مدیر‌کل کمیته امداد اصفهان مطرح کرد:
تابناک: مدیر‌کل کمیته امداد استان اصفهان گفت: سرانه پرداخت صدقه هر نفر در استان اصفهان در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ تومان بوده است.
کد خبر: ۲۲۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴ 13 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان، مهدی مجلس‌آرا با اشاره به اینکه 96 هزار و 116 خانوار در قالب 188 هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد استان اصفهان هستند، اظهار داشت: ایتام 45 درصد، خانواده مطلقه 12 درصد، از کار افتاده سرپرست 32 درصد، زنان سرپرست خانواده 59 درصد، زندانیان 3 درصد و بیماران صعب‌العلاج 2 درصد مددجویان کمیته امداد استان اصفهان را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه حدود 7 هزار نفر در سال گذشته از زیرپوشش کمیته امداد اصفهان خارج شده‌اند، افزود: در حال حاضر بیش از 8 هزار یتیم در استان اصفهان وجود دارد که 42 هزار حامی نیکوکار از این ایتام حمایت می‌کنند.

مدیر‌کل کمیته امداد استان اصفهان بیان کرد: سال گذشته 14 میلیارد و 967 میلیون تومان از سوی حامیان به ایتام زیر 18 سال اصفهان کمک شده است.

وی صحبت‌های خود به میزان سرانه صدقات هر نفر اصفهانی در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: هر شهروند اصفهانی 4 هزار و 487 تومان در سال گذشته صدقه پرداخت کرده است.

مجلس‌آرا سرانه پرداخت صدقه در استان اصفهان را 4 هزار و 667 تومان عنوان کرد و گفت: هر شهروند نطنزی با 8 هزار و 226 تومان بالاترین میزان صدقه را در استان پرداخت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: 42 هزار و 500 حامی از 8 هزار و 248 یتیم زیرپوشش کمیته امداد حمایت می‌کنند که این حامیان در سال 93 مبلغ 14 میلیارد و 960میلیون تومان به حساب ایتام واریز کرده‌اند.

مدیر‌کل کمیته امداد استان اصفهان با بیان اینکه در هر ماه 6 میلیارد تومان مستمری به حساب 96 هزار خانواده واریز می‌شود‌، اظهار داشت: به طور میانگین به هر یتیم در سال یک میلیون و 800 هزار تومان کمک پرداخت می‌شود یعنی در ماه نزدیک به 150 هزار تومان دریافتی هر یتیم است.

وی با بیان اینکه برای هر یتیم بین 4 تا 5 حامی وجود دارد، افزود: خیران کمتر زیر بار حمایت از زنان و کودکان خانواده مطلقه یا خانواده‌ای که سرپرست خانواده در زندان به سرمی برد می‌روند و بیشتر داوطلب حمایت از کودکان یتیم هستند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار