نمایشگاه تخصصی و همایش اقتصاد و سرمایه استان برای نخستین بار در همدان افتتاح شد.
کد خبر: ۲۲۹۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰ 15 May 2016
برای نخستین بار نمایشگاه تخصصی و همایش اقتصاد و سرمایه در همدان افتتاح شد. 

به گزارش تابناک همدان؛ نمایشگاه تخصصی و همایش اقتصاد و سرمایه استان همدان برای نخستین بار نمایشگاه تخصصی و همایش اقتصاد و سرمایه از ۲۵ تا ۲۹ اردیبهشت ماه به مدت ۵ روز در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان همدان برگزار می‌شود. 

۴۰ واحد در حوزه‌های تولیدی، سرمایه گذاری، مالی و با مشارکت تعدادی از سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی در حوزه‌های بانکداری، بورس، بیمه، بازاریابی و روش‌های نوین پرداخت فعالیت می‌کنند. 

ویژگی عمده این نمایشگاه برگزاری همایش‌های تخصصی با حضور اساتید مجرب کشوری دانست که در محل سالن همایش؛ واقع در سالن هگمتانه برگزار می‌شود. 

برگزاری این نمایشگاه به‌عنوان بزرگترین رویداد اقتصادی در صنعت نمایشگاهی است که توسط شرکت نامی سخن هگمتانه به‌عنوان مجری برگزارکننده و در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌الملل استان برگزار می‌شود. 

این نمایشگاه همه‌روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ آماده بازدید علاقه‌مندان است. 

برگزاری نمایشگاهی با این تخصص برای نخستین بار در همدان نشان از توجه ویژه دولتمردان و بخش خصوصی برای توسعه استان دارد چراکه سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی در حوزه‌های بانکداری، بورس، بیمه، بازاریابی در کنار هم باهدفی مشخص گرد هم آمدند تا با ارائه راهکارهای مناسب برای توسعه اقتصادی استان همدان چاره‌جویی کرده و فرصت‌های مطلوبی برای استان در راستای تحقق اهداف توسعه‌ای فراهم کنند. 

در این نمایشگاه علاوه اینکه سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی فرصت‌های خود را در معرض بازدید علاقه‌مندان قراردادند، فرصتی برای حضور رسانه‌های استان برای رایزنی و تبادل اطلاعات داده شد ده تا رسانه‌ها نیز در کنار نهادهای مختلف برای نیل به اهداف توسعه‌ای استان تلاش کنند. 

یکی از مزیت‌های بسیار خوب این نمایشگاه برگزاری نشست‌های تخصصی است که پیش‌بینی‌شده و می‌تواند در ایجاد گفتمان مشترک درراه نیل به اهداف توسعه اقتصادی و صنعتی استان مثمر ثمر باشد. 

بانکها تولید محور نیستند/ برخی توفیق دولت را برنمی تابند

استاندار همدان در آئین افتتاح نمایشگاه تخصصی و همایش اقتصاد و سرمایه استان همدان با بیان اینکه قصد داریم از برگزاری همایش‌ها جز یک یا دو مورد ضروری پرهیز کنیم، اظهار کرد: می‌خواهیم سال اقدام و عمل باشد اما برخی همایش‌ها برای تنویر افکار عمومی، مردم و بخش خصوصی ضروری است.

وی از برگزاری همایشی با حضور همدانی‌های مقیم مرکز و باهدف جذب سرمایه‌گذار خبر داد و افزود: امیدواریم همدانی‌های توانمند گوشه چشمی به استان خود پیدا کنند.

محمدناصر نیکبخت با تأکید بر اینکه آرمان‌های هر ملتی در قانون اساسی آن ملت دیده‌شده است، بیان کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی در فصول مختلف به سرمایه‌گذاری، مسائل اقتصادی، مالکیت خصوصی، احترام به مالکیت خصوصی و... توجه کرده است.

وی با تأکید بر اینکه کشور ما مشابه یک قاره است و برای اجرای برنامه‌های اقتصادی، توسعه‌ای و پیشرفت هیچ‌چیز کم نیست، افزود: دولت‌ها و به‌خصوص دولت تدبیر و امید حمایت، کمک به اقتصاد، توسعه کشور و نجات اقتصاد را ازجمله برنامه‌های اقتصادی خود قرار داده است.

نیکبخت با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری در نامگذاری سال‌های اخیر مسائل اقتصادی را موردتوجه قرار داده است، بیان کرد: در ۶ سال گذشته نبوده سالی که توجه به تأکید بر مسائل اقتصاد کشور نداشته باشیم.

تمام مشکلات مربوط به تحریم نبود

وی بابیان اینکه وقتی مقام معظم رهبری سال را به نام اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری می‌کنند، یعنی گفته‌ها، نوشته‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و ... کافی است، ادامه داد: زیربنا  و بستر کار در طول سالیان گذشته مهیا شده و حالا اقدامات باید انجام شود.

استاندار همدان به رکود اقتصادی و تعطیلی واحدهای تولیدی اشاره کرد و افزود: نزدیک به دوسوم از واحدهای تولیدی کشور در ۱۰ سال گذشته یا تعطیل شد یا زیرخط اقتصادی فعالیت می‌کردند.

وی بابیان اینکه کشور بزرگ است و تمام بسترها و موقعیت‌ها را درزمینه‌های اقتصادی دارد، ادامه داد: تحریم‌های ظالمانه زنجیر به‌پای تولید بسته بود اما تمام مشکلات مربوط به تحریم نبود.

نیکبخت با اشاره به مشکلات ایجادشده در اثر تحریم‌ها بیان کرد: سود بانکی بالای ۲۰ درصد برای تولیدی که سود ۱۵ درصدی دارد نمی‌تواند گشاینده کار باشد.

وی با اشاره به پنجره واحد سرمایه‌گذاری در سال ۹۲ در همدان افتتاح شد، بیان کرد: در همدان نصف روز جواز تأسیس صادر می‌شود.

۷۰ درصد سپرده‌های مردم در بانک‌های خصوصی است
استاندار همدان به برجام اشاره کرد و افزود: سرمایه‌گذاران خارجی تمایل به ورود به کشور رادارند آن‌هم با شروط و قیودی که برای آنها می‌گذاریم.

وی با تأکید بر اینکه بانک‌ها تولید محور نیستند و به‌طور استثنا در استان همکاری می‌کنند، افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی درون‌زا و برون‌نگر باشیم.

نیکبخت بابیان اینکه بانک‌ها باید به واحدهای تولیدی تعطیل‌شده سرمایه در گردش بدهند و مشکلات واحدها را حل کنند، افزود: ۷۰ درصد سپرده‌های مردم در بانک‌های خصوصی است درحالی‌که میزان مشارکت بانک‌های خصوصی در تولید صفر است! کجای اقتصاد مقاومتی این را می‌پذیرد؟

وی با اشاره به اینکه مدیر وقت بانک کارآفرینی ۶ ماه در زندان است که چرا به واحدهای تولیدی سرمایه در گردش داده و اکنون واحدهای تولیدی از عهده پرداخت آن برنمی‌آیند، افزود: بانک کارآفرینی باید این مسئله را حل کند چراکه اگر حل نشود کاری می‌کنم سرمایه‌گذاران حساب خود را از این بانک بیرون بکشند.

میلیاردها میلیارد گم می‌شود اما آب از آب تکان نمی‌خورد و هیچ‌کس هم استعفا نمی‌دهد
استاندار همدان افزود: قول می‌دهم در استان همدان بهتر از هر استانی اقتصاد مقاومتی را اجرا و عملیاتی کنیم.

وی بابیان اینکه امیدواریم همدان در رابطه با اجرای اقتصاد مقاومتی پیشرو باشد، افزود: انتظار داریم وزارت امور اقتصاد و دارایی، در کشور اقتصاد مقاومتی را به‌درستی پیدا کند.

نیکبخت بابیان اینکه مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها باعث شد تعدادی بابک زنجانی در اقتصاد رشد کند، افزود: می‌بینیم میلیاردها میلیارد گم می‌شود و صدها بابک زنجانی رویش می‌کند اما آب از آب تکان نمی‌خورد و هیچ‌کس هم استعفا نمی‌دهد.

وی بابیان اینکه خطایی در بیمه مرکزی صورت گرفت که بلافاصله با فشار، مدیرعامل بیمه مرکزی استعفا کرد، افزود: در دولت‌های گذشته کدام فردی که خلافی در مسائل اقتصادی و مالی داشت، استعفا کرد؟

مشاور وزیر امور اقتصاد و دارایی: اجرای نظام جامع مالیاتی در ۱۰ استان کشور 

مشاور وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: نظام جامع مالیاتی، ۲۲ بهمن امسال در ۱۰ استان به‌طور کامل اجرایی خواهد شد.

حسین میر شجاعیان بابیان اینکه نگرش و رویکرد دولت در عصر جدید تغییر پیداکرده است و کارآفرینی ویژگی آن است، اظهار کرد: در عصر جدید دولت خود کالا و خدمات تولید نمی‌کند بلکه بیشتر سعی می‌کند کار را به بخش خصوصی بسپارد.

وی بابیان اینکه دولت عصر جدید پاسخگو و شفاف است و تا جای ممکن فساد اداری را کنترل می‌کند، ادامه داد: این نوع دولت مشارکت‌جو و تعامل‌پذیر است و سعی می‌کند تمام ارکان کشور را در تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی و اجرا دخالت دهد.

دبیر ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی با تأکید بر اینکه دولت عصر جدید سریع و چابک است، بیان کرد: چنین دولتی در دسترس بوده و با ابزارهای مختلف قابل‌دسترس و کارآمد و اثربخش است.

وی با اشاره به اینکه دولت عصر جدید با حداقل منابع بیشترین کارآمدی را دارد، ادامه داد: این دولت ویژگی‌هایی دارد که باید به سمت آنها حرکت کرد.

میر شجاعیان، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دولت عصر جدید را درون‌زا بودن آن دانست و ادامه داد: درون‌زا بودن به این معنی نیست که دولت منتظر باشد یک شوک وارد شود و بعد انفعالی به آن بپردازد بلکه باید سعی کند نیازهای جامعه و کسب‌وکار را بشناسد و به‌موقع پاسخ دهد.

وی بابیان اینکه هیچ‌کس در دولت عصر دانایی برای گرفتن مجوز به واحدها وادارات مراجعه نمی‌کند و همیشه به یک دستگاه اصلی مراجعه می‌کند، بیان کرد: ویژگی دیگر دولت عصر جدید یا دانایی این است که سازمان‌ها در آن باهم ارتباط دارند و خدمات ارائه می‌دهند.

دبیر ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی بابیان اینکه دولت در عصر دانایی به اطلاعات مردم بسنده نمی‌کند و به بانک‌های اطلاعاتی خوبی که در اختیار دارد مراجعه می‌کند، افزود: مردم در چنین دولتی به موضوعی که در فضای مجازی حرکت می‌کند، اعتماد دارند.

وی بابیان اینکه پنجره واحد یک مکان فیزیکی، مجازی یا ترکیبی است که افراد برای گرفتن خدمات مجوز به آنجا مراجعه می‌کنند و طرح جامع مالیاتی مانند یک پنجره واحد است، ادامه داد: در قانون برنامه پنجم نیز پنجره واحد در نظر گرفته‌شده است و وزارت اقتصاد و دارایی سعی کرده در این زمینه حرکت کند.

میر شجاعیان با تأکید بر اینکه برای اینکه واحد تصدی‌گری اتفاق افتاد به‌صورت دستی و یا به‌صورت مدل رابطه کاربری و یکپارچه‌شده است، بیان کرد: در مدل کاربری ارتباطات و در مدل یکپارچه نظام کامپیوتری کار را انجام می‌دهد.

وی افزود: کشورهای فنلاند، آلمان، گواتمالا، هنگ‌کنگ، مالزی در سطحی از دولت الکترونیک هستند که توانسته‌اند مشکلات خود را رفع کنند.

دبیر ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی با تأکید بر اینکه یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما برای توسعه دولت الکترونیک و پنجره‌های واحد بحث تبادل پذیری دولت است، ادامه داد: «بیتاک» یا پروژه تبادل اطلاعات اقتصادی کشور پروژه‌ای است که ارتباط دو به دو دستگاه‌های دولتی را به الگوی ستاره‌ای تبدیل می‌کند.

وی بابیان اینکه پروژه بعدی در حال انجام خزانه‌داری الکترونیک است، ادامه داد: پروژه نظام جامع مالیاتی، سال‌هاست کلید خورده که در ۲۲ بهمن امسال در ۱۰ استان به‌طور کامل اجرایی خواهد شد و در بقیه استان‌ها در سطوحی اجرایی می‌شود.

میر شجاعیان بابیان اینکه در نظام جامع مالیاتی فقط ۱۰ درصد اظهارنامه‌های مالیاتی به‌صورت دستی و ۹۰ درصد به‌صورت الکترونیکی رسیدگی می‌شود، ادامه داد: استان‌ها نیازمند پنجره‌هایی مانند پنجره‌های سرمایه‌گذاری هستند.

وی ادامه داد: در راستای فرهنگ‌سازی عمومی مردم باید بدانند چه حقوقی دارند و آن را مطالبه کنند.

مشاور وزیر امور اقتصاد و دارایی  بابیان اینکه در بحث پنجره واحد بیش از هر چیز اراده دستگاه‌های دولتی و دولت را نیاز داریم و تا زمانی که این اراده نباشد هیچ اتفاقی نمی‌افتد، بیان کرد: با توجه به وضعیت موجود برخی استان‌ها در جذب سرمایه‌گذار عملکرد خوبی دارند.

وی خواستار ایجاد میزهای خدمت در داخل دستگاه‌های دولتی شد و ادامه داد: در آخرین تصمیم‌گیری بیش از ۳۰۰ مجوز از جهاد کشاورزی حذف شد درحالی‌که ۴۰۰ مجوز مربوط به جهاد کشاورزی بود.

میر شجاعیان تأکید کرد: امیدواریم با کمک و همدلی موانع کسب‌وکار کشور رفع شود و ایرانی پیشرفته برای مردم ایجاد کنیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان نیز با اعلام اینکه بخش خصوصی برای فعالیت نیازمند حمایت است، گفت: حمایت از بخش خصوصی در اولویت دولت و استان همدان قرار دارد. 


افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی و همایش اقتصاد و سرمایه


حمایت از بخش خصوصی اولویت اصلی استان همدان‌
سیدناصر محمودی در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی و همایش اقتصاد و سرمایه همدان اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های اصلی وزارت امور اقتصادی و دارایی توسعه، توانمندسازی و حمایت از واحدهای بخش خصوصی است که برگزاری این نمایشگاه در راستای این سیاست‌ها بوده است.

محمودی با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌ها و اهداف وزارت امور اقتصادی و دارایی حمایت از بخش خصوصی است، عنوان کرد: دولت در راستای اقدام و عمل و داشتن نقش کلیدی در این زمینه، اجرای پروژه‌های اولویت‌دار را در دستور کار قرار داده است

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی با اعلام اینکه برگزاری این نمایشگاه در راستای اقدام و عمل و معرفی توانمندی‌های استان همدان است، گفت: در شروع فعالیت با چالشی بزرگ مواجه بودیم چراکه این نمایشگاه برای نخستین بار در ایران بوده و رویدادی در این سطح شکل نگرفته است

وی اظهار داشت: تلاش ویژه‌ای شد تا در زمینه توانمندسازی بخش خصوصی وارد عمل شده و اقداماتی را در این زمینه داشته باشیم تا بتوان به اهداف و اولویتهای تعیین شده در حوزه اقتصاد و بخش خصوصی دست پیدا کرد.

فاز نخست نمایشگاه بین‌المللی همدان سال آینده افتتاح می‌شود
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان در آیین گشایش اولین نمایشگاه تخصصی اقتصاد و سرمایه از افتتاح فاز نخست نمایشگاه بین‌المللی همدان در اوایل سال آینده خبر داد. 

حسین الماسی با بیان اینکه 40 غرفه از بخش‌های دولتی و خصوصی در این نمایشگاه حضور دارند، گفت: امیدواریم بتوانیم نقش خود را در حوزه اقتصاد مقاومتی ایفا کنیم.

وی با اشاره به فعالیتهای نمایشگاه بین المللی همدان گفت : واحدهای اقتصادی در این مکان توانمندی‌های خود را به نمایش می‌گذارند و همچنین دوره‌های آموزشی در این نمایشگاه برگزار می‌شود.

الماسی در پایان خاطر نشان ساخت : برگزاری این نمایشگاه به عنوان بزرگترین رویداد اقتصادی در صنعت نمایشگاهی است که توسط شرکت نامی سخن هگمتانه به عنوان مجری برگزارکننده صورت گرفته است که در نوع خود بی نظیر است .

لازم به ذکر است که این نمایشگاه از تاریخ 25 تا 29 اردیبهشت دایر بوده وعلاقمندان می تواننداز ساعت 16 تا 21شب از غرفه های این نمایشگاه بازدید به عمل آورند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار