رئیس اتحادیه املاک اصفهان:
تابناک: رئیس اتحادیه املاک استان اصفهان با اشاره به جانمایی بد و کیفیت نامناسب مسکن مهر در اصفهان گفت: جانمایی بد مسکن مهر اصفهان سبب شده که متقاضیان بازار مسکن اصفهان در فولادشهر ساکن نشوند.
کد خبر: ۲۲۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲ 14 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، رسول جهانگیری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با شرایط اقتصادی فعلی، سرمایه‌گذاری در بخش مسکن افزایش می‌یابد، اظهار داشت: بازار مسکن و زمین در هر شرایطی حتی در شرایط رکود هم به صاحب سرمایه خیانت نکرده و سرمایه‌گذار در بازار رکود، سود عرف بازار را از ساخت‌‌و‌ساز مسکن به دست می‌آورد.

وی با بیان اینکه بازار مسکن ظرفیت برداشت سود را در هر شرایطی دارد، افزود: در شرایط رونق، در شرایط جو غیرمنطقی و افزایش‌های عجیب‌ و غریب، در حالت عادی و در حالت رکود، باز هم بازار مسکن جذابیت سرمایه‌گذاری را دارد.

رئیس اتحادیه املاک استان اصفهان پیرامون وضعیت مسکن مهر تصریح کرد: مسکن مهر در برخی شهرستان‌های کوچک بهتر از کلان‌شهرهایی همچون اصفهان جواب داده و در شهرستان‌های بزرگ به دلیل اینکه قیمت زمین‌ها بالا بوده و از همه مهم‌تر جانمایی مسکن مهر خوب انجام نشده، این مهم سبب شده که متقاضیان مسکن در کلان‌شهرها کاهش پیدا نکند.

وی خاطرنشان کرد: مسکن مهر در شهری مانند اصفهان باید در بافت‌های فرسوده و مکان‌هایی که احیای بافت فرسوده در آن امکان‌پذیر بوده انجام می‌شد که متاسفانه در حاشیه‌های 40 کیلومتری اصفهان که عملا متقاضیان بازار مسکن را از مرکز کاهش نداد صورت گرفت، اگر از سرمایه‌های خصوصی و مشارکت‌های آنان برای ساخت‌و‌ساز بافت‌های فرسوده شهری استفاده شود با کاهش فاصله عرضه و تقاضا در بازار مسکن روبرو می‌شویم.

جهانگیری با بیان اینکه جانمایی بد و کیفیت نامناسب مسکن مهر، اثرات منفی زیادی بر روی این طرح گذاشت، افزود: در مورد جانمایی مسکن مهر، کار کارشناسی صورت نگرفت و نتیجه آن منجر به این شده که متقاضیان بازار مسکن اصفهان در فولادشهر ساکن نشوند.

وی با اشاره به اینکه شرایط خدماتی و امکانات جانبی مسکن مهر مطلوب نیست، تصریح کرد: مسجد، مدرسه، مکان‌های تفریحی، رفاهی و غیره، آن‌طور که باید برنامه واقعی را ببینند، متاسفانه ندیدند. شهرهایی همچون کاشان، شهرضا و فریدن به دلیل ملکی، جانمایی و ارزان‌تر بودن توانستند نزدیکتر به شهر و محدوده خود شهر، مسکن مهر را ایجاد کرده واین مهم تاثیر بیشتری بر بازار مسکن این شهرستان‌ها گذاشته است.

رئیس اتحادیه املاک استان اصفهان خاطرنشان کرد: مسکن مهر شاهین‌شهر نسبت به شهر اصفهان قوی‌تر وتاثیرگذاری آن بیشتر بوده است، مسکن مهر اصفهان به دلیل جانمایی بد نتوانسته که بازار مسکن اصفهان را تحت تاثیر خود قرار دهد.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار