اصفهان همراه با یار مهربان؛
تابناک: در روز اصفهان در نمایشگاه کتاب تهران، پروژه «سیاره شهر فیروزه‌ای» در این روز با حضور وزیر فرهنگ مدیرکل ارشاد استان اصفهان، شهردار اصفهان، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۲۲۴۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳ 06 May 2016

به گزارش تابناک اصفهان، همزمان با برگزاری بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، اصفهان نیز با حضور خود به عنوان یک شهر فرهنگی، دستاوردهای فرهنگی و علمی خود در این عرصه را به نمایش گذاشته است.

غرفه اداره ارشاد اصفهان در نمایشگاه کتاب

به مناسبت روز پاسداشت اصفهان در بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران غرفه اداره کل ارشاد استان اصفهان در فضایی بالغ بر ٦٠ متر مربع در نمایشگاه کتاب برپا خواهد شد.

استان اصفهان پیشینه فرهنگی و هنری زیادی داشته و نمایشگاهی از آثار فرهنگی و هنری استان در نمایشگاه کتاب تهران برپا می‌شود همچنین اجرای برنامه‌های هنری و معرفی آیین های سنتی در فضای باز از دیگر برنامه های استان اصفهان است.

ارائه بیش از ١٠٠ عنوان کتاب توسط ناشران اصفهانی در نمایشگاه کتاب تهران

به همت معاونت فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیش از ١٠٠ عنوان کتاب جدید توسط ناشران اصفهانی در بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران ارائه شد.



انتشارات آرما، حدیث راه عشق، بهتا پژوهش، شرکت تعاونی ناشران استان اصفهان، نشر داروخوین و غیره از جمله ناشران اصفهانی بودند که با بیش از ١٠٠ عنوان کتاب جدید مورد توجه مخاطبان و بازدید کنندگان قرار گرفتند.

تجلیل از ناشران اصفهانی حاضر در نمایشگاه کتاب تهران

حجت الاسلام و المسلمین امیر ارزانی معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: از غرفه های ناشران اصفهانی حاضر در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تجلیل و قدردانی می شود.


وی افزود: قدردانی از ناشران غرفه دار اصفهانی حاضر در نمایشگاه توسط معاونت فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به همراه رییس اداره فرهنگی این اداره کل انجام میشود.

رونمایی از برگزیده کتاب سال در نمایشگاه تهران

روز جمعه ۱۷ اردیبهشت ماه در بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران روز اصفهان نامگذاری شده و در این روز به همت معاونت فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از کتاب لیلا پهلوان زاده، مولف برگزیده و دریافت کننده جایزه کتاب سال کتاب سال ۹۳ رونمایی میشود.

اتوبوس سیار شهر فیروزه ای با حضور وزیر فرهنگ رونمایی می شود

همچنین در روز اصفهان در نمایشگاه کتاب تهران، پروژه «سیاره شهر فیروزه‌ای» در این روز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، شهردار اصفهان، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و مدیران کشوری در محل جدید نمایشگاه‌ها (شهر آفتاب) رونمایی می‌شود.


در پروژه «سیاره شهر فیروزه‌ای» ١٢ دستگاه اتوبوس فرسوده شهر اصفهان که از رده خارج شده بودند، با طراحی جدید و مناسب با سلیقه کودکان و نوجوانان طراحی شده و در کاربری جدید به سینما و کتابخانه تبدیل شده است.


قسمتی که در این اتوبوس‌ها به کاربری سینما اختصاص یافته، دارای ٣٢ صندلی و مجهز به صدای دالبی و امکان پخش فیلم‌های ٣ بعدی است؛ عنوان این سینما «سینما انقلاب» بوده و توسط خانه انقلاب اسلامی در نقاط مختلف شهر اصفهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.


همچنین بخش دیگر این اتوبوس‌ها با کاربری کتابخانه است که ٣٨ نفر در آن جانمایی می‌شوند و تحت عنوان کتاب‌نوردی معرفی شده است؛ بخش سایت رایانه‌ای این اتوبوس‌ها نیز ٨ نفر و کتابخانه سیار آنها که مخصوص کودکان ٥ تا ١٢ ساله است، ١٨ نفر ظرفیت دارد.

گفتنی است؛ بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران با شعار فردا برای خواندن دیر است..) از ١٥ تا ٢٥ اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب از ساعت ١٠ صبح الی ٢٠ آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان و علاقه مندان کتاب و کتابخوانی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار