بسته خبری تابناک :
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«هشدار آیت الله موحدی کرمانی به دولت»؛«درخواست احمدی نژاد از اساتید دانشگاه»؛«پوپولیست‌ها پول مردم را تقدیم آمریکایی‌ها کردند» و .. رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۲۱۸۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰ 25 April 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

دفاع از برجام هزینه ردصلاحیتم شد

منصوری آرانی درگفت و گویی در خصوص رد صلاحیتش اظهار داشت: با ردصلاحیت من در حقیقت در حق مردم کاشان، آران و بیدگل ظلم شد و فکر می‌کنم اشکال در قانون انتخابات باعث شد این اتفاق بیفتد. خب، من در کمیسیون امنیت ملی و در کمیسیون ویژه برجام و در صحن علنی به‌شدت مدافع برجام بودم. موضوع دیگری که اثرگذار شد موضوع گروه‌های دوستی پارلمانی است که به صورت روتین در مجلس هست. گروه پارلمانی انگلیس، سوئیس، یونان و بلژیک بود که در یک گروه قرار داشتند و با رای سایر نمایندگان، بنده مسئول آن شدم. این کار خیلی عرف و عادی است و نمایندگان زیادی رئیس گروه‌های دوستی پارلمانی بین کشور ما سایر کشورها هستند. مثلا در گروه همین کشورها، پیش از من آقای نجابت ریاست گروه را برعهده داشت. و اگر بناست به دلیل رئیس گروه پارلمانی ایران و انگلیس بودن کسی را ردصلاحیت کنند، باید آقای نجابت را هم ردصلاحیت می‌کردند. وی با اشاره به اینکه برجام اتفاقی در درون نظام بود، گفت: همه اینها در درون نظام است و جزو حقوق مجلس است، کما اینکه گروه پارلمانی نیز در درون مجلس بود، کما اینکه سربازی هم جزو حقوق نمایندگان است.این گفت و گو توسط خبرگزاری خبر آنلاین منتشر شد.
دفاع کوچک‌زاده از کامنت‌هایش در صفحه عراقچی
مهدی کوچک‌زاده نماینده مجلس در خصوص نوشتن کامنت در پست اینستاگرام عباس عراقچی، اظهار کرد این کامنت توسط شخص بنده در صفحه معاون وزیر خارجه گذاشته شده است. معتقدم سوءاستفاده از مسائل مقدس و معصوم توسط سیاسیون کار صحیحی نیست. وی افزود: این کار را که یک سیاستمدار که باید پاسخگوی بسیاری از مسائل باشد بیاید و یک عکس را در کنار یک کودک معصوم منتشر کند، کار درستی نمی‌دانم. شاه هم با تمام کارهای اشتباهش به حرم امام رضا (ع) می‌رفت و عکس می‌گرفت. کوچک‌زاده با بیان اینکه "دلیلی وجود نداشت که آقای عراقچی چنین کاری انجام دهد"، تصریح کرد: معاون وزیر خارجه بیاید توضیح دهد که با 2 میلیارد دلار پول چه کرده است؟ وی درباره بقیه کامنت‌های نوشته‌شده توسط خودش، گفت: من در آن صفحه کامنت‌های زیادی نوشتم اما رسانه‌ها فقط یک قسمت را بزرگنمایی کردند.  این خبر توسط خبرگزاری باشگاه خبرنگاران منتشر شد.
در تهران هم اصلاح طلبان با یک تفاوت جزئی به پیروزی رسیده‌اند
غلامعلی حدادعادل سخنگوی شورای مرکزی ائتلاف اصول‌گرایان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، در خصوص تغییر فهرست اصولگرایان برای مرحله دوم انتخابات در سراسر کشور گفت:همان فهرست مرحله اول است. اگر تغییراتی هم حاصل شده باشد بسیار جزئی بوده و استثنائا ممکن است در برخی حوزه‌ها تغییراتی به‌وجود آمده باشد. سخنگوی شورای مرکزی ائتلاف اصول‌گرایان در پایان خاطر نشان کرد: عده‌ای پیام داده‌اند و طوری وانمود می‌کنند که انگار در انتخابات هفتم اسفند اصلاح‌طلبان پیروزی قاطع داشته‌اند و مجددا می‌خواهند در روز دهم اردیبهشت نیز همان پیروزی را تکرار کنند!، برخی تهران را برابر با همه ایران گرفته‌اند و ما باید تاکید کنیم که ایران فقط تهران نیست و در تهران هم اصلاح طلبان با یک تفاوت جزئی به پیروزی رسیده‌اند. این خبر توسط باشگاه خبرنگاران منتشر شد.
دولت قبل شاید تا چند ماه دیگر بشود "دولت وقت"! 
حمید رسایی نماینده مردم تهران و نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصادره 2 میلیارد دلار از اموال مسدود شده ایران در آمریکا بر اساس حکم دیوان عالی این کشور اظهار داشت: معاون اول محترم رئیس‌جمهور به جای پاسخگویی درباره رفتار توهین‌آمیزی که آمریکایی‌ها در چند سال اخیر پیش گرفته‌اند و دائماً در حال تهدید، توهین و چپاول حقوق و اموال و امکانات ملت ایران هستند، این بار هم با فرافکنی مشکلات را گردن دولت قبل انداخت.رسایی در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل حاکم بودن دیپلماسی التماسی، آمریکایی‌ها در آینده بیش از این دست در جیب ملت ما خواهند کرد، اینکه دولت فعلی همه مشکلات کشور را گردن دولت قبل بیندازد، پاسخ کهنه و چندش‌آوری شده و دیگر برای مردم قانع‌کننده نیست، دولتی‌ها باید بگردند بهانه جدیدی پیدا کنند، چون آن دولت قبل شاید تا چند ماه دیگر شد دولت وقت.این خبر توسط خبرگزاری فارس منتشر شد.

پوپولیست‌ها پول مردم را تقدیم آمریکایی‌ها کردند
کمال‌الدین پیرموذن عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس گفت: همه سیاه‌نمایی‌ها و زیر سوال بردن‌های رادیکال‌ها، افراطیون و دلواپسان همه و همه برای تحت‌الشعاع قرار دادن کاندیداهای مورد حمایت لیست امید در مرحله دوم انتخابات است. این سیاه‌دلان از هر موقعیتی استفاده می‌کنند تا به غلط به مردم بگویند برجامی که حاصل دولت اعتدال‌گرا بوده هیچ نفعی برای آنان نداشته است. متاسفانه دولت قبل فرصت افسانه‌ای افزایش نجومی قیمت نفت را به بزرگ‌ترین تهدید تاریخ جمهوری اسلامی تبدیل کرد. مردان دولت قبل درآمدهای ارزی کشور را یا خود به تاراج بردند یا با بی‌کفایتی زمینه به تاراج رفتن آنها توسط افراد فرصت‌طلب را به وجود آوردند. رشد یافتگان تفکر پوپولیستی دولت قبل که در مناصب مختلف گماشته شدند با عملکرد ضعیف و تاسف‌بار خود دارایی‌های جمهوری اسلامی را دو دستی تقدیم آمریکایی‌ها و حالا سکوت کرده‌اند. سکوت این جریان برای حفظ عواید به جا مانده از دولت‌های نهم و دهم است. عوامل سکوت کرده این دولت به جای سرمایه‌گذاری درآمدهای نجومی نفت طی سال‌های مدیریت خود دو میلیارد دلار درآمدهای این مردم را تقدیم آمریکایی‌ها کردند. ایسنا این خبر را منتشر کرد.
احمق! تو همان کارتر احمق ٥٨ هستی
سردار «محمدرضا نقدی»، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، روز گذشته در سخنانی در مراسم شکست آمریکا در صحرای طبس گفت:امروز در سالگرد این حادثه عبرت‌انگیز باز هم مواجه با همین سبک‌مغزی رئیس‌جمهور و رهبران آمریکا هستیم. آنها که از این‌همه کارنامه پرشکست درس نگرفته‌اند باز هم می‌خواهند انقلاب اسلامی را تجربه کنند. با وقاحت تمام در روز روشن به بهانه حادثه‌ای که در ٣٢ سال پیش اتفاق افتاده، اموال ایران را دزدی می‌کنند و دو میلیارد دلار ثروت ملت ما را دستبرد می‌زنند. احمق! تو همان کارتر احمق ١٣٥٨ هستی که یک ذره از آن حماقتت بیرون نیامده‌ای. همه صاحب‌نظران به تو گفته‌اند به مردم ایران احترام بگذار و با آنها با زبان خوش صحبت کن تا بتوانی مردم ایران را فریب بدهی، براساس همین جمع‌بندی‌ها وادارت کرده‌اند سفره هفت‌سین در کاخ سفید بیندازی و پیام نوروزی بدهی، ابراز محبت کنی و با این کارها بعضی ساده‌لوح‌ها را هم گول زدی. پس این دزدی چه بود؟! اینجا همین است که می‌بینیم، خدا چطور شما را گیج کرده است و نمی‌فهمید چه کار دارید می‌کنید. خبرگزاری فارس این خبر را منتشر کرد.

هاشمی نامزد ریاست خبرگان نمى شود
حسين مرعشي سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی: تا جایی که من خبر دارم آقای هاشمی دنبال ریاست مجلس خبرگان نیستند. اگر از بیرون دخالتی نشود و همه چیز روند طبیعی خود را داشته باشند می توان گفت خبرگان پنجم مجلسی معتدل است. انتخابات اخیر خبرگان پیام های روشنی داشت كه خبرگان باید بپذیرد كه آقای هاشمی محبوبترین عضو آن است. البته این به این معنی نیست كه ایشان رئیس مجلس خبرگان شود اما رئیس آینده خبرگان باید از كشمكش های سیاسی فارغ باشد. خبرگزاری ایرنا این خبر را منتشر کرد.

احمدی نژاد ناچار به گزیینش این دعوت ها برای سفر است
عبدالرضا داوری با اشاره به سفر آتی احمدی‌نژاد به جیرفت در استان کرمان با بیان اینکه آقای احمدی‌نژاد ۱۲ اردیبهشت‌ماه به جیرفت سفر می‌کند، عنوان کرد: اغلب این سفرها با دعوت نهادها و گروه‌های فعال منطقه‌ای است.او افزود: این سفرها بیشتر به منظور شرکت در یادواره‌هایی در حوزه شهدا و مدافعان حرم است و خاستگاه آنها نهادهای مردمی و خانواده شهدا هستند.این حامی دولت محمود احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه حجم دعوت‌ها از رئیس دولت گذشته بسیار بالاست و وی ناچار به گزیینش این دعوت ها برای سفر است، یادآور شد: این سفرها مطلقا رویکرد انتخاباتی ندارد و آقای احمدی نژاد بارها اعلام کرده است که برنامه‌ای برای حضور در انتخابات سال ۹۶ ریاست جمهوری ندارد.خبرگزاری ایلنا این خبر را منتشر کرد.

طعنه برجامی کیهان به دولت
روزنامه کیهان در تیتر صفحه نخست خود به ماجرای بلوکه شدن دو میلیارد دلار از دارایی های  ایران در آمریکا واکنش نشان داد و طعنه ای هم به دولت زد.کیهان در صفحه نخست خود نوشت: «سر برجام سلامت! واکنش دولت به غارت 2 میلیارد دلاری آمریکا».این روزنامه در ادامه آورده است؛ در حالی که آمریکایی‌ها در دوره پسابرجام دو میلیارد از اموال ایران را غارت کرده‌اند، دولتمردان با فرافکنی سعی دارند دامن آفتاب برجام را از این افتضاح پاک کنند.

بسته دوشنبه

طرح كفاشيان براي نافرجام ماندن انتخابات و واكنش اسدي
رئيس فدراسيون فوتبال ترفند جديدي براي نافرجام ماندن انتخابات دارد كه البته خيلي زود با پاسخ دبيركل مواجه شد. علي كفاشيان علاقه دارد انتخابات فدراسيون فوتبال يا در موعد مقرر انجام نشود يا سرانجامي نداشته باشد و اين امر در رفتارهاي ماه هاي اخير وي كاملا مشهود است هر چند كه هرگز آن را تاييد نكرده است. كارها آنطور كه پيش بيني مي شد، پيش نرفت و قرار است انتخابات در موعد مقرر برگزار شود و حالا كفاشيان طرح جديدي دارد كه شايد نام نويسي دوباره انجام شود؛ «در انتخابات نماینده AFC حضور دارد و هر رئیسی باید دو سوم آرا را کسب کند. اگر این اتفاق رخ ندهد مجمع باید تنفس بدهد و از نامزدهای جدید دوباره اسم‌نویسی کنند. امکانش هست چنین اتفاقی رخ دهد. ان‌شاءالله که این جور نمی‌شود. مجمع باید در این مورد تصمیم‌گیری کند و انتخابات با ثبت‌نام از افراد جدید و حضور افراد قدیمی برگزار شود» اين ابهام اما خيلي زود با واكنش اسدي دبيركل فدراسيون كه مواضع مشتركي با كفاشيان ندارد همراه شد؛ « اگر آرا به حد نصاب نرسد انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود. ما تابع تصمیمات و مصوبات هیات رییسه هستیم.» نامه نیوز این خبر را منتشر کرده.

ابوترابی‎فرد نماینده رهبری در دانشگاه‌ها می‎شود
سید محمدحسن ابوترابی فرد شیخ میانه‌روی اصولگرایان در مجلس نهم در پایان دوران نمایندگی به‌عنوان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها منصوب خواهد شد.سایت رویداد 24 این خبر را منتشر کرده است.

انتقاد گسترده از رئیس بانک مرکزی در جلسه هیات دولت
در جلسه هفته گذشته دولت، برخی وزیران کابینه از اظهارات سیف که در آمریکا گفته بود «از برجام هیچ چیز عاید ایران نشده» بشدت انتقاد کرده اند.در این جلسه که در ابتدای آن روحانی رئیس جمهور حضور نداشته و توسط معاون اول رئیس جمهور اداره می شده، جهانگیری، سخنان سیف را «پاس گل به حریف» توصیف کرده است.پس از حضور روحانی در جلسه، وی نیز می گوید که در ترکیه تلفنی به رئیس کل بانک مرکزی تذکر داده است. روحانی در عین حال می گوید که ظاهرا این سخنان با هماهنگی نهاوندیان انجام شده و از او می خواهد توضیح بیشتری دهد.نهاوندیان با بیان اینکه اظهارات سیف با وی هماهنگ شده و مخاطب آن جامعه سیاسی آمریکا بوده، به انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا اشاره می کند و سخنان سیف را با هدف تاثیرگذاری بر آن توصیف می کند.به گفته نهاوندیان، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زودتر از ایران برگزار می‌شود و مخالفان برجام در ایالات متحده با این بهانه که برجام به نفع ایران تمام شده به دنبال آن هستند تا آن را ملغی کنند.وی افزود: دولت آمریکا می‌خواهد ثابت کند که هیچ چیز اضافی به ایران نداده و توافق هسته ای به نفع آمریکا بوده تا دولت بعدی در این کشور نخواهد زیر میز بزند و آن را کنار بگذارد.به گفته وی، سیف به گونه‌ای در آمریکا صحبت کرد که تندروهای جمهوریخواه که می گویند اوباما به ایران خیلی امتیاز داده، را ساکت کند. حرف‌های سیف مخاطب داخلی نداشته و بیشتر مصرف خارجی داشته است.نهاوندیان خاطرنشان کرد: اظهارات سیف یک کار حساب شده بوده و نباید به خاطر حرف‌هایی که زده به او  فشار وارد کرد.رئیس دفتر رئیس جمهور در عین حال خاطرنشان کرده که مذاکرات سیف با وزیر خزانه داری آمریکا مثبت بوده و به نتایج خوبی رسیده است.سایت پایش این مطلب را منتشر کرده است.

از کاپشن احمدی‌نژاد تا دلارهای ترامپ
سایت اپن کانادا به بررسی ویژگی‌های مشترک محمود احمدی‌نژاد و دونالد ترامپ پرداخته و می‌نویسد:  هردوی آنها برای منحرف کردن توجه مردم از مسائل واقعی می گویند همه چیز ظالمانه است. احمدی نژاد می گفت به دنبال نابودی اسرائیل است و ترامپ می گوید دیواری در مرزهای آمریکا بسازد تا مانع از ورود مکزیکی ها به این کشور شود. ترامپ همچنین خواستار مجازات زنانی شد که سقط جنین انجام می دهند. هردوی احمدی نژاد و ترامپ از سطح بالایی از رفتارهای پوپولیستی برخوردار هستند که نارضایتی و ناامیدی مردم و نخبگان سیاسی در طبقات مختلف اجتماعی و فرهنگی را به همراه دارد. احمدی نژاد در مقابل مردم کاپشن کهنه ای را به تن داشت که اغلب جامعه فقیر و محروم ایرانی احمدی نژاد را با این کاپشن می شناسند. ترامپ از سوی دیگر لباس های گران قیمت می پوشد و سفرهای در شرایط لوکس انجام می دهد.نامه نیوز این خبر را منتشر کرده است.

دستور دولت برای افزایش جریمه «جاسوسی صنعتی»
بر اساس مصوبه دولت ضمن افزایش جرائم مربوط به احتکار و استنکاف از معامله، قیمت گذاری تهاجمی، تبعیض در شرایط معامله و اظهارات گمراه کننده، موضوعات جاسوسی صنعتی نیز مورد توجه قرار گرفته و جریمه "کسب و بهره برداری غیرمجاز از هرگونه اطلاعات داخلی رقبا در زمینه تجاری، مالی، فنی و نظایر آن به نفع خود و یا اشخاص ثالث" با جریمه هایی بین 640 میلیون تا 1 میلیارد و 281 میلیون ریال همراه خواهد شد.همچنین جریمه مربوط به "کسب و بهره برداری غیرمجاز از اطلاعات و تصمیمات مراجع رسمی، قبل از افشا یا اعلان عمومی آنها و یا کتمان آنها به نفع خود یا اخاص ثالث" با 1 میلیارد و 281 میلیون ریال تا 2 میلیارد و 136 میلیون ریال جریمه همراه خواهد بود که از ابتدای سال 1395 در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.سایت صبحانه این مطلب را منتشر کرده است.

شهرام جزایری: می‌توانم 2.5 میلیون تومان یارانه بدهم
شهرام جزایری می‌گوید: من همچنان عقیده دارم می‌توانم ماهی دو میلیون و 500 هزار تومان را به هر ایرانی برای یارانه نقدی بپردازم. کار نشدنی‌ای نیست.وی انتقادهای زیادی به عملکرد تیم اقتصادی دولت دارد و به‌صراحت تکرار می‌کند خیلی از سیاست‌گذاران و مدیران اقتصادی را در این دولت و دولت قبلی قبول ندارد. محمدباقر نوبخت هم از نظر جزایری انسان فرهیخته‌ای است اما انتقادهایی جدی به ناتوانی و عملکرد او دارد. جزایری معتقد است نباید حرکات پوپولیستی احمدی‌نژاد را دولت‌های بعدی ادامه ‌دهند. روزنامه وقایع اتفاقیه این مطلب را منتشر کرده است.

پايداري‌ها براي کرسي نايب رئيسي معامله خواهند کرد
احمد بخشایش در خصوص ديدار اخير برخي از نمايندگان مجلس با آقاي لاريجاني در خصوص تشکيل «فراکسيون واحد اصولگرايان» در مجلس دهم اظهار داشت: بايد ببينيم جمعه اين هفته اگر اصلاح طلبان و ليست اميد بتوانند 40کرسي را بدست آورند، طبيعتا فراکسيون اميد و اصلاح طلبان از وزن بيشتري برخوردار خواهد بود. آقاي لاريجاني علاقه دارند همان فراکسيون رهروان را اداره کنند. برخي از اصولگرايان مانند پايداري ها و طرفداران آقاي احمدي نژاد مي خواهند خودشان يک فراکسيون مستقل داشته باشند. اينها احتمالا نه به آقاي عارف و نه به آقاي لاريجاني راي خواهند داد. آنها مي توانند با يکي از دو فراکسيون معامله کنند و نائب رئيسي مجلس را از آن خود کنند. احتمالا بيشتر مي توانند با فراکسيون آقاي لاريجاني ارتباط برقرار کرده و کار کنند. به شرطي که آقاي لاريجاني ابتدا قدم اول را به سمت آنها بردارد. هر چند من اصلا نشنيدم آقاي لاريجاني در اين زمينه جلسه اي با اصولگرايان داشته باشند. بنده از آقاي نقوي حسيني هم در اين باره پرسيدم که گفتند چنين جلسه اي برگزار نشده است.خبرگزاری آریا این خبر را منتشر کرده است.

توهین عجیب به یک بازیگر زن
با بررسی صفحات اینستاگرام بازیگران متوجه شدیم برخی از کاربران این صفحات در نهایت بی رحمی و ناجوانمردانه زیر پست بازیگر طنز تلویزیون( سوسن پرور) مورد فحاشی و توهین قرار داده اند.سوسن پرور بازیگر تلویزیون و تئاتر در مصاحبه با یکی از سایتهای خبری گفت: نصف فحش هایی که در کامنت های اینستاگرام می خورم به خاطر چهره ام است به خاطر اینکه چرا عمل زیبایی نمی کنم برخی حتی می گفتند که من برای جراحی می خواهم به تایلند بروم اما این موضوع واقعا خنده دار است.

درخواست احمدی نژاد از اساتید دانشگاه
جمعی از اساتید دانشگاه‌های مختلف شهر تهران با احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق دیدار و گفت‌و‌گو کردند. در این دیدار که برای تبریک سال نو انجام شد، احمدی‌نژاد نقش دانشگاه‌ها و اساتید را در جهت ترویج و گسترش علم، معرفت و دانش بشری بسیار مهم خواند و تاکید کرد: هر تلاش علمی در خدمت مردم، یک کار دینی است و تفکیک این دو از یکدیگر یا در مقابل هم دانستن علم و دین از بدفهمی ناشی می‌شود.احمدی‌نژاد حرکت در مسیر قدرت و آزادی بی نهایت را لازمه تجلی اسماء الهی در وجود انسان برشمرد و در بخش پایانی سخنانش تصریح کرد که انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک اندیشه، مکتب، نرم افزار و یک راه، همانند بعثت نبی مکرم اسلام (ص)، پیامبر عظیم الشان او مظلوم واقع شده است زیرا بسیاری از کارها و رفتارها به حساب انقلاب گذاشته شده است که در واقع هیچ نسبتی با اصل انقلاب ندارد. بنابراین از اساتید دانشگاه‌ها درخواست می‌کنم تا در بالاترین تراز انقلاب و از رهگذر تبیین و معرفی صحیح اندیشه و حقیقت همیشه جذاب انقلاب به نیازهای فکری بشر، پاسخی درخور بدهند.وی خواستار پاسخ به نیازهای اندیشه‌ای با ارائه اندیشه برتر در میحط‌های علمی و دانشگاهی شد و تاکید کرد که ملت ایران ظرفیت آن را دارد که اندیشه برتر در اقتصاد، جامعه‌شناسی، علوم اجتماعی، مدیریت، روابط بین‌الملل و سایر حوزه‌های مورد نیاز بشر را ارائه کند.تسنیم این مطلب را منتشر کرده است.

پاسخ وزارت ورزش به شراب خواری برخی ورزشکاران
مدیر کل حراست درباره اظهار دادستان تهران برای تذکر به این وزارتخانه گفت: آقای دولت آبادی حتما توجه دارند که ماموریت ما محیط‌های ورزشی است نه حریم شخصی جامعه ورزش. رضا حسنی‌خو مدیر کل حراست درباره اظهار دادستان تهران برای تذکر به این وزارتخانه گفت: از آقای دولت آبادی برای توجه به این موضوع تشکر می‌کنم و حتما توجه دارند که ماموریت ما مطابق آنچه گفته شد محیط‌های ورزشی است نه حریم شخصی جامعه ورزش و قطعا ورزشکاران هم مانند سایر افراد جامعه خارج از محیطهای ورزشی به عنوان یک شهروند تابع قوانین و نظارت سایر دستگاهها از جمله قوه محترم قضاییه هستند. این اظهارات را ایسنا منتشر کرده است.

نظر غرضی درباره یارانه 250 هزارتومانی
محمد غرضی در گفت و گویی گفت؛ هر قدر هم احمدی‌نژاد تلاش کند رأی حسن روحانی بیشتر می‌شود. بیشترین رأی آقای روحانی از روستاها بود وی در شهر تهران 700 هزار رأی داشت دقیقا برعکس میرحسین موسوی. چراکه روستاها در دولت قبلی بیشترین آسیب را دیدند.وی در پاسخ به این سوال که نظرتان درباره وعده یارانه 250 هزار تومانی چیست؟ بیان داشت: حرف و وعده 250 هزار تومانی شیطانی است. مگر می‌شود به تک تک افراد جامعه مبلغ 250 هزار تومان داد؟ اصلا چنین پولی در جامعه وجود ندارد! اداره کشور به شعار ربطی ندارد بلکه به تجربه مربوط می‌شود. این گفت و گو را آنا منتشر کرده است.

مخالفت اتحادیه جایگاه‌داران با بنزین چند نرخی
بیژن حاج محمدرضا رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت در گفت‌و‌گو یی درباره نظر این اتحادیه در خصوص دو نرخی یا تک نرخی شدن بنزین گفت: تجهیزات کنونی سوخت جایگاه‌های سوخت قابل انتقال به بنزین چند نرخی و کنترل آن نیست بنابر این بنزین چند نرخی جز اینکه فساد ایجاد کند مشکلی را حل نمی‌کند.وی افزود: در هیچ جای دنیا باب نیست که بنزین چند نرخی باشد و یا اعلام کنند که با افزایش مصرف قیمت نیز افزایش یابد، چون پلکانی شدن بنزین قابل کنترل نیست و مفاسد عدیده‌ای ایجاد خواهد کرد.حاج محمدرضا با بیان اینکه ما از ۱۰ سال گذشته تا کنون بار‌ها مخالفت خود را بنزین چند نرخی اعلام کرده‌ایم، درباره عرضه بنزین با کارت سوخت نیز اظهار داشت: کارت سوخت نیز مشکلی را حل نمی‌کند چون هزینه‌های نصب دستگاه pose تا سال ۸۷ توسط دولت پرداخت شد و از آن پس این هزینه‌ها به عهده جایگاه دارد گذاشته شد که هیچ عایدی هم نداشته است.وی افزود: اکنون مراجعه کنندگان برای سوخت گیری از کارتهایی که ما در کنار دستگاه‌های پوز آویزان کرده‌ایم استفاده می‌کنند و هیچ کاربرد دیگری ندارند. این گفت و گو در ایلنا منتشر شده است.

تمسخر مفتی عربستان در رسانه اماراتی
انتشار یک کاریکاتور از «عبدالعزیز آل شیخ» مفتی اعظم عربستان در وبگاه «24» امارات باعث واکنش‌ برخی از کاربران عربستانی در فضای مجازی شده است.در کاریکاتور منتشر شده، آل شیخ با «عصای سپید» در حال رفتن به «پرتگاهی پر از آتش» است و مابقی مفتی‌های عربستان نیز کوکورانه پشت سر او در حرکت هستند.کاربران عربستانی اعلام کرده‌اند رسانه‌های امارات به این کشور و نیز مفتی اعظم آن توهین کرده و باید عذرخواهی کند.

اشتباه استراتژیک روحانی در اقتصاد
محمدرضا باهنر نایت رئیس مجلس در گفت و گویی پیرامون اشتباه اقتصادی دولت گفت؛ در رکود تورمی اگر ما بخواهیم برای اصلاح هدفگذاری کنیم نباید فقط به کاهش تورم متمرکز شویم. اگر قرار بود تصمیم گیر باشم تورم 9 درصدی را هدفگذاری نمی‌کردم بلکه تورم هدف را 20 درصدی قرار می‌دادم. در عوض رونق را هدفگذاری می‌کردم. در حال حاضر هم این اتفاق افتاده است، انتظارات تورمی چون کاهنده است همه خریدها به تأخیر افتاده است. امروز حدود 300 تا 500 هزار واحد مسکونی آماده در تهران وجود دارد اما این به معنی این نیست که در تهران مشتری خانه وجود ندارد اما تعداد زیادی از آنها چون پول ندارند وارد این تقاضا نمی‌شوند. در کنار این موضوع متقاضیانی هستند که خرید خود را به تأخیر انداخته و هنوز امید به کاهش قیمت خانه دارند.اگر بخواهیم موردی نگاه کنیم دولت در مدیریت تورم بسیار موفق عمل کرد و رکود را از منفی 5.6 درصد نجات داد. البته هنوز برای سال 94 اعداد و ارقام نهایی نشده، دولت انتظار 0.7 درصد یا یک درصدی را برای رشد اقتصادی درسال 94 دارد اما فکر می‌کنم این رشد صفر است. البته تصور می‌کنم همین رقم درسال 94 نهایی باشد بالاخره ما از یک رشد منفی 5.6 درصدی به صفر رسیدیم و این یعنی 5 درصد رشد. این گفت و گو را تسنیم منتشر کرده است.

پیگیری برای افزایش حقوق 50 هزار سرایدار مدرسه
علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در گفت و گویی گفت؛ 50 هزار سریدار مدرسه داریم که هیچ کدام مشمول رتبه‌بندی نیستند. به دنبال راهکار جدیدی هستیم که افزایش حقوق این گروه را نیز عملیاتی کنیم.

قول منصوریان به استقلالی ها چه بود؟
محسن گروسی در گفت‌وگویی، در خصوص اینکه بعد از نتایج روز گذشته چقدر شانس برای آسیایی شدن استقلال و قهرمانی این تیم قائل است،‌ گفت: بعد از بازی با پرسپولیس استقلال شرایط بدی نداشت و فکر می‌کنم برد مقابل فولاد خیلی مهم بود.وی افزود: استرس استقلال کمتر شده و فکر می‌کنم با نتایجی که دیروز اتفاق افتاد استقلال اول باید به فکر قهرمانی باشد. گرفتن سهمیه اصلا دور از دسترس نیست و در کل تیمی که 22 هفته مدعی بوده می‌تواند حتی در سه هفته آخر هم قهرمان باشد. من فکر می‌کنم استقلال می‌تواند سهمیه را صددرصد بگیرد ولی سطح فکر بازیکنان باید قهرمانی باشد چون هر چه بالاتر را ببینی موفق‌تر خواهی شد.روز گذشته علیرضا منصوریان ادعا کرد از امروز سرباز مظلومی و استقلال است.) گروسی در خصوص این اظهار نظر سرمربی نفت تهران گفت: به نظرم این حرف قشنگ نبود. نفت تهران یا هر تیم دیگری وقتی مقابل حریفش قرار می‌گیرد باید به فکر برد باشد. البته منصوریان چون استقلالی است می‌خواهد با این اظهارنظر دل استقلالی‌ها را به دست بیاورد و از طرفی هم به یاد دارم وقتی منصوریان استقلال را برد بعد از بازی مدعی شد در طول فصل یک جا به استقلال کمک خواهد کرد. حالا منصوریان می‌خواهد با شکست پرسپولیس به قولی که به هواداران داده عمل کند و به همین دلیل این اظهار نظر را کرده است. این گفت و گو را فارس منتشر کرده است.

هشدار آیت الله موحدی کرمانی به  دولت
آیت‌الله موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز به مناسبت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اطلاعیه‌ای صادر کرد.دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در این اطلاعیه‌ای تاکید کرد:‌ از مسئولان دولتی می‌خواهم با پرهیز از دخالت در انتخابات از هر گونه اقدامی که سلامت انتخابات را مخودش سازد خودداری کنند. در این اطلاعیه آمده است: ملت شریف و مومن ایران اکنون که قرار است مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تعدادی از حوزه‌ها در تاریخ دهم اردیبهشت جاری برگزار شود جا دارد از جانب خود و نیز از سوی شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان از حضور آگاهانه شما در مرحله اول این انتخابات و نتایج دلگرم کننده و امیدبخش آن در سطح کشور سپاسگزاری نمایم. در اطلاعیه دبیرکل جامعه روحانیت آمده است: از مسئولان دولتی نیز می‌خواهم با پرهیز از دخالت در انتخابات از هر گونه اقدامی که سلامت انتخابات را مخودش سازد خودداری نمایند. از خداوند قادر متعال مسئلت می‌کنم نتیجه انتخابات دوره دهم، مجلسی باشد که بتواند به دور از حاشیه‌سای‌های ملال‌آور و تفرقه‌انگیز، حل مشکلات واقعی مردم را وجهه همت خود قرار دهد. 

ادعای خرازی درباره در خانه ماندن اصولگرایان هنگام جنگ!
محمدصادق خرازی در همایش اصلاح‌طلبان آذربایجان‌شرقی در تبریز با اشاره به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ایران در انتظار جمعهٔ شما مردم آذربایجان است و اگر به اقتدار ایران می‌نگریم هر کدام از شما باید یک رسانه شوید و مردم را پای صندوق بیاورید.رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با اشاره به پیام گفتمان اصلاحات در کشور، اظهار داشت: اصلاح‌طلبان از قافله‌سالاران خمینی کبیر بودند و بزرگ‌ترین پیام اصلاحات، احیای مدینه‌النبی بوده است.وی با بیان اینکه ما خواهان اعتلای شورای نگهبان هستیم، خاطرنشان کرد: عدالت نمی‌تواند دائماً در زبان بعضی‌ها باشد اما بدترین عملکرد را داشته باشند.خرازی با تأکید بر اینکه جمعه روز تجلی میعاد و وحدت ماست، تأکید کرد: اگر می‌خواهیم برای فرزندانمان زندگی کنیم و دغدغهٔ ایران را داریم چاره‌ای نداریم جز اینکه نقش تاریخی خود را علی‌رغم همهٔ تلخی‌ها با قدرت ایفا کنیم.وی ادامه داد: ما راه به عقب نداریم زیرا راه ما رو به جلوست، اگر در مجلس انسان‌های فهمیم و قدرتمند باشند روزگار خوبی در پیش خواهد بود.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خطاب به برخی اصولگرایان گفت: تمام حکومت 8 ساله شما اهانت به مردم و تعدی به بیت‌المال بود، ما متعلق به نظام هستیم و اگر زمانی زبانم لال جنگی رخ دهد شما در خانه خواهید بود و ما لباس رزم خواهیم پوشید. این اظهارات را روابط عمومی ندای ایرانیان منتشر کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :