دبیر دوازدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی با اشاره به نقش کارآفرینان در کاهش مشکلات اجتماعی گفت: خیران اصفهانی با تشکیل خیریه کارآفرینی به این نتیجه رسیده‌اند که با حمایت از کارآفرینان می‌توان مشکلات اجتماعی را به صورت ریشه‌ای برطرف کرد.
کد خبر: ۲۲۸۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷ 12 May 2016

کوروش خسروی عصر امروز در مراسم افتتاحیه دوازدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی با اشاره به تفاوت‌های جشنواره امسال نسبت به سال گذشته اظهار داشت: 3 حرکت جدید و عمده در جشنواره امسال ایجاد شد که یکی از آن این بود که از 2 سال گذشته جذب سرمایه‌گذار برای ارتباط با کارآفرینان در دستور کار قرار گرفت اما امسال سرمایه‌گذاران در جشنواره حضور پیدا کردند تا با شرکت‌های دانش‌بنیان مذاکره کنند.

وی افزود: این سرمایه‌گذاران با پرداخت هزینه، فضایی را در اختیار دارند تا با شرکت‌های دانش‌بنیان مذاکره کنند و این موضوع نشان می‌دهد که اقتصاد دانش‌بنیان در کشور در حال شکل‌گیری است؛ فضای در اختیار قرار گرفته برای سرمایه‌گذران به نام نشا(نقطه‌ شروع ارتباط) فرصتی برای دیدار کارآفرینان با سرمایه‌گذاران است.

دبیر دوازدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی بیان کرد: در استان اصفهان خیریه‌ای با نام "کانون حامیان کسب و کار ایرانیان" برای حمایت از کارآفرینان شکل گرفته است چراکه خیران به این نتیجه رسیده‌اند که حمایت مستقیم از مستمندان مشکلات را به صورت ریشه‌ای برطرف نمی‌کند و حمایت از کارآفرینان می‌تواند در برطرف کردن مشکلات اجتماعی، اقتصادی به صورت اساسی، مؤثر باشد.

وی گفت: انجمن حامیان فرهنگ قرض‌الحسنه و بانک قرض‌الحسنه رسالت در این جشنواره به ارزیابی تأثیرات اجتماعی کسب و کارها می‌پردازند، تدوین مدل برای ارزیابی تأثیرات اجتماعی کارآفرین‌ها در جشنواره امسال می‌تواند یک ویژگی برای جشنواره باشد، چراکه کارآفرینان فقط تولید ثروت نمی‌کنند بلکه مشکلات اجتماعی، مسائل زیست محیطی و بسیاری از مشکلات جامعه را کاهش می‌دهد.

خسروی تصریح کرد: حدود 100 فرصت سرمایه‌گذاری به جشنواره امسال ارسال شده بود که از این تعداد، 31 طرح فرصت رقابت در جشنواره را پیدا کردند و با یکدیگر رقابت می‌کنند، کارآفرینان در مدت 4 دقیقه فرصت سرمایه‌گذاری خود را برای داوران و سرمایه‌گذران ارائه می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار