تابناک: رییس انجمن سینماگران جوان اصفهان گفت: اگر اداره کل ارشاد استان اصفهان به جای واگرایی با ارگان‌های استان همگرایی داشته باشد،از مشکلاتی که به دلایل گوناگون به ویژه اقتصادی گریبان این اداره را در این سال‌ها گرفته کاسته می‌شد.
کد خبر: ۲۲۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳ 14 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سید محمد طباطبایی در مورد آخرین وضعیت انجمن سینماگران جوان اصفهان در سال گذشته اظهار کرد: سال‌های اخیر در حوزه فیلم کوتاه پیشرفت خوبی داشته‌ایم و خوشبختانه اتفاقات بسیار خوبی در این حوزه رخ داده که بی‌سابقه قلمداد می‌شود.

وی با بیان اینکه حجم و میزان تولید و توجه به این حوزه در سال‌های اخیر به خصوص در سال گذشته بی‌سابقه بوده است، افزود: این اصل بر پایه فیلم کوتاه در اصفهان پایه‌گذاری شده و به خوبی ‌شکل گرفته است، البته نهادهایی که کار کردند و مرحوم زاون قوکاسیان نیز در پیشرفت ساخت فيلم كوتاه در اصفهان بسیار تأثیرگذار بود.

رییس انجمن سینماگران جوان اصفهان با بیان اینکه ورود شهرداری به ساخت فیلم کوتاه در جشنواره فیلم کودک حجم فیلم‌های کوتاه اصفهان را به شدت بالا برد، ادامه داد: این برنامه باعث شده تا هم فیلم‌ها از نظر کیفی و هم محتوایی پیشرفت کند و هم به روز بودن فیلم کوتاه و تکنولوژی‌ها موجب شده تا اصفهان در این زمینه حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

طباطبایی اظهار کرد: در سال‌های اخیر اتفاقاتی ناگوار افتاد و کشور با بحران اقتصادی رو به رو شد، همین بحث موجب شد تا بودجه‌های انقباضی در حوزه فرهنگ ایجاد شود، به همین دلیل اتفاق خاصی در این حوزه در اصفهان رخ نداد.

وی تصریح کرد: مجتمع فرشچیان نیز که در سال‌های اخیر وضع مناسبی نداشت بچه‌های انجمن را با مشکل مواجه کرد، اما سعی کردیم تا با کمترین آسیب از این جریان عبور کنیم. البته این امر با تعامل بیشتر با شهرداری رقم خورد چراکه قطعاً وضع ارشاد از نظر مالی مناسب نبود.

رییس انجمن سینماگران جوان اصفهان اضافه کرد: وقتی از نظر مالی نتوانی کاری کنی، مدیریت معنایی ندارد،البته اگر در چنین وضعیتی اداره ارشاد با تعامل بیشتری کارها را پیش می‌برد از مشکلات حوزه سینما قطعاً کاسته می‌شد، اما نبود تعامل، این اداره را با مشکل مواجه کرد.

طباطبایی خاطرنشان کرد: بی‌شک اگر اداره ارشاد به جای واگرایی با ارگان‌ها هم گرایی داشت هزینه‌های بسیار هنگفت این اداره کل می‌توانست بهتر اداره شود، چراکه هزینه‌ها واقعا بالا بود و باید گفت اگر این تعامل رخ می‌داد، آنگاه جشنواره فیلم فجر به اصفهان می‌آمد و یا در جشنواره سال گذشته فیلم‌های بهتری وارد می‌شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار