اطلاعاتی در خصوص ورزشگاه مدرن امام رضا مشهد/تنها ورزشگاه سرپوشیده کشور
مدرن ترین ورزشگاه فوتبال خاورمیانه واقع در خیابان خیام مشهد که متعلق به آستان قدس رضوی می‌باشد و پیش از این بارها گزارش تکمیل بخش‌های مختلفش را داده بودند اینک انگار به فراموشی سپرده شده و حتی چندماهی می‌شود که دیگر خبری از زمان افتتاح آن به گوش نمی‌رسد.
کد خبر: ۲۲۰۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۹ 28 April 2016
به گزارش تابناک رضوی، ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد که با گنجایش بیش از 30 هزار نفر توسط آستان قدس رضوی در منطقه بلوار فردوسی این شهر ساخته شده است ، دارای ویژگی‌هایی منحصر به فرد از جمله زمین چمن ویژه متناسب با تمامی شرایط آب و هوایی ، پارکینگ مسقف برای خودروهای تماشاگران است.

بایکوت اخبار ورزشگاه امام رضا(ع) توسط تربیت بدنی آستان قدس رضوی / افتتاح مدرن‌ترین ورزشگاه فوتبال خاورمیانه در هاله‌ای از ابهام

همچنین از دیگر مشخصات این ورزشگاه مدرن به سقف مدرن آن با هزینه نزدیگ به 400 میلیارد ریالی، صندلی های مدرن تماشاگران ، سونا، استخر ، جکوزی ،کلینیک ورزشی ، سالن های مختلف بدنسازی و بسیاری از امکانات دیگر از جمله امکانات ویزه رسانه ای برای خبرنگاران و پوشش های تصویری زنده می‌توان اشاره کرد.
همین مسایل باعث شده است این ورزشگاه همچون ورزشگاه آزادی تهران درجه Aکیفی را از کنفدراسیون فوتبال آسیا اخذ کند اما بعد از اینکه مدیران تربیت بدنی آستان قدس رضوی در سال گذشته زمان های مختلفی را برای افتتاح این پروژه اعلام کردند که هیچ کدام هم محقق نشد حالا چند وقتی است که کلا اخبار مربوط به این پروژه عظیم در بایکوت کامل خبری است و تربیت بدنی آستان قدس هیچ خبری را نه تنها در رابطه با این پروژه به بیرون درز نمی دهد، بلکه حتی برخی عکس‌های مربوط به این ورزشگاه نیز از روی سایت این مجموعه برداشته شده است.
اما آن چیزی که شنیده می شود اینکه تمامی قسمت های ورزشگاه آماده شده و تنها مسئله، مربوط به پیست تارتان (دوومیدانی ) آن است که هنوز تکمیل نگردیده است.


برخی ویژگی‌های ورزشگاه آستان قدس رضوی


همچنین به گزارش تابناک رضوی، برخی اطلاعات درباره این پروژه منحصر به فرد که تاکنون منتشر و البته تکذیب هم نشده، به گونه ای است که حداقل چندان با ابعاد و مولفه های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی همخوان به نظر نمی‌رسد به شرح زیر است:
 
سقف این ورزشگاه را یک شرکت فرانسوی کار می‌کند که سقف ورزشگاه های جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی را انجام داده است. چادرهای سقف اکنون در مشهد هستند و در مرحله باز شدن و نصب پایانی قرار دارد. پیش بینی پایان این بخش، روزهای نخست تیر ماه است.
 
صندلی های این ورزشگاه از یک شرکت اسپانیایی خریداری شده است.
 
پیست تارتان آن را یک شرکت آلمانی تهیه کرده است که در نوع خود، بهترین کیفیت در جهان را داراست.
 
بخش سالن های ورزشی سرپوشیده طبقات پایینی آن هم اکنون در حال بهره برداری است.
 
 طراحی ورزشگاه به گونه ای است که در کوتاه ترین زمان، تماشاگران بتوانند از چندین درب خروجی که به خیابان های متفاوت دسترسی دارد، بیرون بروند.
 
ورزشگاه زهکشی شده است تا دیگر مشکلات جمع شدن آب در ورزشگاه را نبینیم.
 
 ورزشگاه دارای ۷ طبقه پارکینگ طبقاتی است.
 
کارشناسان AFC که سال گذشته برای بازدید امکانات ایران برای میزبانی جام ملتهای آسیا به کشورمان آمده بودند، به این ورزشگاه نمره +A دادند. نمره ورزشگاه آزادی که در جایگاه دوم ورزشگاه های ایران قرار گرفت، A بود.

در این پروژه 10 سالن ورزشی به مساحت 9000 متر مربع و امکانات جانبی مورد نیاز آن پیش بینی گردیده است.
 
بخش سازه، تاسیسات و … این پروژه به طور کامل پایان یافته است. هزینه پایان یافته این پروژه نزدیک به ۱۵۰ میلیارد تومان است اما هزینه کل چند هزار میلیارد تومان برآورد شده است.
 
صحبتهایی برای برگزاری یک بازی دوستانه میان تیم ملی ایران و تیم ملی کشوری دیگر به مناسبت افتتاح این ورزشگاه مطرح شده است که البته هنوز قطعی نیست و البته در نهایت نیز عملی نشد.
 
کفاشیان پیشنهاد کرده است از سال آینده همواره فینال جام حذفی ایران در این ورزشگاه برگزار شود.
 
سالن های ورزشی با عملکردهای متنوع در فضای زیر سکوی تماشاچیان فوتبال این ورزشگاه پیش بینی شده است.

در کنار این زمین، یک زمین تمرین درجه یک نیز قرار گرفته است.
 
 آستان قدس قصد تیمداری حرفه ای ندارد و می‌خواهد این ورزشگاه را به تیم‌ها اجاره دهد.

سقف این مجموعه با مساحت پوشش 18000 متر مربع در کشور بی‌نظیر است.

گفتنی است با تحولات اخیر در آستان قدس رضوی و آغاز حرکت‌های ارزشمند مبتنی بر منویات ولایت در حکم تولیت جدید در راستای سلامت و حمایت از محرومان، امید پاسخگویی هرچه بیشتر به مردم و رسانه ها و نیز ساماندهی تربیت بدنی این منظومه معنوی در این زمینه دور از ذهن نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار