گزیده خطبه های نماز جمعه اصفهان:
تابناک: در همین راستا مشکلاتی برای مومنان ایجاد شده بود و مردم نیز به‌ بنده تذکراتی می‌دادند که بنده نیز این ایرادات را وارد می‌دانم، در همین راستا به مجریان توصیه می‌کنم با نخبگان شهر و روحانیون جلساتی برگزار کنند تا راهنمائی‌های خوبی به‌آنها بکنند و بتوانند اصفهان را بهتر معرفی کنند.
کد خبر: ۲۲۱۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹ 29 April 2016
به گزارش تابناک اصفهان، انتقاد امام جمعه موقت اصفهان از عدم اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر، ضرورت همفکری کشورهای اسلامی در خصوص برگزاری مراسم حج، انتقاد از برخی برنامه های هفته نکوداشت اصفهان و نیز لزوم بررسی مشکلات کارگران از جمله محورهای سخنان آیت الله مهدوی در خطبه های این هفته نماز جمعه اصفهان بود.

مهدی گفت:‌ اقداماتی که توسط نیروی انتظامی در جهت برپایی امنیت اخلاقی در جامعه انجام می‌شود، بسیار خوب است اما متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم جامعه‌ای را که از حداقل واجبات پیروی کنند، داشته باشیم و در این زمینه موفق نبوده‌ایم که حرکت نیروی انتظامی در راستای به هدف رسیدن امر به معروف و نهی از منکر است. با وجودی که این فریضه هنوز پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی عملی نشده است.

آیت‌الله مهدوی با اشاره به صحبت‌های برخی مسئولین در راستای تضعیف امر به معروف و نهی از منکر،‌ افزود: متأسفانه بعضی از مسئولان دانسته یا ندانسته صحبت‌هایی را برای تضعیف امر به معروف و نهی از منکر بیان می‌کنند که باید این سوال را از آنها پرسید که آیا توهم رأی‌آوری برای آینده در ذهن خود می‌تراشند که اینگونه ذهن مردم را مخدوش کرده و در فضاهای مجازی تهمت می‌زنند و افراد را مسخره می‌کنند.

وي با قدرداني از نيروي انتظامي بدليل اجراي طرح امنيت اخلاقي در كشور اظهار كرد: نيروي انتظامي مي تواند با بيان خوب و آرامش با چنين افرادي برخورد كند و آنها را براي اقناع و اصلاح فكري به ستاد امر به معروف و نهي از منكر ارجاع دهد تا خواهران تحصيل كرده و متخصص از حوزه هاي علميه و دانشگاه ها با آنها صحبت كنند.

وي اضافه كرد: وقتي اين افراد متوجه خطاي خود شدند به آنها اجازه مرخصي دهند.

آیت‌الله مهدوی با اشاره به اینکه در هفته نکوداشت اصفهان، مسئولان  و افراد زیادی زحمت کشیده‌اند، تصریح کرد: این افراد اهداف خیرخواهانه‌ دارند اما در عمل آن‌چیزی که درنظر داریم حاصل نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا مشکلاتی برای مومنان ایجاد شده بود و مردم نیز به‌ بنده تذکراتی می‌دادند که بنده نیز این ایرادات را وارد می‌دانم، در همین راستا به مجریان توصیه می‌کنم با نخبگان شهر و روحانیون جلساتی برگزار کنند تا راهنمائی‌های خوبی به‌آنها بکنند و بتوانند اصفهان را بهتر معرفی کنند.

امام جمعه موقت اصفهان با گلایه از اینکه به‌ما می‌گویند صدای بلندگو در میدان امام(ره) سبب آسیب به کاشی‌های اینجا می‌شود، بیان کرد: این در حالی است که صداهای به‌مراتب بلندتر از بلندگوهای ما در میدان امام پخش می‌شود ولی هیچ آسیبی به این کاشی‌ها نمی‌زند، اینها از معجزات انقلاب ما است.

آیت‌الله مهدوی با اشاره به اینکه روی صحبت بنده با هیچ‌کس نیست، افزود: به‌جای اینکه صحبت برخی از افراد را سانسور کنیم باید دست به‌دست هم دهیم تا بتوانیم مشکلات مختلف اصفهان از جمله آب و خشکسالی را برطرف کنیم، امیدوار هستم صحبت‌های بنده که از سر دلسوزی بوده سبب نگرانی کسی نشود.

آیت‌الله مهدوی با اشاره به هفته کارگر و لزوم توجه مسئولان به رفع مشکلات این قشر، اظهار داشت: تاخیر در پرداخت حقوق کارگران، بیکاری و همچنین تغییر مداوم قوانین مرتبط با کارگری از جمله مشکلاتی است که باید برای رفاه حال کارگران رفع شود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگران نیز به ویژگی های این بخش اشاره داشتند و از عدم پاسخ کارگران به تبلیغات اجانب به عنوان یک افتخار یاد کردند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: ایشان به توقف فعالیت و نیز نیمه تعطیل بودن ۶۰ درصد کارگاه های تولیدی نیز اشاره داشتند و خواستار حل این معضل با تاسی به اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل از سوی مسئولان شدند.

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار با تاکید بر اینکه کالایی که در داخل تولید می شود واردات مشابه آن مطلقا ممنوع است، بر نظارت دولتمردان بر واردات اجناس خارجی و جایگزینی ورود فناوری به جای کالا تاکید داشتند.

امام جمعه موقت اصفهان همچنين با اشاره به موضوع حج و گفت وگوي مسئولان ايراني با عربستاني در اين زمينه گفت: حج تمتع و عمره مفرده حق همه مسلمانان است و عربستان فقط ميزباني آن را دارند و وجود مركزيت اسلام در اين كشور، حق انحصاري براي آنها ايجاد نمي كند.

آيت الله مهدوي با اشاره به برخي جنايات سعودي از جمله در كشتار حجاج ايراني در سال 66 و فاجعه منا در حج پارسال افزود: سعودي ها نه از كار گذشته خود عذرخواهي و نه آنها را جبران كردند و نه تصميمي براي تضمين امنيت حجاج در آينده گرفتند پس چگونه مسلمانان با خاطر آسوده اعمال حج را انجام دهند.

وي با اشاره به گردن زني علماي عربستان توسط رژيم سعودي و لشكر كشي به مسلمانان كشورهاي يمن و بحرين و عدم توقف جنگ در ماه هاي حرام تصريح كرد: اين كشور همچنان به پرورش تروريست ها ادامه مي دهد ، دست خيانت به سوي امريكا دراز و تفرقه بين سني و شيعه ايجاد مي كند.

امام جمعه موقت اصفهان پيشنهاد كرد كه كشورهاي اسلامي با تشكيل كميسيوني در سازمان كنفرانس اسلامي به ميزباني سعودي براي داشتن حجي با عزت، با امنيت ، ابراهيمي و بت شكن كه امريكا را به هراس بيندازد، برنامه ريزي كنند.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار