زرگرپور:
تابناک: استاندار اصفهان گفت: استانداری اصفهان هنوز معاونت فرهنگی ندارد و این ضعفی برای این استان فرهنگی است.
کد خبر: ۲۲۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷ 13 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، رسول زرگرپور در جمع خبرنگاران در حاشیه حضور در کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تردد ۱۳ میلیون خودرو در سطح استان اصفهان در ایام نوروز اظهار داشت: این در حالی است که کل تردد کشور ۶۰ میلیون خودرو برآورد شده است.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در استان اصفهان اسکان داشته‌اند، ابراز داشت: همچنین دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از اماکن فرهنگی، گردشگری و تاریخی استان اصفهان نیز بازدید داشتند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه آمار به دست آمده بر اساس آخرین اطلاعات ورود روزانه ۲۵۰ تا ۲۸۰ هزار نفر به استان اصفهان در ایام نوروز بوده است، افزود: ۵۰ هزار نفر در این ایام به مسافران خدمات رسانی می‌کردند.

کاهش ۳ درصدی تردد در جاده‌های استان در نوروز امسال

وی اضافه کرد: البته باید توجه داشته باشیم که در جاده‌‌های استان در نوروز ۹۴ نسبت به سال گذشته با کاهش ۳ درصدی روبرو بوده‌ایم که این امر منطقی و خوشایند است.

زرگرپور در ادامه در خصوص برخی از بی توجهی‌ها به ساخت و ساز در شهر اصفهان ابراز داشت: از شهریور سال گذشته تاکنون قوانین مجری ذی صلاحی برای نظارت بر ساخت و سازهای شهر اصفهان تعریف نشده است و در این راستا شهرداری باید حمایت بیشتری از این امر داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به ضعف در رسیدگی به مسایل فرهنگی در استان اصفهان گفت: برای مثال باید عنوان کنم که در استانداری اصفهان هنوز پایگاه و جایگاهی ویژه رسیدگی به مسایل فرهنگی استان اصفهان وجود ندارد.

مشکلات فرهنگی استان مهم‌تر از آب و هواست

استاندار اصفهان اهمیت بسیاری از مشکلات فرهنگی در شهر و استان اصفهان را بسیار مهم‌تر از مشکل آب و هوا دانست و ابراز داشت: زیر پوست شهر اصفهان مسایلی می‌گذرد که اصلا در شان این شهر نیست و باید به این مسایل بیش از گذشته توجه شود.

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان نیز زیر نظر نماینده ولی فقیه در استان فعالیت می‌کند.

زرگرپوردر خصوص آخرین وضعیت آرامستان غرب اصفهان نیز بیان داشت: مدیریت شهری، نماینده مردم در مجلس و شهروندان شاهین شهر در خصوص راه اندازی آرامستان غرب اصفهان مخالف هستند و با توجه به اینکه محل در نظر گرفته شده در محدوده شهری به حساب آمده است مدیریت خاصی را می‌طلبد که پیگیر آن هستیم.

وی درادامه با اشاره به ابهامات در خصوص واگذاری کارخانه ریسباف به شهرداری و وزارت راه و شهرسازی افزود: در این راستا بانک مسکن با این دو ارگان وارد مذاکره شده است و در نهایت کارخانه ریسباف به عنوان موزه هنر اصفهان در نظر گرفته شده است.

تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیاردی برای تقویت زیرساخت‌های فرودگاه اصفهان

استاندار اصفهان در خصوص ساماندهی زیرساخت‌های فرودگاه اصفهان نیز ابراز داشت: به این منظور با امضای تفاهم‌نامه‌ای با شرکت فرودگاه‌ای کشور مقرر شد با تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به صورت ۵۰ -۵۰ ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه پروازهای فرودگاه اصفهان صورت گیرد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای راه اندازی خط هواپیمایی جی در فرودگاه اصفهان افزود: این شرکت هواپیمایی خط هوایی فرودگاه اصفهان را به مبلغ ۸۰ میلیارد تومان خریداری کرده و برای راه اندازی و بهره‌برداری نهایی نیاز به زیرساخت‌های مناسب دارد.

زرگرپور با اشاره به خرید ۶ هواپیمای جدید توسط شرکت هواپیمایی کاسپین برای فرودگاه اصفهان نیز گفت: این در حالی است که پارکینگ فرودگاه اصفهان تنها ظرفیت پذیرش ۱۰ هواپیما را دارد و برای توسعه ناوگان نیاز به توسعه زیرساخت‌ها داریم.

وی در خصوص عدم ساخت سالن انتظار برای پروازهای خارجی نیز گفت: برای این امر نیز ۶ هزار متر زمین در نظر گرفته شده و به زودی عملیاتی خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار