تابناک: تاکنون در استان اصفهان گزارشی مبنی بر الزام دامداران سنتی برای خرید واکسن در بازار آزاد اعلام نشده اما از استان های همجوار خبر می رسد دامداران این واکسن را در بازار آزاد به نرخ 400 هزار تومان خریداری می کنند.
کد خبر: ۲۱۹۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲ 27 April 2016

به گزارش تابناک اصفهان، تلفات تب برفکی در استان اصفهان اکنون به اذعان مسئولان دامپزشکی اصفهان، در حیطه کنترل قرار دارد اما با این وجود به گفته رئیس دامپزشکی استان اصفهان شش هزار گوسفند در استان اصفهان تلف شدند!.

در میان دامهای سنگین نیز آمار تلفات به گفته شهرام موحدی به 526 راس رسید.

بعد از حضور عشایر تاکنون آمار رسمی در خصوص افزایش تلفات منتشر و اعلام نشده است اما انتظار می رود به سبب ورود دام های احتمالی آلوده به استان اصفهان، آمار تلفات همچنان در بین دامداری های سنتی ادامه داشته باشد.

دامداری های سنتی که در خطر جدی تلفات ناشی از تب برفکی اکنون به وعده های مسئولان استان برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر بیماری‌ دلگرم شده اند اما خواستار افزایش اقدامات درمانی بیشتر از سوی مسئولان دامپزشکی هستند.

تاکنون در استان اصفهان گزارشی مبنی بر الزام دامداران سنتی برای خرید واکسن در بازار آزاد اعلام نشده اما از استان های همجوار خبر می رسد دامداران این واکسن را در بازار آزاد به نرخ 400 هزار تومان خریداری می کنند.

با این حال، بیماری‌ای که در خفای اطلاع رسانی در روزهای ابتدایی هروز دامنه شیوع خود را افزایش می داد و مردم استان هم تنها شاهد خونسردی مسئولان ارشد استان در این زمینه بودند، اکنون سرمایه بسیاری از دامداران در بخش سنتی را از بین برده است.

سرمایه ای که جبران خسارت آن، همچنان در ابهام به سر می برد و هنوز خبر موثقی از سوی مسئولان استان مبنی بر جبران خسارات دامردان اعلام نشده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار