به گونه‌ای که این صحبت‌ها بسیاری از جوانان حاضر در این همایش را برآن داشت تا در همین مراسم برای اعزام به سوریه و دفاع از بارگاه حضرت زینب (س) اعلام آمادگی کنند.

اما شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان نیز که مهمانان دعوت شده به این مراسم بودند با پوشش سربند منقش به ذکر »یا محسن و بحق الحسن« در این مراسم حضور یافتند و به گونه‌ای حضور آنها به زبان بسیاری از میزبانان دلگرمی برای خانواده‌های شهدای مدافع حرم بود.

در این میان نمی‌توان نادیده گرفت حضور خانواده‌های 27 شهید مدافع تبعه افغانی ساکن در اصفهان را که جوانانشان برای دفاع از حریم حضرت زینب (س) جان خود را فدا کرده بودند.

اما تجلیل شهردار اصفهان از خانواده‌های شهای مدافع حرم نیز بخشی از این همایش عاشق گونه بود. تجلیلی که به گفته دکتر مهدی جمالی نژاد، شهردار اصفهان ذره‌ای از جان فشانی این خانواده‌ها را نیز جبران نخواهد کرد.

شهردار اصفهان شهدای مدافعان حرم را خالقان حماسه‌ای بزرگ توصیف کرد و گفت: شهدای مدافع حرم برای دفاع از حریم اهل البیت (ع) و مبارزه با گروه های تکفیری و تروریست ها با نثار جان خون حماسه بزرگ و حسینی خلق کردند.

وی پاسداشت خانواده شهای حرم و ادامه راه این شهیدان را وظیفه مسئولان عنوان کرد و اظهار داشت: شهدا از خود و خانواده خود گذشتند و راه نورانی را در پیش گرفتند لذا بر ما واجب است که خود گذشتگی و ایثار شهدا را پاس داریم و در مسیر شهدا حرکت کنیم.

شهردار اصفهان در ادامه صحبت‌هایش خط بطلانی بر برخی دیدگاه‌های موجود در خصوص نسل سوم انقلاب کشید و با اشاره به اینکه برخی بر این باورند که دیدگاه جوانان نسل سوم انقلاب از دیدگاه اصلی انقلاب فاصله گرفته است، ادامه داد: من زمانی که جوانانی همچون مدافعان حرم و همچنین جوانانی که داوطلبانه راهی میدان نبرد می‌شوند را می‌بینم خجالت زده می‌شوم و از این رو با جان و دل از حقوق این عزیزان دفاع خواهم کرد.

گفتنی است که در ادامه این مراسم از 45 خانواده مدافع حرم تجلیل به عمل آمد که در آن از خانواده‌های ایرانی و افغانی بودند که اسامی آنها به شرح ذیل است:
اسامی شهدای افغانستانی مدافع حرم که در این مراسم از آنها تجلیل شد به شرح زیر است: محمد خیلی، باقر مهردادی، علی حیدری، سید محمد شاه حسینی، قربانعلی سلطانی، حسن جعفری، محمدنادر اخلاقی، سید اسدالله کمالی، محمد جمعه رسولی، محمد حسینی، قاسم یعقوبی، علی خالقی، طالب حسین انصاری،  سید مصطفی حسینی، دادمحمد رحیمی، حسن مرادی، سید مهدی سلمانی، علیرضا ناظری، سید احمد ترابی، نسیم محمدیان، محمد تقی باقری، حسین غلامی، حمید قاسمی، وزیر احمد یعقوبی، آصف قاسمی، غلام حیدر خلیلی و مهدی هزاره

همچنین در این مراسم از خانواده شهدای اصفهانی مدافع حرم به نام های ابوالفضل شیروانیان، محسن حیدری، ابوالحسن یوسفیان، عبدالمهدی کاظمی، مسلم خیزاب، علی شاه سنایی، سجاد مرادی و حسین رضایی تجلیل شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار