با تلاش آتش‌نشانان اصفهاني صورت گرفت؛
تابناک: يك گردشگر عرب كه در كوه صفه اصفهان گرفتار شده بود، با تلاش ماموران آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري اصفهان نجات يافت.
کد خبر: ۲۳۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴ 14 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ايمنا، در ساعت ۲۰ و ۳۰ دقيقه شب گذشته، يكي از شهروندان اصفهاني به ستاد فرماندهي سازمان آتش‌نشاني اطلاع داد كه دوست وي كه عرب و تبعه يكي از كشورهاي همسايه بوده و مهمان او است، به كوه صفه رفته و طي تماس تلفني با من اعلام كرد كه نمي‌تواند از كوه پايين بيايد و گم شده است.

بر اساس اين گزارش، تكنسين هاي ستاد فرماندهي با شماره تلفن شخص گرفتار در كوه صفه تماس گرفتند كه اطلاعات لازم را از وي كسب كنند ولي متوجه شدند كه وي به زبان فارسي مسلط نبوده و هيچ‌گونه اطلاعاتي نمي‌تواند در اختيار آتش نشانان قرار دهد اما در بين جملات خود كه به زبان عربي بيان مي‌كرد، كلمه دكل را نيز تكرار مي‌نمود.

اين گزارش حاكي است، با اين اطلاعات اندك كسب شده و با توجه به اينكه شب گذشته شاهد وزش باد و به تبع آن سرماي هوا در شهر اصفهان بوديم‌، تيم‌هاي جستجو به چند گروه تقسيم شدند و به سمت قله كوه صفه و دكل‌ها حركت كردند و در نهايت پس از جستجوي فراوان، اكيپ امداد و نجات كوهستان اين گردشگر ۳۶ ساله عرب به نام حيدر محمد جواد را از قله كوه صفه به پائين منتقل كردند.

شايان ذكر است، وي پس از انتقال به پائين كوه صفه با تكرار كلمه شكرا" بارها از آتش نشانان قدرداني كرد؛ همچنين با توجه به اينكه وي فقط نام هتل محل اقامت خود را مي‌دانست آتش نشانان، اين توريست عرب را به هتل محل اقامت خود اعزام كردند.






منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار