بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«کارگرانی که مجبورند «پوشک» بپوشند»، «دلیل تماس تلفنی یکی از مراجع با لاریجانی»،«طعنه معنادار فردوسی‌پور به سوشا مکانی»، رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۲۲۹۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰ 13 May 2016
توصیه امام جمعه تهران به ظریف

آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه پایتخت گفت: پدیده قاچاق پدیده بسیار خطرناک است و به اقتصاد کشور ضربه می‌زند بنابراین مسئولان مربوطه باید با قاطعیت با این پدیده برخورد کنند. وی اضافه کرد: لازم می‌دانم به آقای ظریف این جمله را بگویم که شما با این روح ظریف‌تان با چه عناصر قلدری سر و کار دارید، خداوند به شما اجر دهد و شما را یاری کند که مبادا در یک گام و یک سخن و یک عمل، فریب تظاهرات این قلدر خون‌آشام (آمریکا) را بخورید.


دلیل تماس تلفنی یکی از مراجع با لاریجانی

با وجود اینکه در جلسه علنی روز دوشنبه 20 اردیبهشت ماه، نمایندگان با بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی به صورت اصل 85 قانون اساسی موافقت کردند، تاکنون کمیسیون اقتصادی برای بررسی این طرح تشکیل جلسه نداده است.یک مقام آگاه در این باره به فارس گفته است که لابی های گسترده ای برای عدم بررسی این طرح در کمیسیون اقتصادی وارد شده و به همین دلیل هفته گذشته حتی یک جلسه در کمیسیون اقتصادی تشکیل نشد.به گفته وی این فشار در درجه اول به هیات رئیسه مجلس و لاریجانی وارد شده است اما خبرهای جدید حاکی از تغییر این رویکرد است.وی تصریح کرد: شنیده شده یکی از مراجع عظام تقلید در تماس با رئیس مجلس خواستار بررسی این طرح شده و به همین دلیل طبق آخرین توافقات، قرار شد کمیسیون اقتصادی از هفته پیش رو جلسات بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی را آغاز کند.


فقط هزار استقلالی در یادگار امام!

در فاصله کمتر از 2 ساعت به آغاز دیدار تیم‌های استقلال و صبای قم تنها نزدیک به هزار نفر از تماشاگران علاقمند که همگی استقلالی‌ هستند در ورزشگاه یادگار امام حضور پیدا کرده بودند. نکته قابل توجه اینجاست که مسیرهای ورودی به استادیوم یادگار بسیار خلوت است و جمعیت خاصی در تونل منتهی به ورزشگاه دیدگاه نمی‌شود.


طعنه معنادار فردوسی‌پور به سوشا مکانی

دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و راه‌آهن از ساعت 18 در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رف‌تند عادل فردوسی‌پور گزارشگر این دیداربود.وی لحظه‌ای که دوربین‌های تلویزیونی چهره سوشا مکانی را نشان می‌داد، طعنه معناداری را خطاب به او عنوان کرد.وی گفت «دوربین‌های تلویزیونی شلوار سوشا مکانی را نشان نداد تا ببینیم آیا شلوار معروفش را پوشیده است، یا که خیر.شاید اگر پرسپولیس قهرمان شود، هواداران پرسپولیس از او بخواهند که آن شلوار را پایش کند!»


واکنش دولتی ها به حذف یارانه پردرآمدها

قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی ، با اشاره به انتشار اخبار مبنی بر پرداخت حقوق چند ده‌ میلیونی به مدیران دولتی، گفت: انتظار مردم به‌طور طبیعی در این خصوص اجرای عدالت است و اگر قرار است کسانی کارمند دولت باشند باید مطابق قانون با آنها برخورد شود. نماینده مردم بجنورد در مجلس با اشاره به پرداخت حقوق نجومی به مدیران دولتی گفت وقتی به مسئولان دولت می‌گوییم یارانه پردرآمدها را قطع کنند تا به جنوب شهری و شهرهای حاشیه‌ای بیشتر توجه شود فریادشان درمی‌آید. این گفت و گو را فارس منتشر کرده است.


ادعای عجیب هاشمی درباره برجام!

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار عمومی خود که عصر دیروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین انجام شد، اظهار کرد: شعار مطرح شده توسط دولت تدبیر و امید، با ظهور امام زمان(عج) محقق خواهد شد چراکه با ظهور حضرت ولی عصر(عج) دنیایی امن، پر از نعمت و همراه با عدالت، برادری و برابری خواهیم داشت. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه دستاوردهای برجام تمام مشکلات کشور را حل کرده‌است، گفت: با وضعی که برجام به وجود آورده است، راه‌هایی که بسته شده بود باز شده و امروز درب همه دانشگاه‌های دنیا به روی جوانان باز است همچنین دانشجویان می‌توانند در رشته‌های خاص در خارج از کشور ادامه تحصیل دهند.


واکنش وزیر ارتباطات به موضوع ریاست مجلس

عضو موسس حزب اعتدال و توسعه در پاسخ به برخی اظهارات مبنی بر اینکه امروز بزنگاه جبران کناره گیری عارف از رقابت‌های انتخاباتی از سوی روحانی است، اظهار کرد: آقای دکتر روحانی تا الان به هیچ وجه اهل معامله و زد و بند نبوده و در آینده نیز نخواهند بود.سید محمود واعظی در گفت‌وگویی ، درباره نحوه تعامل دولت یازدهم با مجلس دهم اظهار کرد: تصمیم جدی دولت آقای روحانی از ابتدا بر این بوده که با هر مجلسی که روی کار بیاید تعامل و همکاری داشته باشد؛ چرا که تعامل با مجلس را از نقاط قوت نظام می‌داند. در همین راستا در دولت یازدهم با مجلس نهم تعامل خوبی داشته ایم. این گفت و گو در ایسنا منتشر شده است.


رتبه جهانی ایران در خودکشی

در دو هفته اخیر در ایران چهار نفر در ملاء عام خودکشی کرده‌اند؛‌ از مردی که از پل عابری در خیابان میرداماد خود را حلق‌آویز کرد و مرد دیگری که در بیمارستان میلاد خودکشی کرد تا خودکشی دختر ۱۳ ساله در اتوبان نیایش و آخری هم پسر ۲۸ ساله‌ای که در میدان رسالت خودکشی نافرجامی داشت. این اتفاق‌ها همگی نگرانی‌ها را در رابطه با آمار خودکشی در ایران افزایش داد و حتی وزیر بهداشت در رابطه با اپیدمی‌شدن خودکشی هشدار داد! اما ایران با وجود میزان روزانه حدود 10 خودکشی رتبه مناسبی دارد. هر هفته حدود 77 نفر در ایران خودکشی می‌کنند که شاید نشان دهد خودکشی ۴ نفر در هفته‌های اخیر آمار نگران‌کننده‌ای نباشد. البته آخرین آماری که پزشکی قانونی درباره آمار خودکشی در ایران ارائه کرده، کاهش ۱.۸ درصدی را نشان می‌دهد.خبرآنلاین این خبر را منتشر کرده است.

ادعای عجیب هاشمی درباره برجام!/ اقدام خیلی اشتباه یک آقازاده/ واکنش مشاور روحانی به دو استعفا/ طعنه معنادار فردوسی‌پور به سوشا مکانی/ رتبه جهانی ایران در خودکشی؟

واکنش محسن رضایی به شایعه فرمانده حلب شدن

سرلشکر "محسن رضایی" فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس در گفتگویی گفت؛ درباره شایعات اخیر فضای مجازی پیرامون حکم رهبر معظم انقلاب برای فرماندهی آزاد سازی حلب عنوان داشت: این موضوع حقیقت ندارد.وی افزود: من لباس رزم پوشیدم تا هر کمکی لازم باشد انجام دهم. این گفت و گو را باشگاه خبرنگاران منتشر کرده است.


بلیت 10 میلیون تومانی برای تماشای بازی پرسپولیس!

قیمت بلیت دیدار تیم های پرسپولیس و راه آهن به 10 میلیون تومان رسید. این خبر را باشگاه خبرنگاران منتشر کرده است.

بسته


روایت یک امام جمعه از تعداد تهرانی های بی رسانه

حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه شهرستان ورامین با اشاره به در پیش بودن سالروز میلاد باسعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان جوان اظهار داشت، استان تهران با قریب پنج میلیون نفر فاقد رسانه هستند و مصوبات دولت و صدا و سیما برای تأسیس صدا و سیمای شهرستان های استان تهران اجرایی نشده است. این خبر را مهر منتشر کرده است.


خبر معاون رئیس جمهور از یک قانون احتمالی جدید

معاون پارلمانی رئیس جمهور از بررسی طرحی خبر داد که در صورت تصویب، گواهی عدم سوء پیشینه و سابقه کیفری در برخی از مشاغل حذف می شود. مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفتگو با مهر می گوید: موضوع ساماندهی سابقه کیفری به پیشنهاد من در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال پیگیری است و شخصا در هیئت دولت هم بارها مطرح کرده ام. اخیرا هم حجت الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری نسبت به این موضوع حساس شده و باهم مسئله را پیگیری می کنیم.وی می‌افزاید: یکی از معضلات بزرگ کشور سوءپیشینه کیفری است؛ در هر قانون مربوط و غیرمربوط نوشته شده باید گواهی عدم سو پیشینه کیفری یا محکومیت موثر کیفری وجود داشته باشد که اولا در بسیاری از موارد لازم نیست؛ ثانیا قانون به صراحت گفته برخی جرائم عنوان سوءپیشینه موثر محسوب نمی شوند . قانون مجازات اسلامی ماده ۲۵ اعلام می کند یکسری جرائم مثل قتل، حبس ابد و مجازات های حدی پیشینه موثر کیفری است که خود قانون در جایی دیگر گفته بعد از زمان مشخص آن هم رفع اثر می شود.


اقدام خیلی اشتباه یک آقازاده

آیت الله سید هاشم بطحایی منتخب مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگویی در پاسخ به این سوال که اخیراً خانم فائزه هاشمی رفسنجانی فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با خانم فریبا کمال آبادی یکی از اعضای ارشد فرقه بهائیت در ایران دیدار داشته، گفت: این کار بی تعارف کار اشتباهی است. این دیدار به عنوان دوستی که بعید است چون اعضای خانواده آقای هاشمی مذهبی و روحانی هستند یک خانواده مذهبی و روحانی که تز ضد بهائیت دارند نمی‌تواند با بهائیت کنار بیاید. اما اگر حتی به واسطه دلجویی نیز ایشان به دیدار این فرد بهائی رفته باشد کار غلط و نادرستی است. "اتقوا من مواضع التهم" لااقلش تهمت آور است چرا باید کاری کند تا به خانواده و آقای هاشمی تهمت زده شود. اشتباهاتی که متأسفانه این بانو مرتکب شده و به پدرش نیز لطمه وارد می‌شود و اشتباه است اشتباه است اشتباه.وی در پایان خاطرنشان کرد: قاعدتاً آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به دخترش در این باره تذکر دهد در دین بحث ما فرزند و اولاد مطرح نیست اولویت دین ما است. اولویت پدر مادر و فرزند در دین مطرح نیست. آیت الله هاشمی رفسنجانی باید حتما به این بانو تذکر دهد. این گفت و گو را تسنیم منتشر کرده است.


رجال سیاسی نباید دشمن شاد کن شوند

آیت الله احمد جنتی، رئیس شورای نگهبان در هفتمین سالگرد در گذشت آیت الله بهجت (ره) در مسجد ولیعصر فومن اظهار کرد: کسی که در برابر دشمن ایستادگی کرده و دست دشمنان را از این کشور دور نگه داشته، وجود مبارک رهبر انقلاب است.وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در جبهه های مختلف ایستاده و مقاومت می کند، افزود: ایشان از یمن، سوریه، بحرین و فلسطین حمایت می کند، اگر حمایت های ایشان نبود قطعا این کشورها اکنون اشغال شده بود.رئیس شورای نگهبان گفت: در درون کشور شیاطینی وجود دارند که در برابر مقام معظم رهبری اخلال گری می کنند و در برابر سخنان رهبر سخنی دیگر می گویند.آیت الله جنتی با بیان اینکه ولایت فقیه محوری برای ارکان جمهوری اسلامی، مجلس، دولت و قوه قضاییه است، تصریح کرد: رجال سیاسی نباید دشمن شاد کن شوند و به نفعشان کار کنند.


واکنش مشاور روحانی به دو استعفا

مشاور رئیس جمهور جدیدترین پستش در فیسبوک را تقدیم به "دو نفری کرد که به تازگی استتعفا داده‌ند" و نوشت: بعضی وقتها کوتاه آمدن، هم خودت را نجات می‌دهد، هم دیگران را.کاربران این صفحه در کامنت‌هایشان حدس زده‌اندکه منظور او استعفای رئیس صداوسیما و مدیرعامل بیمه مرکزی در هفته اخیر بوده است.

بسته


جزییات نشست 5 ساعته تاج و کی‌روش

مهدی تاج ظهر روز گذشته به تهران بازگشت و سریعاً زمان و مکان جلسه عصرگاهی با کی‌روش اوکی شد و طرفین جلسه خود را به همراه پیروانی، مدیر تیم ملی در یکی از هتل‌های تهران برگزار کردند.در این جلسه مهم که 5 ساعت به طول انجامید، طرفین یک بار دیگر موانع موجود بر سر راه آماده‌سازی تیم ملی فوتبال ایران را بررسی کرده و به تحلیل راهکارهای موجود پرداختند.در این بین مشکلات مربوط به لباس‌ها، اردوهای آماده‌سازی، بازی‌های دوستانه و تدارکاتی و زمین برای برگزاری اردوی تیم ملی که قرار است هفته آینده آغاز شود و سایر مشکلات و موانع مرتبط از جمله بازیکنان سرباز مورد توجه قرار گرفته و مهدی تاج یک بار دیگر با ذکر این نکته که در فدراسیون او، تیم ملی در اولویت اول قرار دارد، قول مساعد داد تا این مشکلات و موانع هرچه سریع‌تر رفع شود.نکته قابل توجه اینکه دو شب پیش شایعه شده بود که وزارت ورزش برای برکناری کی‌روش درخواستی به تاج داده که البته این خبر از سوی سایت فدراسیون فوتبال تکذیب شد، با این حال این موضوع نگرانی‌هایی را از سوی برخی مقامات تیم ملی در پی داشت که مهدی تاج یک بار دیگر در این جلسه این خبر را به صورت حضوری و رو در رو با کی‌روش تکذیب کرده و بر ادامه همکاری تیم ملی فوتبال با سرمربی پرتغالی تیم ملی در مراحل بعدی آماده‌سازی تیم ملی و مسابقات پیش‌رو تا جام جهانی 2018 روسیه تأکید ویژه‌ای کرد. این خبر را فارس منتشر کرده است.


رای آوردن جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری 96 محال است

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس گفت: ما از کاندیداتوری آقای جلیلی استقبال می‌کنیم. من ضمن احترامی که برای ایشان قائل هستم، فکر می‌کنم کسی که نتوانست برجام را به یک نقطه ای برساند و در ریاست جمهوری این جواب را از مردم گرفت، عاقلانه ترین کار این است که دوباره اقدام نکند. رای اوردن ایشان در انتخابات دوزادهم ریاست جمهوری محال است. امثال جلیلی و احمدی‌نژاد جواب قاطع و محکم را از مردم می گیرند گرچه اینها پیام ها را برعکس می فهمند. شما الان انتخابات سال 92 و 94 را ببینید، در چنین انتخاباتی مشکل دارند و قرائت خودشان را دارند و الان می گویند اصولگرایان پیروز انتخابات بودند! بچه دبیرستانی و دبستانی هم می داند اصولگرایان شکست سختی در انتخابات خوردند، ولی می‌گویند ما پیروز هستیم. انتخاب این خبر را منتشر کرد.


انتقاد علم‌الهدی از دستگیری منتشر کننده مینو خالقی

علم الهدی امام جمعه مشهد گفت:‌ برخی به من می گویند این حرف‌ها توهین، تند و یا افراطی است در حالی که عین واقعیت است، برخی از عناصر مغرض و بیمار که می خواهند بعضی حرف‌ها را به عنوان کاربرد سیاسی در حوزه جناحی خود قرار دهند می‌آیند سخن منطقی و استدلالی را به یک جمله شعاری که در انتهای آن نتیجه‌گیری شده خلاصه می‌کنند و همان را بزرگ می‌کنند، خب اگر مریض و مغرض نیستید منطق پشت سر این جمله را ارائه دهید. باید از بعضی مسوولین اجرایی کشور گلایه کنم، عزیزان ما در عرصه امنیت مسوولیت دارند کسی که یک عکس ناهنجار از یک کاندیدا را منتشر کرده شناسایی کنند و از او بازجویی شود، اگر امنیت کشور این اقتضا را می کند - که حتما می‌کند - چرا در مورد کاندیدایی دیگر که نه تنها در فضای مجازی بلکه در واقعیت و در سخنرانی‌ها به او فحش می‌دهند در حالی که خود او حضور نداشته، این کار را نمی‌کنند. اشکالی که ما به آمریکا و سازمان ملل می‌گیریم این است که چرا برخورد دو گانه می کنند، اما چرا مسوولین خودشان هم این گونه رفتار می‌کنند، برای یک خانم و کاندیدا در یک جریان سیاسی باید این امنیت حفظ شود اما برای یک عالم در شهر و کشور و با وابستگی به مقام ولایت و رهبری نباید امنیت حفظ شود. خبرگزاری فارس این خبر را منتشر کرد.


کنایه عکسی علی مطهری به موضوع مینو خالقی

علی مطهری در نامه‌ای خطاب به دبیر شورای نگهبان سوال کرد که آیا با چند عکس مشکوک می توان عدم اعتقاد و التزام عملی یک فرد به اسلام و نظام جمهوری اسلامی را احراز کرد؟ بخش هایی از متن نامه نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی خطاب به آیت‌الله احمد جنتی بدین شرح است: در خصوص ابطال آراء منتخب سوم اصفهان فرموده اید: «نظارت استصوابی شورای نگهبان عام و در تمام مراحل است و این اقدام سابقه هم داشته است درباره فردی که بعد از رأی آوردن معلوم شد مدرک تحصیلی اش بی اعتبار است و انتخابات را شورای نگهبان ابطال کرد.» به عرض می رسانم: اولا در موضوع مورد بحث، شورای نگهبان انتخابات اصفهان را ابطال نکرده بلکه بعد از رأی سالم مردم صلاحیت یک منتخب را رد کرده است. ثانیا این که نظارت استصوابی عام و در تمام مراحل انتخابات است که مضمون ماده 3 قانون انتخابات است، نمی تواند ناقض سایر مواد قانون انتخابات باشد. در تبصره 3 ماده 52 این قانون تصریح شده است که پس از تسلیم اعتراض داوطلب به شورای نگهبان، این شورا بیست روز پس از اظهار نظر هیئت مرکزی نظارت، نظر قطعی و نهایی خود را در خصوص تأیید یا رد صلاحیت وی اعلام خواهد کرد. بنابراین شورای نگهبان پس از تأیید اولیه صلاحیت یک کاندیدا حق تغییر آن را ندارد و اگر در گذشته هم چنین کاری کرده خلاف قانون بوده است. این خبر توسط خبرگزاری ایلنا منتشر شد.


کارگرانی که مجبورند «پوشک» بپوشند

خبرگزاری فرانسه به نقل از گزارشی از آکسفام (یک کارتل بزرگ بین المللی در زمینه کار و مبارزه با فقر) فاش کرد. کارگران چندین شرکت فعال در بخش صنایع غذایی در آمریکا، در طول کار پوشک می‌پوشند چرا که اجازه ندارند در زمانی که در خط تولید مشغول کار هستند به سرویس بهداشتی مراجعه کنند. بیش از 250 هزار کارگر این صنف اگر تقاضای رفتن به سرویس بهداشتی کنند مورد تمسخر قرار گرفته، به درخواست آنها بی‌توجهی شده و یا تهدید به اخراج از کارخانه می‌شوند. حدود 100 هزار نفر از کارگران شرکتهای مواد غذایی «تایسان»، «پرودو»، «پیلگیریم پرایز» و شرکت «ساندرسون» که 60 درصد کل کارکنان این صنف را تشکیل میدهند با این معضل درگیر هستند. خبرگزاری فارس این خبر را منتشر کرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار